Residence: Nu jämför du liiiite snett...Vänd på steken, AMG E55 -09 (fanns den då???) mot 520i -03. Stoooor pris o prestanda skillnad eller hur? MEN (för att göra som "Volvo-folket"), jag kan ju TRIMMA min 520i för typ 150" med en monster turbomotor på 700+ Hk, o vips så drar ja om AMG:n, men det är fortfarande en sketen 520 eller hur? Lite så tänkte jag när jag jämförde min gamla 325 mot den nyare S60:n, en sketen gammal sliten BMW som sett sina bästa dagar mot en välvårdad fin S60 2.4T, ca 10 år nyare, lika mycket effekt, välskött, nog borde den gamla BMW:n få spö? Samma resonemang använder ju sig Volvo folket av, typ "min S60 kostar hälften av vad din M3 gör men trim för 30" gör att jag drar om dig utan problem", dvs helt plötsligt så väger man in bilens pris, vilket faktiskt kan vara relevant då lågt ifrån alla anser sig ha råd att köpa en M3 för typ 500"....
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure