Slutsteg och baslåda hjälp

argyle
13 december 2009 · 33 Inlägg

Hejsan! håller på att ta körkort just nu, kommer snart hoppas jag smile men jag ska köpa slutsteg och baslåda, och jag är inte så billjuds fixerad men vill ändå ha lite ljud. så jag har hittat ett paket här nu, undrar om det duger eller är det rena skiten ? tack i förhand

http://www.fetbas.com/catalog/product_i … ucts_id/99

har en Bmw 318

Senast redigerat av argyle (13 december 2009)

VolvoXet Bas älskare
13 december 2009 · 716 Inlägg

de där paketet ska duga om du inte är så fixerad av ljud, se till att ha bra jord, kablar och ström bara smile se till att ha ett fräsht batteri så blir det bra ska du se smile

Volvo 744 (1988)
argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

Man fick ju med alla kablar utom högtalar kabel, hur tjock kabel behöver man man och hur lång på ett ungefärsmile

stahre
14 december 2009 ·

Kan du tänka dig att bygga en låda till basen/basarna själv eller måste det vara färdigt? Annars kan jag tipsa om lite andra paket som spelar ifrån det där, det låter okej me finns mkt mer som låter bättre:)

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

jag kan inte bygga men känner la några som kan lite , bara att skicka ge mig tips smile bygegr gärna roligt att lära sig:)

stahre
14 december 2009 ·

http://dbakuten.se/detail-item_id-318274 (finns som 10'" också)
www.blekingebilradio.se Artnr:re0068 med Artnr:si0006 lr Spectron SP-R1500 + en hel del andra basar som passar till dessa slutsteg ex. Hollywood X2-1040     Dls KW10     Impact 2710-04(har jag o spelar på som fan, lådritning kan du få) Powerbass S-10 D4 mm.
Måste fråga hur mkt pengar det får kosta totalt också, och vad för musik som ska spelas, om du vill spela högt eller lite snyggare?

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

ja du jag är ju student har 1050 i månaden men snart jul och födelsedag så blir ju det mer pengar och mossan kan man la få en slant ifrån , men ca 2000-3000kr ungefär

Jag spelar nästan bara rock aldrig skit techno om inte frugan åker med.

Senast redigerat av argyle (14 december 2009)

stahre
14 december 2009 ·

argyle skrev:
ja du jag är ju student har 1050 i månaden men snart jul och födelsedag så blir ju det mer pengar och mossan kan man la få en slant ifrån , men ca 2000-3000kr ungefär

Jag spelar nästan bara rock aldrig skit techno om inte frugan åker med.

och resten av frågorna? smile
edit såg ditt svar nu

Senast redigerat av stahre (14 december 2009)

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

stahre skrev:

argyle skrev:
ja du jag är ju student har 1050 i månaden men snart jul och födelsedag så blir ju det mer pengar och mossan kan man la få en slant ifrån , men ca 2000-3000kr ungefär

Jag spelar nästan bara rock aldrig skit techno om inte frugan åker med.

och resten av frågorna? smile
edit såg ditt svar nu

jag vill spela snyggt , högt skiter jag i vill njuta ljudet:)

stahre
14 december 2009 ·

Dls KW10 låter mycket bra i sluten låda, tajt och trevlig bas passande för rock impact basen är också musikalisk i rätt låda, dom andra jag tipsa om har jag faktiskt inte hört men vet att det är bra saker.
men dls basen med ett steg som lämar 200wrms eller mer i 4 Ohm (spectron stget kanske) borde funka bra.
alltså Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552

stahre
14 december 2009 ·

stahre skrev:
Dls KW10 låter mycket bra i sluten låda, tajt och trevlig bas passande för rock impact basen är också musikalisk i rätt låda, dom andra jag tipsa om har jag faktiskt inte hört men vet att det är bra saker.
men dls basen med ett steg som lämar 200wrms eller mer i 4 Ohm (spectron stget kanske) borde funka bra.
alltså Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552

ca 2500kr med frakt

VolvoXet Bas älskare
14 december 2009 · 716 Inlägg

stahre skrev:
Dls KW10 låter mycket bra i sluten låda, tajt och trevlig bas passande för rock impact basen är också musikalisk i rätt låda, dom andra jag tipsa om har jag faktiskt inte hört men vet att det är bra saker.
men dls basen med ett steg som lämar 200wrms eller mer i 4 Ohm (spectron stget kanske) borde funka bra.
alltså Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552

riktigt bra basar, hade en KW12 en gång i tiden, ruskigt bra till rock.

Volvo 744 (1988)
argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

stahre skrev:

stahre skrev:
Dls KW10 låter mycket bra i sluten låda, tajt och trevlig bas passande för rock impact basen är också musikalisk i rätt låda, dom andra jag tipsa om har jag faktiskt inte hört men vet att det är bra saker.
men dls basen med ett steg som lämar 200wrms eller mer i 4 Ohm (spectron stget kanske) borde funka bra.
alltså Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552

ca 2500kr med frakt

har du lust att linka så man kan se smile

stahre
14 december 2009 ·

vette fan hur man gör från den sidan (blir bara öppningsidan när man länkar) men gå in på www.blekingebilradio.se och skriv i dom artikel nr jag skrivit i sök funktionen så ser du

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

stahre skrev:
vette fan hur man gör från den sidan (blir bara öppningsidan när man länkar) men gå in på www.blekingebilradio.se och skriv i dom artikel nr jag skrivit i sök funktionen så ser du

nu såg jag ditt paket du visade:) men jag undrar över detta paket   Artnr:pa0404 om det är bra ?
annars får det bli det du visade:)

stahre
14 december 2009 ·

jo det låter nog bra det med! Fast som sagt så har jag inte hört denna basen, men har hört DLS basen och den låter mkt trevligt, blir typ samma pengar om du ska ha kablar med också.
Blev lite förvirrad då det är bild på en hollywood bas, sen står det att det är en powerbaas paktet innehåller, och sen är det en spec på hollywood basen längre ner igen, antar att det blev lite fel bara tongue

Senast redigerat av stahre (14 december 2009)

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

stahre skrev:
jo det låter nog bra det med! Fast som sagt så har jag inte hört denna basen, men har hört DLS basen och den låter mkt trevligt, blir typ samma pengar om du ska ha kablar med också.
Blev lite förvirrad då det är bild på en hollywood bas, sen står det att det är en powerbaas paktet innehåller, och sen är det en spec på hollywood basen längre ner igen, antar att det blev lite fel bara tongue

Tack så jätte mkt för hjälpen , Det får bli  Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552
detta smile det måste funka fint , nu är det bara att vänta på julafton fan så man får pengar smile

stahre
14 december 2009 ·

argyle skrev:

stahre skrev:
jo det låter nog bra det med! Fast som sagt så har jag inte hört denna basen, men har hört DLS basen och den låter mkt trevligt, blir typ samma pengar om du ska ha kablar med också.
Blev lite förvirrad då det är bild på en hollywood bas, sen står det att det är en powerbaas paktet innehåller, och sen är det en spec på hollywood basen längre ner igen, antar att det blev lite fel bara tongue

Tack så jätte mkt för hjälpen , Det får bli  Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552
detta smile det måste funka fint , nu är det bara att vänta på julafton fan så man får pengar smile

En sluten låda till denna på 25L kommer funka bra! Hoppas bara att dom har kvar dessa priser tills du ska beställa bara;)

argyle
14 december 2009 · 33 Inlägg

stahre skrev:

argyle skrev:

stahre skrev:
jo det låter nog bra det med! Fast som sagt så har jag inte hört denna basen, men har hört DLS basen och den låter mkt trevligt, blir typ samma pengar om du ska ha kablar med också.
Blev lite förvirrad då det är bild på en hollywood bas, sen står det att det är en powerbaas paktet innehåller, och sen är det en spec på hollywood basen längre ner igen, antar att det blev lite fel bara tongue

Tack så jätte mkt för hjälpen , Det får bli  Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552
detta smile det måste funka fint , nu är det bara att vänta på julafton fan så man får pengar smile

En sluten låda till denna på 25L kommer funka bra! Hoppas bara att dom har kvar dessa priser tills du ska beställa bara;)

Jag fyller nu på tisdag så jag ska säga till mossan ifall hon har köpt nått redan får hon lämna tillbaka det och beställa detta:) vet du nån ritning till nån bra låda?smile

stahre
14 december 2009 ·

argyle skrev:

stahre skrev:

argyle skrev:
Tack så jätte mkt för hjälpen , Det får bli  Artnr:dl0170 med Artnr:sp0200 o kablar Artnr:si0552
detta smile det måste funka fint , nu är det bara att vänta på julafton fan så man får pengar smile

En sluten låda till denna på 25L kommer funka bra! Hoppas bara att dom har kvar dessa priser tills du ska beställa bara;)

Jag fyller nu på tisdag så jag ska säga till mossan ifall hon har köpt nått redan får hon lämna tillbaka det och beställa detta:) vet du nån ritning till nån bra låda?smile

har du några max mått på hur stor den får bli?
Annars så får du med en beskrivning om du mailar till blekingebilradio med mått och så. Men en låda på 22Liter + bas borde passa bra om du spelar mkt rock= snärtigare bas, och en låda på 27L+bas om du vill ha lite mer djupbas.

Senast redigerat av stahre (14 december 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang