7731
Sök

Vart är bäst för delningsfilter att sitta så det inte går sönder?

stahre
16 december 2009
Trådstartare
Hwj. Har kopplat in ett nytt framsystem, men undrar vart jag bäst fäster filtrena så att det inte är nån risk att det skakar eller går sönder på något vis. Har en 850 och har fäst dom med karborre mot kåpan som sitter ovanför pedalhuset och under handskfacket på samma kåpa på andra sidan, borde det vara lugnt?
Senast redigerat av stahre (16 december 2009)

372 Inlägg
16 december 2009
Håller du dig från att sätta filtren i (tunga spolar i filtren kan lossna när du smäller igen dörren). så ska det nog inte vara något somhellst problem någonstans.  Om du inte får för dig att limma fast filtren på basens kon för då kan dem också gå sönder smile

Sätt filtren där dom är minst ivägen. I min bil har jag dubla ljudkablar på varje sida till bakluckan och har delningsfiltren där bak.

stahre
16 december 2009
Trådstartare
Martinfyhr skrev:
Håller du dig från att sätta filtren i (tunga spolar i filtren kan lossna när du smäller igen dörren). så ska det nog inte vara något somhellst problem någonstans.  Om du inte får för dig att limma fast filtren på basens kon för då kan dem också gå sönder smile

Sätt filtren där dom är minst ivägen. I min bil har jag dubla ljudkablar på varje sida till bakluckan och har delningsfiltren där bak.

Ja, jag tänkte ha dom i bak men blir så onödigt långa kablar då tongue äh blir nog bra där, sitter relativt långt ner på kåpan, typ där spaken för att öppna motorhuven finns.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
16 december 2009
Det blir nog bra som du monterat dem.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök