Vilket är det största klipp / kap ni varit med om?

Stoxoz
16 december 2009 · 125 Inlägg

Jag försökte söka efter liknande trådar men kunde inte hitta något.

Så min fråga är enkel: Vilket är det bästa klipp eller kap om man vill säga, som ni hört talas om eller varit med om själva? Som exempel så hörde jag talas om en änka som skulle sälja sin döde mans Porsche, modell okänd, för en väldigt blygsam summa eftersom hon inte hade någon koll på vad den egentligen var värd. Resten av historien är mindre rolig... men hur som helst... har ni någon historia eller anekdot att berätta om det absolut bästa klipp ni nånsin gjort?

Har ni köpt en Porsche eller liknande dyr bil för ett grymt underpris? Har ni kommit över en halvkrockad superbil som skulle skrotas? berätta gärna vad ni har för erfarenheter av ämnet!

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
16 december 2009 · 1 152 Inlägg

för ca 18månader sedan så letade jag fälgar på blocket till min bmw e30(skulle haft de som vinter fälgar)

så stod det i annonsen.
16" alufälgar som suttit på bmw 325 88:a
ej skeva eller så men behöver lite kärlek
bilder finns ej

ej prutbart pris 1000:-

slänger iväg ett mejl med adress och önskan om postförskott.

4dagar senare får jag ett sms från bussgods i uppsala att det finns pkt till mig smile

där låg 4st bbs rs 3delat splitt 16x9 !! smile))

lämnade in de för renovering för 3000:- och de vart som nya ska förska hitta några bilder på de och länka de.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Grosshandlaren
16 december 2009 · 327 Inlägg

Beställde lite prylar bland annat en kartong med 100st blåplugg, fick 100 kartonger blåplugg.

Evil_90 +Uppfinnare+
16 december 2009 · 643 Inlägg

min bil smile Köpte den när lågkonjunkturen var som värst. Samma bil i samma skick idag kostar dubbelt så mycket

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 december 2009 · 2 972 Inlägg

Beställde en race-koppling från Sachs i Tyskland, fick två....till priset av en. smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Didde_90
16 december 2009 · 29 Inlägg

ExCon skrev:
slänger iväg ett mejl med adress och önskan om postförskott.

4dagar senare får jag ett sms från bussgods i uppsala att det finns pkt till mig smile

där låg 4st bbs rs 3delat splitt 16x9 !! smile))

Alltså yikes Jag vill också ha sån tur. Annonser med inga bilder verkar vara där man kan göra stora klipp. Nu ska jag in på blocket! tongue

Stygga pojkar åker stumt.
Martin 9-3 Fisketokig
16 december 2009 · 2 997 Inlägg

Köpte leksak för 32.000:- tog på faktura men fick ingen. Det är glömt och förlåtet nu. Tack för det smile

Köpte värdepapper för några år sedan när jag fick förfogande över sparkontot. Femdubblade insatsen på 16 månader och sålde då.

Fakturerade själv fel när jag körde eget. Skulle fakturera för en dag 1700 + moms åt ett störe företag men blev 17.000+moms. De godkände och pengarna kom.Upptäckte först när inbetalningen kom. Skattade givetvis på inkomsten men det var en lönsam dag.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Brandis Diktator
16 december 2009 · 968 Inlägg

en polare hittade en folkabuss splitt i skogen, 1000 kr gick den på... redan efter 15 minuter på att den vart officiellt känd på internet fick han första pm om bud på 10 000 kr. det måste ju vara högsta ökningen för en bil någonsin som inte ens är körbar eller något

Tokken Team dBakuten
16 december 2009 · 3 453 Inlägg

Brandis skrev:
en polare hittade en folkabuss splitt i skogen, 1000 kr gick den på... redan efter 15 minuter på att den vart officiellt känd på internet fick han första pm om bud på 10 000 kr. det måste ju vara högsta ökningen för en bil någonsin som inte ens är körbar eller något

Gör iordning en sån och du kan tiodubbla pengarna.. mer ändå faktiskt..

Splitbuss för 10.000 är billigt även för ett skogsvrak.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Lurken_85
16 december 2009 · 832 Inlägg

Farsan köpte en Saab 9000 -96 med trasigt pedalställ för 2000 spänn. När han haft den i några månader så var han och handlade och när han kom ut från affären så var det en gubbe som hade backat in i bilen och tryckt in hela bakskärmen. Men FB löste in bilen och han fick 17000 för den så det var väll inte en dålig affär i slutändan.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Brandis Diktator
16 december 2009 · 968 Inlägg

Tokken skrev:

Brandis skrev:
en polare hittade en folkabuss splitt i skogen, 1000 kr gick den på... redan efter 15 minuter på att den vart officiellt känd på internet fick han första pm om bud på 10 000 kr. det måste ju vara högsta ökningen för en bil någonsin som inte ens är körbar eller något

Gör iordning en sån och du kan tiodubbla pengarna.. mer ändå faktiskt..

Splitbuss för 10.000 är billigt även för ett skogsvrak.

en bekant fick en barndoor som hade stått i norrland länge, han gjorde allt förutom att slänga på en ny lack, så den hade shysst patina, sen sålde han den till england för 140 000 om jag minns rätt.. så det finns ju lite cash i skogsvrak wink

Ellertz Norrlänning
16 december 2009 · 1 453 Inlägg

Köpte min nuvarande bil riktigt billigt... Dock obesiktad och oskattad! Nu är den besiktad,skattad, svensksåld, 18000 mil och manuell låda.  Känns som ett ritkigt klipp! smile fick den för 67K

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
MightyMike
16 december 2009 · 173 Inlägg

Farsan min har gjort ett sånt kap som du beskriver i ditt första inlägg. Han köpte en sportig motorbåt i hondurasmahogny (8,5 x 2,6m den enda i sitt slag) av en änka. Gubben hade precis köpt ny motor, backslag och propeller. Saker som han knappt kört in, sen tog han upp den på land och dog. Där fick båten stå i 10 år och förfalla. Vatten hade läckt in och fryst på under vintrarna så den var knappast i bästa skick.
Hur som helst, efter 10 år på land så la hon ut en annons på den. 4500 kr skulle hon ha. Farsan köpte den direkt. Idag efter ett par års renovering är den försäkrad till en halv miljon.. (:

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
volvoentusiasten
16 december 2009 · 4 005 Inlägg

Verkligen inte så stora belopp men detta har jag köpt förra veckan iaf.

Köpte en Suzuki Swift -88 för 500kr. fick med full tank.
Fick sig en miniservice med tändstift, billig olja, oljefilter, luftfilter för 220kr.

Sålde för 2500kr

Köpte en Volvo 740 -90 13k mil med en rostfläck på ena dörren i övrigt rätt fin för 2500kr.
Köpte full-servicekit för 600kr, betalade skatt 250 kr. Perfekt vinterbil. smile

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
16 december 2009 · 287 Inlägg

Imponerande klipp folk verkar ha gjort. Det enda jag har i färskt minne är mitt avgassystem till BMWn. Supersprint catback med X-pipe, kostar med kompisrabatt på Mekonomen över 25.000:- i USA runt 19.000:- + frakt moms och tull, vilket är löööjligt mycket pengar för några bockade rör och två ljuddämpare. Men jag sprang på ett på blocket som va använt i 250 mil för enligt mig smått otroliga 6000:-, det tycker jag är ett klipp i alla fall.

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Stoxoz
16 december 2009 · 125 Inlägg

Anledningen till att jag skapade denna tråd var för att jag blev inspirerad av en snubbe jag pratade med igår. Han är 25-åring och kommer från Dubai och är på besök på vår fabrik. Så pratade vi av en händelse av bilar, varpå jag frågar han vad han hade för bil, och han svarar blysamt: I have an R8, varpå jag tappar hakan! Vi snackar lite om den om att det var en V8 och 2006 års modell. Han köpte den ny för ca 1 miljon. Nu idag vill han inte ha den längre, han hade tydligen funderat på o skrota, och han frågade en annan kollega om han ville köpa den för 20.000 euro, jag tänker först att han skämtar, men jag undrar om killen verkligen bryr sig om han får sålt den till ett högt pris? Jag ska nog söka upp honom och fråga ifall han menade allvar. Hans kompis var tydligen ganska tät. Hans pappa tillhörde en utav de 20 rikaste familjerna i Dubai. Och dom snubbarna är inte fattig. Denna killens kompis hade tydligen ett par schyssta bilar, bland annat en Mercedes SLK V12!! Och det säger ju en del om vilka pengar snubbarna har.

Man kanske skulle bli kompis med dessa killar och se om man kan fixa sig ett riktigt klipp. haha

Snitch Ointresserad.
16 december 2009 · 936 Inlägg

Ljudsystem till bilen. Alpine huvudenhet, dubbla kicker 12:or i låda. 6x9or och alla kablar.

2500 spänn!

Teabag appreciation club.
Tiiiseen
16 december 2009 · 526 Inlägg

Köpte en besiktad och skattad 740 turbo för 3500 la ner en tusen lapp på  en begagnad turbo fick 13 000 för den

Germax
16 december 2009 · 12 086 Inlägg

Köpte min nuvarande bmw till ett riktigt fyndpris tongue
Jag vill inte avslöjja hur mkt men jag prutade ner den nästan halva priset

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 december 2009 · 5 753 Inlägg

ExCon skrev:
för ca 18månader sedan så letade jag fälgar på blocket till min bmw e30(skulle haft de som vinter fälgar)

så stod det i annonsen.
16" alufälgar som suttit på bmw 325 88:a
ej skeva eller så men behöver lite kärlek
bilder finns ej

ej prutbart pris 1000:-

slänger iväg ett mejl med adress och önskan om postförskott.

4dagar senare får jag ett sms från bussgods i uppsala att det finns pkt till mig smile

där låg 4st bbs rs 3delat splitt 16x9 !! smile))

lämnade in de för renovering för 3000:- och de vart som nya ska förska hitta några bilder på de och länka de.

Lite som mig, bytte åt mig bimmern jag har nu rätt nyligen, förra ägaren sa att jag fick med några gammla fula bbs fälgar, jaha tänkte jag, går väll kanske ha som vinterfälgar iallafall, for och bytte bil och när jag kommer hem med bimmern så tänkte jag kolla på fälgarna som låg i skuffen och vad låg det där? jo 4st bbs split RS 7x15" såldes sedan för 6000kr plus frakt, blev en oväntat klirr i kassan tongue

Och bilen jag bytte bort hade för övrigt kostat mig samanlagt 4000kr så jag gick en nybes och fin e30 coupé och 2000kr plus, inte illa tycker jag smile

Senast redigerat av _Glenne_ (16 december 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang