3259
Sök

Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.

Stolt EVO ägare
269 397 Visningar
Projektet avslutat 16 juni 2015
Stolt EVO ägare
584 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Sebbe:
Jo det blir nog race i år, ombygget för att regga in den kommer nog ske under vintern.

KHRacing:
Det krävs inte alls att man byter motor om man etanolkonverterar, det är lite andra regler då. Men hade jag fortfarande kört på bensin så hade jag vart tvungen att byta motor.
Jag ska nog kolla upp dedär med katten också, fan va sur ja blev när han slog ner på de.

Slave_joe:
Det blev Katrineholm denna gången, men det var för att Flen har semesterstängt, annars hade jag åkt dit.
Jag besiktade ju två gånger i Katrineholm och det var olika snubbar.

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Har väntat sen början av juli på mina spindelleder, fortfarande så vet ingen när dom kommer dyka upp.
2012 är snart slut, får tydligen sikta på 2013 istället sad
Känns surt med tanke på att bilen faktiskt var färdigbyggd i april, tydligen så kan en spindelled förstöra en hel sommar sad
Senast redigerat av Kazma (20 september 2012)

228 Inlägg
20 september 2012
Beställa andra från nån annanstans?

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
Stolt EVO ägare
584 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Kamberg skrev:

Går inte att få tag på dom någon annanstans, har letat som faan, det finns till Evo 2 och 3, men Evo 1 är lite annorlunda tyvärr

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
21 september 2012
Kazma skrev:
Kamberg skrev:

Går inte att få tag på dom någon annanstans, har letat som faan, det finns till Evo 2 och 3, men Evo 1 är lite annorlunda tyvärr

Har hittat till s13 på ebay, men det hjälper ju inte dig..

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Mitsubishi ska ha en "Dagens ros" Beställde mina delar i Juni och står fortfarande utan.
Jag vet att tex Camskill har bärarmar med spindelleder till evo 2 & 3 men då måste jag sätta dit krängningshämmaröglan själv, och jag litar inte på att det kommer bli bra nog så det är bara att vänta. Jävligt tråkigt när bilen som sagt var klar för övrigt i April.
Senast redigerat av Kazma (31 oktober 2012)

SMR | SM Racing
280 Inlägg
31 oktober 2012
Mitsu är underbara ibland, de vet inte heller vart dina grejer är nånstans om man ringer å frågar.
Svaret man får istället är:
"Det tar 5 dagar om de är i Holland"
Är dom  i Holland?
"Det vet vi inte."

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Var och snackade med Mitsubishi idag, frågade vart mina delar hade tagit vägen. Efter några samtal så visade det sig att huvudlagret för Europa (Holland) vill inte beblanda sig med EVO delar. Fråga mig inte varför men dom har troligtvis bara skitigt i min order, men nu ska det bli ändring. Jag tröttnade och skällde lite, så nu har dom lovat att mina delar ska komma inom 5 veckor. Bara att hålla tummarna och samtidigt lära sig en läxa -
KÖP INGET FRÅN MITSUBISHI ORIGINALDELAR OM DU ÄGER EN EVO...
Helt otroligt, dom har sabbat hela 2012 för mig, crap.
Senast redigerat av Kazma (8 november 2012)

3 295 Inlägg
10 november 2012
det kan inte vara så att nån spindelled från tex Volvo s40 passar till evo 1? det finns ju mkt annat som passar från dom modellerna, både fas 1 och fas 2. ta med spindelleden och åk till skobes och jämför wink

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Jag har redan kollat upp de, och det passar inte.

27 Inlägg
16 januari 2013
Kazma skrev:
Var och snackade med Mitsubishi idag, frågade vart mina delar hade tagit vägen. Efter några samtal så visade det sig att huvudlagret för Europa (Holland) vill inte beblanda sig med EVO delar. Fråga mig inte varför men dom har troligtvis bara skitigt i min order, men nu ska det bli ändring. Jag tröttnade och skällde lite, så nu har dom lovat att mina delar ska komma inom 5 veckor. Bara att hålla tummarna och samtidigt lära sig en läxa -
KÖP INGET FRÅN MITSUBISHI ORIGINALDELAR OM DU ÄGER EN EVO...
Helt otroligt, dom har sabbat hela 2012 för mig, crap.

Tacka för att camskill finns:P

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Jag tittad på Camskill och dom har inte bärarmar till Evo 1, annars hade jag ju köpt det där ifrån smile men så var inte fallet. Annars köper jag det mesta från camskill

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
spindellederna/bärarmarna har efter lång väntan kommit och sitter på plats, nu väntar jag bara på att få lite ledigt från jobbet och att Ne_Mesis ska komma hem från Norge så vi kan besiktningsmappa och ta pärlan igenom bes.
Det har vart otroligt lång väntetid på delarna och lagom till jag fick tag på bärarmarna så började jag flytta garage och hem så då blev det stopp igen tongue kan de jävlas så gör de alltid de...
Men denna sommaren så ska de allt åkas Evo big_smile

I vinter så har man lekt med brukisen iaf så lite bilåka har de ju blivit.
2:26 - 2:36 är Algartans volvo 360

Håller tummarna för att Evon ska få smaka på vägen igen nu till sommaren big_smile
Senast redigerat av Kazma (15 maj 2013)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
17 juli 2013
Trådstartare
She`s up and running, purrs like never Before!

Besiktningen gick som en dröm och nu sitter allt godis under huven igen och bilen är nästan helt färdigmappad, har ett ständigt lyckorus just nu lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126840/126840-d8fc1ebd1b823df8887c7e67c63ec738.jpg
Senast redigerat av Kazma (21 juli 2013)

3 295 Inlägg
19 juli 2013
Härligt att höra. Skönt att det börjar gå "bra" för dig.

Bilentusiast
268 Inlägg
19 juli 2013
Kul! Grattis!! smile

KHRacing
19 juli 2013
Gammalt svar, men Det är samma bärarmar på S/v40 som på Carisma -99 & EVO 1-2-3 etc

MÅNGA andra delar är okså samma i bakvagnen trots att Carisma & S/V40 är fwd

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
Gammalt svar, men Det är samma bärarmar på S/v40 som på Carisma -99 & EVO 1-2-3 etc

MÅNGA andra delar är okså samma i bakvagnen trots att Carisma & S/V40 är fwd

Evo I har iaf ett fäste för krängningshämmaren som inte finns på tex v40s bärarmar, men det kan säkert passa till evo II och III för dom har en annan typ av krängningshämmare.

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare

Testar lite smile Filmen är mest till för att jag ska se skillnaden från nu och sen när bilen är helt färdigmappad.

Sök