XC-Grill med blixtljus stulen i Helsingborg.

SafetyCar
14 december 2009 · 403 Inlägg

Nu i dagarna (Lördag eftermiddag- Måndag morgon) stals en XC-grill på en Vinrödmetallic s70
nere i Helsingborgs industriområde, vid TNT´s terminal, Skåneterminalen.
Denna grill är utrustad med 6 stycken orange/ gula blixtljus + 2 st vit/blåa diodlampor.
Grillen är deformerad för att blixtljusen skulle passa.
Om denna XC-grill återfinns på en s/ v/ c-70 ring då  Polisen på 11414 och ange Mitt reg. nummer AYK872.


Detta är bästa bild jag hittade nu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93417/818936_bjp5oi.jpg

SafetyCar
8 maj 2010 · 403 Inlägg

Hittad.

adde87
9 maj 2010 · 228 Inlägg

hur hittades den? smile skönt iaf när sakerna kommer tillrätta!

Det e VI som e HAMMARBY!
SafetyCar
11 maj 2010 · 403 Inlägg

Du skulle bara vet vilken cirkus en grill kan ställa till med. Efter flera månader utan grill så ser bilen häftigare ut utan grill:P ahahahaha...

Det blev rättgång av allt. Men grillen kommer snart...

Detta var bara ren slump... För jag hade tänkt mig att kolla alla XC-grillar på vallåkra...

Webbis
12 maj 2010 · 70 Inlägg

Vart återfann du den då? Satt den på en bil? yikes

Volkswagen Golf MK5 R32 "Rally Edition" (2007)
SafetyCar
12 maj 2010 · 403 Inlägg

Japp, stod en bil vid vägkanten, kollade slumpmässigt på den å där satt den... Hade mina kännetecken...

VD-Design
13 maj 2010 · 1 324 Inlägg

SafetyCar skrev:
Japp, stod en bil vid vägkanten, kollade slumpmässigt på den å där satt den... Hade mina kännetecken...

Helt otroligt.. Bra att du hittade den! smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Webbis
13 maj 2010 · 70 Inlägg

DiZturbed skrev:

SafetyCar skrev:
Japp, stod en bil vid vägkanten, kollade slumpmässigt på den å där satt den... Hade mina kännetecken...

Helt otroligt.. Bra att du hittade den! smile

Som sagt, gött att du återfann den iallafall.. smile

Volkswagen Golf MK5 R32 "Rally Edition" (2007)
CKruse BMW fanatiker
16 juni 2010 · 19 Inlägg

Jag har sett den här tråden förut då jag googlade lite "xc grill stulen" för ett tag sedan när min egen blev stulen. Det här iaf rätt komiskt:

Jag bor i en liten stad, Lysekil, och en natt blev min xc grill stulen. Jag hade veckan innan haft halva bilen inne på lackering. Så den stod ute helt ny lackerad, och då slog tjuven till. Satte skruvmejsel i vardera sida och bände loss grillen. Så det var inte länge jag fick ha en fel fri huv. Förbannad var jag, och jag hoppades verkligen att den idioten som snott min grill INTE skulle åka runt med den i Lysekil.

Jag hade iaf grill av den gamla typen, alltså med det svarta Volvo märket i mitten, sedan så hade jag superlimmat fast ett R-märke i höger övre hörne. Normalt sätter man ju den i neder kant så jag var lite unik vilket gjorde att jag lättare kunde känna igen den.

Iaf, två-tre veckor senare, idag, glider jag en sväng ner på stan. Poff, dyker det upp en Volvo V70 i röven med min grill. Jag trodde först det fan inte var sant, följde efter dom och försökte få dom att stoppa. Men de verkade enbart tro jag var ute efter att "köra på kapp". Efter om och men stanna dom, och jag bad om att få se på grillen. Visst fan var det min, skruvmejsel skadad på sidorna i gummit.

I bilen satt två 20åringar vilket menade på att de bytat till sig grillen från en riktig pärla i Lysekil. Helst hade jag velat ta grillen på plats, men ungdomarna i bilen verkade lite skärrade och var grymt besvikna över att åka runt på stöldgods. Bilen stod på mamma så jag har varit i kontakt med fadern, skall ha ersättning för 1200kr för ny XC-grill, samt ny lackerad huv. Alternativt kopplas Polisen in, händelsen är redan polisanmäld så det lär inte vara ett bra variant för tjuven.

Vi får se hur det slutar, antar att jag får svar i morgon.

SafetyCar
18 juni 2010 · 403 Inlägg

CKruse skrev:
Jag har sett den här tråden förut då jag googlade lite "xc grill stulen" för ett tag sedan när min egen blev stulen. Det här iaf rätt komiskt:

Jag bor i en liten stad, Lysekil, och en natt blev min xc grill stulen. Jag hade veckan innan haft halva bilen inne på lackering. Så den stod ute helt ny lackerad, och då slog tjuven till. Satte skruvmejsel i vardera sida och bände loss grillen. Så det var inte länge jag fick ha en fel fri huv. Förbannad var jag, och jag hoppades verkligen att den idioten som snott min grill INTE skulle åka runt med den i Lysekil.

Jag hade iaf grill av den gamla typen, alltså med det svarta Volvo märket i mitten, sedan så hade jag superlimmat fast ett R-märke i höger övre hörne. Normalt sätter man ju den i neder kant så jag var lite unik vilket gjorde att jag lättare kunde känna igen den.

Iaf, två-tre veckor senare, idag, glider jag en sväng ner på stan. Poff, dyker det upp en Volvo V70 i röven med min grill. Jag trodde först det fan inte var sant, följde efter dom och försökte få dom att stoppa. Men de verkade enbart tro jag var ute efter att "köra på kapp". Efter om och men stanna dom, och jag bad om att få se på grillen. Visst fan var det min, skruvmejsel skadad på sidorna i gummit.

I bilen satt två 20åringar vilket menade på att de bytat till sig grillen från en riktig pärla i Lysekil. Helst hade jag velat ta grillen på plats, men ungdomarna i bilen verkade lite skärrade och var grymt besvikna över att åka runt på stöldgods. Bilen stod på mamma så jag har varit i kontakt med fadern, skall ha ersättning för 1200kr för ny XC-grill, samt ny lackerad huv. Alternativt kopplas Polisen in, händelsen är redan polisanmäld så det lär inte vara ett bra variant för tjuven.

Vi får se hur det slutar, antar att jag får svar i morgon.

Finns bra gott om idioter som snor delar man lätt känner igen.
Tyvärr fick jag själv ingen ersättning, men grillen tillbaka.
Killen som ägde bilen ljög för polis och under rättegången, men fick bara en varning.
Hans bror som köpte grillen av en i HBG behövde inte vara med i rätten, det var ju han som skulle dömas för häleri.

Polisanmäl killen, så får han bita i sura äpplet, han skall inte bara få slippa undan så lätt.
Antagligen betalar mor å far ist för att han får betala för sina gärningar...

CKruse BMW fanatiker
18 juni 2010 · 19 Inlägg

Jag verkar inte få grillen tillbaka.

Gick därför till polisen igår, och de säger de har allt de behöver. Men men, får hoppas de verkligen agerar.

SafetyCar
18 juni 2010 · 403 Inlägg

Det svenska rättsväsendet är dåligt... Håller tummarna att du får sakerna tillbaka och att de betalar de skador de orsakat...

MrDegis Ingen fast bostadsort
18 juni 2010 · 54 Inlägg

CKruse skrev:
Jag har sett den här tråden förut då jag googlade lite "xc grill stulen" för ett tag sedan när min egen blev stulen. Det här iaf rätt komiskt:

Jag bor i en liten stad, Lysekil, och en natt blev min xc grill stulen. Jag hade veckan innan haft halva bilen inne på lackering. Så den stod ute helt ny lackerad, och då slog tjuven till. Satte skruvmejsel i vardera sida och bände loss grillen. Så det var inte länge jag fick ha en fel fri huv. Förbannad var jag, och jag hoppades verkligen att den idioten som snott min grill INTE skulle åka runt med den i Lysekil.

Jag hade iaf grill av den gamla typen, alltså med det svarta Volvo märket i mitten, sedan så hade jag superlimmat fast ett R-märke i höger övre hörne. Normalt sätter man ju den i neder kant så jag var lite unik vilket gjorde att jag lättare kunde känna igen den.

Iaf, två-tre veckor senare, idag, glider jag en sväng ner på stan. Poff, dyker det upp en Volvo V70 i röven med min grill. Jag trodde först det fan inte var sant, följde efter dom och försökte få dom att stoppa. Men de verkade enbart tro jag var ute efter att "köra på kapp". Efter om och men stanna dom, och jag bad om att få se på grillen. Visst fan var det min, skruvmejsel skadad på sidorna i gummit.

I bilen satt två 20åringar vilket menade på att de bytat till sig grillen från en riktig pärla i Lysekil. Helst hade jag velat ta grillen på plats, men ungdomarna i bilen verkade lite skärrade och var grymt besvikna över att åka runt på stöldgods. Bilen stod på mamma så jag har varit i kontakt med fadern, skall ha ersättning för 1200kr för ny XC-grill, samt ny lackerad huv. Alternativt kopplas Polisen in, händelsen är redan polisanmäld så det lär inte vara ett bra variant för tjuven.

Vi får se hur det slutar, antar att jag får svar i morgon.

Helt otroligt!! Hoppas du får grillen + ersättning:)

CKruse BMW fanatiker
5 juli 2010 · 19 Inlägg

Polisen ringde i fredags!

Grillen finns nu att hämta på polisstationen och nu i veckan skall jag in för att avgöra hur vi skall gå vidare med allt. Polisen ville dock lösa det på ett smidigt sätt...vad de nu tycker det innebär? Smidigt för mig är, min grill tillbaka och en ny lackerad motorhuv.

Måste ju även vara i försäkringsbolaget intresse att polisen går till grunden med ärendet eftersom skadan ändå är anmäld.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang