4592
Sök

Övningköra till besiktningen med KÖRFÖRBJUD

878 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Hej.
Får man övningköra till besiktningen med körförbjud?, samt till närmaste verkstad?
MVH
Jonas

All The best
MVH
Jonas .L

294 Inlägg
11 december 2009
Sist jag var in så var det då ingen körkortskoll iaf wink

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Offroad Racing
3 123 Inlägg
11 december 2009
Varför skulle man inte få det? Enda gången man inte får köra med bilen till verkstad trots körförbud är om man fått omedelbart körförbud ("spanska flaggan"). Då måste bilen bärgas till verkstad. Men man får sedan köra den till bilprovningen därifrån. Vid "vanligt" körförbud får bilen som alltid köras kortaste väg till verkstad och sedan kortaste väg från verkstaden till bilprovningen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

878 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Och det tvivlar om man övningkör?

All The best
MVH
Jonas .L

dARKiE
5 031 Inlägg
11 december 2009
Varför inte bara vänta till efter besiktningen?

Men jag tror att det inte ska vara några problem, är väl samma regler för övningskörare som för ordinarie.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 december 2009
Du kör på handledarens körkort när du övningskör så det borde gälla samma regler som om denne kör själv.

Autotech

9 108 Inlägg
11 december 2009
Busgrabb skrev:
Du kör på handledarens körkort när du övningskör så det borde gälla samma regler som om denne kör själv.

Prexis.

Darth Vader
1 644 Inlägg
11 december 2009
ejon_850 skrev:
Och det tvivlar om man övningkör?

Varför skulle de tvivla på att du övningsskör? Du ahr väl körkortstillstånd och skylt eller? wink

Braaaaap?

Avstängd
115 Inlägg
11 december 2009
fan vikken  fråga, inte äns värd att svara på..

671 Inlägg
11 december 2009
Är frågan så här egentligen
Nu e jag elak och överdriver men så här tolkar jag vad som ligger bakom en sådan här fråga.

Jag har inget körkort och kör olovligt runt i en obesiktad bil utan bromsar som är suverän på att glida över småbarn på smågatorna. Kan jag fortsätta skjuta godis i venerna och samtidigt köra olovligt om jag säger att jag övningskör till verkstaden eller besiktningen.

Mitt råd
Skaffa ett jobb ta körkort och besikta bilen för pengarna du tjänar.
Den där inställningen är destruktiv för dig och andra.
Senast redigerat av endorfinslaven (11 december 2009)

7 283 Inlägg
11 december 2009
endorfinslaven skrev:
Nu e jag elak och överdriver men så här tolkar jag vad som ligger bakom en sådan här fråga.

Jag har inget körkort och kör olovligt runt i en obesiktad bil utan bromsar som är suverän på att glida över småbarn på smågatorna. Kan jag fortsätta skjuta godis i venerna och samtidigt köra olovligt om jag säger att jag övningskör till verkstaden eller besiktningen.

Mitt råd

Varför inte bara att han äger en egen bil som han försöker fixa iordning inför att han får sitt körkort och undrar därför om han själv får köra den med sin handledare till verkstad samt besiktning?

Låter 100 gånger mer logiskt i mina ögon...

Om han är hög och har en olaglig bil, tror du verkligen att han skulle fråga om han fick köra den?
Förstår inte alls hur du tänker.
Senast redigerat av Brains (11 december 2009)

878 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
endorfinslaven skrev:

Mitt råd

Vad är ditt råd?, ditt råd har ingenting att anpassa min förfråga jag ställt, jag har inte sagt att jag inte har pengar att besikta min bil eller hur?... Tänk vad du skriver, låter nog mer som att du är 15 årig moppe pojke eller något.

All The best
MVH
Jonas .L

4 005 Inlägg
12 december 2009
endorfinslaven skrev:

Mitt råd

Bra fråga.

Även. Polis kan kräva att du ska bevisa att du har bokad tid på verkstad/besiktning för att TS ska få köra vidare.

Är det som TS skriver så är det fritt fram. Ingen skillnad. Sen att det kanske är fel moraliskt sett att låta en elev köra ett fordon som inte är besiktat och godkänt är ju en annan fråga som dock kanske kan vara relevant. smile

352 Inlägg
12 december 2009
hahah.. finns denna tråden på riktigt? skämtar han?

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

4 299 Inlägg
12 december 2009
Biggi skrev:

Varför skulle de va ett skämt???
Allting är inte så jävla självklart för alla, så vad är då felet med att fråga???

On topic: Svar ja, du får övningsköra till besiktning o verkstad med körförbud. MEN de kan va bra ändå att låta din handledare köra bilen dit iaf om det nu skulle va något fel på bilen. Skulle de då hända nått på vägen kan de ju va bra o ha lite erfarenhet bakom ratten.

//Jacob

352 Inlägg
12 december 2009
Rallyhalle skrev:
Biggi skrev:

Allting är inte så jävla självklart för alla, så vad är då felet med att fråga???

On topic: Svar ja, du får övningsköra till besiktning o verkstad med körförbud. MEN de kan va bra ändå att låta din handledare köra bilen dit iaf om det nu skulle va något fel på bilen. Skulle de då hända nått på vägen kan de ju va bra o ha lite erfarenhet bakom ratten.

//Jacob

menar bara att det e meningslöst, varför ska man övningsköra en bil med körförbud?  alla kommer komma med sina påståenden nu ju. bäst att ringa vägverket eller transportstyrelsen och fråga. Då får han nog ett korrekt svar.

4 299 Inlägg
12 december 2009
Biggi skrev:
Rallyhalle skrev:
Biggi skrev:

//Jacob

menar bara att det e meningslöst, varför ska man övningsköra en bil med körförbud?  alla kommer komma med sina påståenden nu ju. bäst att ringa vägverket eller transportstyrelsen och fråga. Då får han nog ett korrekt svar.

Jo men om du kollar lite längre upp i tråden har ju MilleN svarat i tråden som i sin tur utbildar sig till trafiklärare. Duger inte de svaret då eller??

352 Inlägg
12 december 2009
Jaaaa men hur ska jag veta att han utbildar sig till trafiklärare??

4 299 Inlägg
12 december 2009
Biggi skrev:
Jaaaa men hur ska jag veta att han utbildar sig till trafiklärare??

Står i signaturen på hans inlägg, "Blivande trafiklärare".

352 Inlägg
12 december 2009
okej hehe. det missade jag smile

Sök