2478
Sök

Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.

Stolt EVO ägare
269 444 Visningar
Projektet avslutat 16 juni 2015
3 295 Inlägg
Stolt EVO ägare
584 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Sådär ja. Allt är klart nu, förutom några mäter som inte har kommit ännu och bredbandslambdan, samt mycket lite kabeldragning inne i bilen, en dags jobb typ.
Det luktar uppstart inom kort och då ska bilen mappas så fort som de bara går, sen blir de åka av hela sommaren big_smile
Nu är det nära!
Det kommer lite bilder senare när min kamera är tillbaka från reparationen.
Ciao

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
Stolt EVO ägare
584 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
säg till när du är redo så får vi ta och glida! wink

Självklart wink

Ford fantast
1 607 Inlägg
19 april 2012
Kazma skrev:
Michkijn skrev:
säg till när du är redo så får vi ta och glida! wink

Självklart wink

glida? går det? smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Haha, inte för min del iaf. Man måste ju nyttja alla hästar man har petat i bilen under året big_smile

Ford fantast
1 607 Inlägg
20 april 2012
Kazma skrev:
Haha, inte för min del iaf. Man måste ju nyttja alla hästar man har petat i bilen under året big_smile

menade det smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Yippi!
Uppstarten idag var lyckad, i teorin så kan man köra med bilen nu. Men det finns lite småplock att fixa innan.
Det bakslagen som var är att det knackar lite oroväckande från ventilerna, förhoppningsvis så är det bara för att oljan inte har hunnit gno in sig ännu. Sen var det ett mindre läckage på det nya soppasystemet och downpipen men det är lätt fixat.
Tyvärr så kommer det bli lite stopp med bygget eftersom att jag ska byta garage, plus att jobbet drar igång igen nu nästa vecka. Men det blir att få ut monstret så fort det bara är möjligt big_smile

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Under nästa vecka kommer det sista finliret att sättas på plats för att sen kunna säga att bilen är färdig (iaf fas 1, det kommer aldrig bli helt klart eftersom att det bara växer fram nya planer hela tiden ;p)

Kommer att installera en ny dump eftersom att den förra var trasig, inget jag visste om innan vi började söka vakuumläckage, så det fick bli en ny.
Sen lyckades jag skjuta en soppaslang under den andra uppstarten av motorn, slangen var felpressad av ***** men är nu fixad och ska återmonteras.
Inredningen ska slutföras men det är bara någon timmes jobb eller två.
Har även byggt en oljecatch som jag ska montera

Knacket från motorn var ett par lyftare som hade satt sig under vintern, problemet var ganska snabbt löst och motorn låter toppen nu mera.

Om allt går vägen så kommer bilen att släppas för mappning senast nästa fredag, sen är de bara att njuta big_smile
Bye Bye.
Senast redigerat av Kazma (14 maj 2012)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Tjo
Nu är Evon lämnad för mappning, det blev lite senare än planerat men nu är bilen där iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-f6bf33760ae12bed62fd264e2dbcd001.jpg

Hoppas det går fort för dom att mappa, jag vill redan ha tillbaka pärlan big_smile
Ciao

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Bes tid bokad den 6 Juli och bilen kommer mappas på fredag 22 Juni, det blev lite försenat med mappningen eftersom att bromsbänken var fullbokad såhär på vårkanten tyvärr.
Men det är bara att låta dagarna gå och försöka hålla ut big_smile

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-0e7e92061a6e9119aa349d6e9b086992.jpg

Såhär ser det ut när man inte klarar bilprovningen wink
Fan va trött man blir ibland...

Ciao

Audiskadad
1 287 Inlägg
12 juli 2012
Kazma skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-0e7e92061a6e9119aa349d6e9b086992.jpg

Såhär ser det ut när man inte klarar bilprovningen wink
Fan va trött man blir ibland...

Ciao

suttit å läst igenom tråden! kul bil du bygger på! kommer nog gå bra när du får ihop henne! vad fick du för siffror vid mappning?

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
tyvärr så blev mappningen avbruten, det visade sig efter 3 veckors väntande att killen som skulle mappa inte vad van vid micro tech spruten. Så det blev ju aldrig någon mappning.

3 295 Inlägg
13 juli 2012
Kazma skrev:
tyvärr så blev mappningen avbruten, det visade sig efter 3 veckors väntande att killen som skulle mappa inte vad van vid micro tech spruten. Så det blev ju aldrig någon mappning.

Smidigt att komma på det efter 3 veckors väntande... Vad är det för strul med besiktningen då?

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
bilprovningen Gillade inte min nya turbo, grenrör, WG mm så det var bara att sätta tillbaka original igen, suck.
Men idag så blev jag klar med återställningen och ska besiktiga bilen igen nästa fredag, bara att hålla tummarna på att den går igenom smile

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
Tjo
Fick nedslag igen på bilprovningen, dom underkände bilen för att jag inte hade originalkatalysator och för att min tomgång var för orolig så de inte kunde mäta avgasvärdena, lustigt tycker jag men men. Samt en lite glapp spindelled.

Men nu har jag tröttnat och införskaffat en bibel, Ska läsa SFRO´s bygghandbok noga så jag kan trycka upp ett godkänt papper på bilen i nyllet på bilprovningen då jag nästa gång rullar in med allt godis monterat. Det kommer krävas lite extra jobb men de är värt mödan wink

Jag får stå still i garaget ett bra tag till förresten, jag har lagt en order på nya spindelleder, och det visade sig vara typ en månads leverans. Bara att vänta och se sommar flyga förbi men vad ska man göra hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-fe7b2c195ce059335c95db34c0601973.jpg

31 Inlägg
28 juli 2012
Hopp, då blir det inget Race i år då ? smile
Du kan få köra med BMW´n

KHRacing
28 juli 2012
Kazma skrev:
Tjo
Fick nedslag igen på bilprovningen, dom underkände bilen för att jag inte hade originalkatalysator och för att min tomgång var för orolig så de inte kunde mäta avgasvärdena, lustigt tycker jag men men. Samt en lite glapp spindelled.

Men nu har jag tröttnat och införskaffat en bibel, Ska läsa SFRO´s bygghandbok noga så jag kan trycka upp ett godkänt papper på bilen i nyllet på bilprovningen då jag nästa gång rullar in med allt godis monterat. Det kommer krävas lite extra jobb men de är värt mödan wink

Jag får stå still i garaget ett bra tag till förresten, jag har lagt en order på nya spindelleder, och det visade sig vara typ en månads leverans. Bara att vänta och se sommar flyga förbi men vad ska man göra hmm

http://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-fe7b2c195ce059335c95db34c0601973.jpg

Finns inget i svensk lag som säger att du måste ha orginalkat, endast att avgasreningen skall fungera klanderfritt

Överklaga just denna biten, bara för att jäklas.

Ang regga som ombyggt fordon så krävs det ju, bytt motorn, växellåda & hela bromssystemet

lycka till

3 295 Inlägg
28 juli 2012
besiktar du i katrineholm? vem av stollarna är det som besiktar?

Sök