4686
Sök

Ny Stereo Fungerar Ej Saab 90 -85?

1 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
#1
Hej
Jag har köpt en steroe Denver Cad-450. Och har även prövat en clarion stereo.
Har inte fått dessa att fungera, har kopplat enligt anvisningarna men den startar inte ens.
Den gamla radion, som ej är orginal. fungerar dock felfritt.
Ska man dra om någonting när det är nyare stereo-apparater till en äldre bil?
isådanfall vad?

Tack i förhand

/ Hugo

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 maj 2006
#2
Hej, har du monterat iso i bilen?? Finns scheman för hur en ISO ska kopplas, kan ju vara så att du saknar ström från tändning lr matningen kan va felkopplad...


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 januari 2008
#3
Jag skulle instrallera min andra stereo i förr går i min 9-3'a men den ville inte starta det har den gjort innan nyår så jag antar att den är trasig men än vill jag inte ge upp hoppet utan undrar om man kan prova stereon på något annat sätt. Typ dra en + till stiftet den röda +kabeln sitter på och en - till stiftet där den svarta -kabeln sitter?
Ska man få liv i spelaren då eller måste även den gula kabeln ha ström?
Kan man förstöra någonting om man gör så?


400 Inlägg
13 januari 2008
#4
Tribbe --->>
Har den andra stereon funkat i din 9-3a förut? eller har den suttit och funkat i en annan bil innan?
Den gula kabeln är minnet (Konstant ström från batteriet)
Den röda är oftast kopplad på tändningen så när du drar på tändning ska där finnas runt 12v smile

ehrndal --->>
Hur har du kopplat stereon? Hur ser bilens original kablar ut? (har själv haft en og900 och det pillras ju en del genom åren me kablar big_smile)
Har du möjlighet att ta bild?
Stereon Måste ha Röd +, Svart Jord, Gul + för att fungera (går ju att "tjuvkoppla +arna, men då startar och stängs han bara av på stereon å inte me nyckel)
Mvh Putte

Ride Like You´ve Never Been Hurt

7 100 Inlägg
13 januari 2008
#5
tråden är från -06,så ja tror nog att han har grejat det tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 januari 2008
#6
bmx skrev:
tråden är från -06,så ja tror nog att han har grejat det tongue

Jag lånade tråden idag så mitt problem kvarstår.
Stereon har suttit i innan nyår. Och då funkade den men nu är den helt död.
Jag har mätt kontakt igenom alla kablar. Kollat så att alla stiften i iso kontakterna ser okej ut, jag har kollat säkringarna och den gamla funkar men inte den här nu helt plötsligt, därför tror jag att den har gått sönder...

Men bara för att kolla kan man väll koppla den röda till + på batteriet och den svarta till - på batteriet eller kommer det hända hemska saker då?


400 Inlägg
14 januari 2008
#7
Tribbe skrev:
bmx skrev:
tråden är från -06,så ja tror nog att han har grejat det tongue

Jag lånade tråden idag så mitt problem kvarstår.
Stereon har suttit i innan nyår. Och då funkade den men nu är den helt död.
Jag har mätt kontakt igenom alla kablar. Kollat så att alla stiften i iso kontakterna ser okej ut, jag har kollat säkringarna och den gamla funkar men inte den här nu helt plötsligt, därför tror jag att den har gått sönder...

Men bara för att kolla kan man väll koppla den röda till + på batteriet och den svarta till - på batteriet eller kommer det hända hemska saker då?

Tja! okej...ja de funkar att göra så (kanske helst en säkring på + om du är rädd om den) men + måste in på två ställen i stereon/iso kontakten

Ride Like You´ve Never Been Hurt

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
14 januari 2008
#8
CroZZeN skrev:
Tribbe skrev:
bmx skrev:
tråden är från -06,så ja tror nog att han har grejat det tongue

Jag lånade tråden idag så mitt problem kvarstår.
Stereon har suttit i innan nyår. Och då funkade den men nu är den helt död.
Jag har mätt kontakt igenom alla kablar. Kollat så att alla stiften i iso kontakterna ser okej ut, jag har kollat säkringarna och den gamla funkar men inte den här nu helt plötsligt, därför tror jag att den har gått sönder...

Men bara för att kolla kan man väll koppla den röda till + på batteriet och den svarta till - på batteriet eller kommer det hända hemska saker då?

Tja! okej...ja de funkar att göra så (kanske helst en säkring på + om du är rädd om den) men + måste in på två ställen i stereon/iso kontakten

Ska prova att direkt koppla från batteriet i morgon när det är ljust. Men kan inte förstå varför minnet behöver ström när man bara ska prova om enheten går igång. Eller måste minnet också ha ström för att den ska starta?
Senast redigerat av Tribbe (18 januari 2008)


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 januari 2008
#9
Ska som sagt göra det här imorgon så ett svar skulle sitta kanon, vill ju inte göra fel big_smile

Anledningen till att jag skriver det här inlägget så tätt intill min redigering är för att jag trodde att redigering skulle putta upp den här tråden till första sidan där fler kollar än på sidan 3 men det gjorde den ju inte så jag fick lov att skriva ett nytt inlägg ändå fast jag inte ville....


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
20 januari 2008
#10
Min stereo verkar ha gått sönder... och jag tror inte att jag har någon garanti kvar på den så jag får väll dras med orginal stereon... sad


400 Inlägg
20 januari 2008
#11
Tjena!
Sorry att jag inte svarat... såg itne tråden förrens nu hmm
tyvärr så måste minnet okså ha ström för att starta...
Fick han båda +arna och jord?
Prova du att brygga + ?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
20 januari 2008
#12
Nej minnet fick inte störm när jag provade dirket på batteriet.
Men känns ändå som att den är förlorad, eftersom att den fungerade förut i bilen men inte nu. I manualen stod det att man skulle nollställa den om den inte ville starta men det hjälpte inte heller.
Min polare har en lika dan stereo som mig så jag har tänkt att nästa gång jag träffar han ska jag prova om min front fungerar på hans stereo.



Sök