7488
Sök

Basar Hakar Upp sig och spelar konstant basvibrationer.. ""Löst""!!!!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Hallå!

Nu har man byggt ihop en låda me De nya Dls RW12 orna, allt gick fint och spelar med mitt magnat rw Mono steg som är stabilt i 1 ohm och det är va det behövs så e ska lira med ´varandra bra smile

Dock efter 12-30 sec så hakar basarna upp sig och står och brölar tongue hehe hjälper då med att stänga av sterion så stängs det ner.. har kollat över all elektronik och allt stämmer, bryggade slutsteget och då tänders protection lampan så sket i det så en kanal används..

Men har även suttit en kabelstump mellan ström och rem, startat sterion då och väntat på brölet.. när det kommer så stänger jag av sterion och ser då att det fortsätter spela tills jag tar borrt tråd stumpen..

Mätte även upp strömmen vid viloläge och när det spelar och volt talet sjönk så trodligen ligger det i + eller -  sladdarna.. ska försöka hitta en bättre jord och kolla över plus kabeln.. några tips annars va det kan vara? smile
Mvh Kim
Senast redigerat av Gjerdingen (14 december 2009)

stahre
13 december 2009
Vad har du för dimensioner på jord/ström? Hur mkt sjönk volten till?

7 283 Inlägg
13 december 2009
Vad gjorde du när du bryggade steget egentligen?
Med tanke på att det är ett monoblock så finns det inte 2 kanaler att brygga...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
stahre skrev:
Vad har du för dimensioner på jord/ström? Hur mkt sjönk volten till?

den ligger på 50mm2 så inge fel där.. ska kika på ström anslutningen till batteriet nu då den kan vara kass..

Jag hade 12.50 ungefär i viloläge och den sjönk till 10,30 ungefär vid belastning, då stod bilen avstängd så ingen motor igång.. men jordade om efter det och fick över 13 volt i viloläge och testade sen aldrig att mäta med spänningen på..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Vad gjorde du när du bryggade steget egentligen?
Med tanke på att det är ett monoblock så finns det inte 2 kanaler att brygga...

Hehe, valde nog fel ord..

Steget har ju 2 stycken + och två stycken -... vet dock inte hur jag tänkte där igår tongue haha

Men men, ska kolla över strömmen nu..
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Var ute och mätte nyss och det går att spela på låg volym ett bra tag nu.. så satsar på att batteriet är lite för urladdat..

Men volt spänningen håller sig runt 12 och uppåt vid lågvolym och sedan efter någon minut så börjar det bröla igen, så om det nu blir för lite spänning i batteriet.. problemet är bara att när man startar bilen så låter det folrtfarande.. hmm
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Igen som kan ha en idé?

Usch vill ju lira med nya basarna big_smile

4 693 Inlägg
13 december 2009
Har du kollat över lågnivå kabeln? Kanske är den som ger någon skum signal.

Booyakasha!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Har du kollat över lågnivå kabeln? Kanske är den som ger någon skum signal.

Tycker inte att det kan vara den på något sett..
Men kan ju inte utesluta dem.. men basen som satt tidigare i bilen kopplades bara ut och monterade nya slutsteget så ska inte vara något som är ändrat från när den gamla basen satt i bilen..

Några tips hur man kan kolla annars? den gamla basen funkar ju fint.. måste ju vara någon typ av spänningsfall för om man spelar på typ volym7 så funkar det fint ett tag sedan när det blir lite mer bas hakar den upp sig.. men om jag höjer till volym 12 så hakar den upp sig snabbare enligt va jag "Tycker" svårt att förklara.. men det lutar ju mot spänningsfall hmm men åh vafan äre för fel tongue den levererar ju 12 volt nu när allt är igång.. så borde inte haka upp sig hmm

21 761 Inlägg
13 december 2009
Genom att mäta spänningen direkt på slutstegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast så får du garanterat reda på hur det står till med spänningen när du spelar musik. smile

Ett slutsteg ska normalt sett fungera utan problem även fast spänningen sjunker ner till 11,5 V, men naturligtvis ska ju spänningen helst inte sjunka alls.

4 693 Inlägg
13 december 2009
Kan säga att jag har spelat med 9 volt i batteriet en gång, inte att rekommendera men det slog inte ifrån eller betedde sig konstigt på något sätt.

Booyakasha!

1 468 Inlägg
13 december 2009
Gjerdingen skrev:
Igen som kan ha en idé?

Usch vill ju lira med nya basarna big_smile

hade n golf för några år sen o i den pumpade basarna konstant men försvan efter att jag hade haft batteriet på la ddnning i ca 24 timmar o kollat batterivattnet o det där. fick skaffa ett annat batteri för det visade sig att det var kasst då det laddade ur på ett par timmar när d va lite kallt ute.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Ingen mer som kan något om detta problem? tongue

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Problemet löst!

Är lite "Glapp" i db skruven/Ratten på steget.. måste trodligen bytas ut om det inte bara behövs en liten operation tongue

Men tack för all hjälp ändå smile
Mvh Kim

2 914 Inlägg
14 december 2009
Gjerdingen skrev:
Problemet löst!

Är lite "Glapp" i db skruven/Ratten på steget.. måste trodligen bytas ut om det inte bara behövs en liten operation tongue

Men tack för all hjälp ändå smile
Mvh Kim

skönt att det löste sig! big_smile

Sök