7007
Sök

Resa: Berätta vilket semesterparadis som var bäst!

135 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Jag funderar på att åka på en varm skön semester i slutet av februari 2010.

Just nu funderar jag på Las palmas (kanarieöarna). Tänkte åka iväg en vecka. Funderar även på något ställe i USA

Har ni några tips? budgeten för resa + hotell får max vara 10.000 kr.

Syftet med resan: Åka till ett ställe som är Varmt + bra stränder + avkoppling + inte så mycket barnfamiljer. Sen så är det ju alltid trevligt med lite nattliv också men i första hand avkoppliong på t ex. vita stränder hade inte varit fel.

Berätta vad ni kan rekommendera.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 december 2009
Varför inte testa Thailand, underbart land med gott om stränder, mycket djup kulturliv, du kan åka till Pucket eller Patthaya där är det mycket bra natt liv, Bangkok om du är intresserad av natt kultur.
Jag och min fru åker ofta eftersom vi har hus i Thailand, underbart semester paradis.
Första gången jag var där, åkte jag med 10.000:- som fickpengar, levde som en kung och kom tillbaka hem med 4.000:-
Man kan räkna så: 1000:- = 4.500 Bath, 1 Bath kan du köpa 4 x mer än vad du kan köpa med 1:- i Sverige.
Då räknar vi så: 10.000:- x 4,5 = 45.000 Bath X 4 = 180.000 Bath.
Tänk hur mycket du skulle kunna göra med 180.000:- i Sverige under 2 veckor.wink
Gott att åka till Tailand.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

508 Inlägg
17 december 2009
Jag skulle nog inte åka till kanarieöarna om jag va du. Är inte så jätte billigt där längre, va själv där en dec/jan och d va inte så jätte varmt då heller. Men däremot om man inte vill flyga så jätte långt och tycker om att dyka å bara ha total avslappning så skulle jag nog rekommendera Egypten, visserligen har dom inte så mycket till uteliv men d är varmt o billigt i alla fall smile
Senast redigerat av RacingBunny (17 december 2009)

Roos
17 december 2009
Runtom i Thailand har jag varit många gånger, billigt och underbara människor. Tyvärr efter vågen har det kommit en massa "utlänningar" som inte är lika trevliga. Malaysia (stavning?) var också rätt fint..
Senast redigerat av rooos (17 december 2009)

Sanizz
17 december 2009
Eftersom det knappt finns ett ställe i kroatien jag inte varit på kan jag varmt rekommendera det! Är du riktigt snål kan du betala 2000 för en bussresa och då är det bara boende och resten är upp till dig smile

8 920 Inlägg
17 december 2009
Sanizz skrev:
Eftersom det knappt finns ett ställe i kroatien jag inte varit på kan jag varmt rekommendera det! Är du riktigt snål kan du betala 2000 för en bussresa och då är det bara boende och resten är upp till dig smile

Frågan är ju om det är så kul att åka dit i Februari/Mars med tanke på att han vill att det ska vara varmt.

Lägger mitt tips på Thailand
Senast redigerat av Hamilton (17 december 2009)

Fotograf på Tierp iDag

Sanizz
17 december 2009
Hamilton skrev:
Sanizz skrev:

Frågan är ju om det är så kul att åka dit i Februari/Mars med tanke på att han vill att det ska vara varmt.

Lägger mitt tips på Thailand

Februari/mars inte så kul nej! Sorry för jag inte läste så noga!

Svetsare
3 150 Inlägg
17 december 2009
Låter kanske simpelt, men vi var på semester i Grekland för ganska många år sen. Det va helt fantastiskt. Man va typ tvungen att ha dörrarna till balkongen öppna under natten då det va så jävla varmt. 

Sen gick man ut och åt middag kl 9-10 på kvällen (pga värmen va man inte hungrig tidigare) och dom resturangerna vi gick till så kunde tom. en del snacka svenska  tongue   (En resturangägare va gift med en svenska)

Det var på Korfu, en liten ö utanför Grekland (den tillhör Grekland). Va nog ca 35 grader dygnet runt och exotiskt.
Senast redigerat av ZonaX (17 december 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

342 Inlägg
17 december 2009
Jag måste instämma om Grekland. Och varför skulle Grekland vara simpelt? Mycket trevligt land med trevligt folk och god mat. Och så har man möjlighet att ö-luffa också, så det kan bli flera mindre resmål i själva resan. Mycket mervärde faktiskt!

Italien tycke jag också är fint, men i regel ganska dyrt att vistas där. Riktigt fina miljöer och stora möjligheter till både sol och bad.
Däremot upplever jag att serviceandan i Italien inte är lika hög som i andra länder, men så kanske jag bara haft otur med mina serviceupplevelser (hos Lamborghini är de dock alltid trevliga kan jag intyga).

Sedan är jag en hopplös sucker för syd-Frankrike (Nice/Monaco etc), men om budgeten är satt till 10.000 kronor kan jag inte med rent samvete rekommendera någon att åka dit.

Något jag inte heller rekommenderar så är det just Kanarieöarna.
Jag tycker Kanarieöarna påminner om en enda gigantisk knallemarknad med mer eller mindre seriösa försäljare och inkastare överallt!
Visst, hyr man en bil och ger sig ut från de största turistfällorna så kanske det kan börja likna något, men ... (och LasPalmas är ungefär den stora definitionen av turistfälla på Gran Canaria).

Har bara varit där två gånger och båda gånger blev det direkt ledsamt att bli antastad femtioelva gånger om dagen med förfrågningar om att köpa guld, klockor, sololja, solglasögon eller få en massa flyers till någon av alla nattklubbar som erbjöd både det ena och det andra.
Ett jäkla partyställe, helt klart. Men mer än så vet jag inte ...

Thailand har jag aldrig besökt (än), men det verkar också stämma överens med dina kriterier.
Av de jag känner som varit där säger alla samma sak: Dyrt att resa dit, men väl där lever du som en kung för småpotatis.
Senast redigerat av 9Femma (17 december 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Svetsare
3 150 Inlägg
17 december 2009
9Femma skrev:
Jag måste instämma om Grekland. Och varför skulle Grekland vara simpelt? Mycket trevligt land med trevligt folk och god mat. Och så har man möjlighet att ö-luffa också, så det kan bli flera mindre resmål i själva resan. Mycket mervärde faktiskt!

Italien tycke jag också är fint, men i regel ganska dyrt att vistas där. Riktigt fina miljöer och stora möjligheter till både sol och bad.
Däremot upplever jag att serviceandan i Italien inte är lika hög som i andra länder, men så kanske jag bara haft otur med mina serviceupplevelser (hos Lamborghini är de dock alltid trevliga kan jag intyga).

Sedan är jag en hopplös sucker för syd-Frankrike (Nice/Monaco etc), men om budgeten är satt till 10.000 kronor kan jag inte med rent samvete rekommendera någon att åka dit.

Något jag inte heller rekommenderar så är det just Kanarieöarna.
Jag tycker Kanarieöarna påminner om en enda gigantisk knallemarknad med mer eller mindre seriösa försäljare och inkastare överallt!
Visst, hyr man en bil och ger sig ut från de största turistfällorna så kanske det kan börja likna något, men ... (och LasPalmas är ungefär den stora definitionen av turistfälla på Gran Canaria).

Har bara varit där två gånger och båda gånger blev det direkt ledsamt att bli antastad femtioelva gånger om dagen med förfrågningar om att köpa guld, klockor, sololja, solglasögon eller få en massa flyers till någon av alla nattklubbar som erbjöd både det ena och det andra.
Ett jäkla partyställe, helt klart. Men mer än så vet jag inte ...

Thailand har jag aldrig besökt (än), men det verkar också stämma överens med dina kriterier.
Av de jag känner som varit där säger alla samma sak: Dyrt att resa dit, men väl där lever du som en kung för småpotatis.

Vi både båt och bussluffade när vi va där  smile    Tänker på va jag ska säga om det, men det e fan omöjligt att beskriva med ord. Hoppas bara alla får uppleva det.

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

8 920 Inlägg
17 december 2009
Jag åker rätt mycket till just Grekland (3v per år) och inte fan är det några 35c i februari/mars
Finns inte många hotell som har öppet då heller för den delen, säsongen börjar i April.

Vi som läser tråden ser att trådskaparen ämnar åka i slutet av februari 2010
Senast redigerat av Hamilton (17 december 2009)

Fotograf på Tierp iDag

Svetsare
3 150 Inlägg
17 december 2009
Hamilton skrev:
Jag åker rätt mycket till just Grekland (3v per år) och inte fan är det några 35c i februari/mars
Finns inte många hotell som har öppet då heller för den delen, säsongen börjar i April.

Vi som läser tråden ser att trådskaparen ämnar åka i slutet av februari 2010

Oj, sry  ^^   Refererade mest till då vi var där (typ mitt i sommarn).
Senast redigerat av ZonaX (17 december 2009)

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 december 2009
åk till thailand, underbart land! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 december 2009
rooos skrev:
Runtom i Thailand har jag varit många gånger, billigt och underbara människor. Tyvärr efter vågen har det kommit en massa "utlänningar" som inte är lika trevliga. Malaysia (stavning?) var också rätt fint..

menar du försäljarna?, tänker då på de indiska skräddarna etc.. de är jävligt på när man råkar närma sig deras affärer.... mycket irriterande

135 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Va många bra svar smile

Thailand skulle va nice, men flygresa och hotell dit kostar ju 35.000 per person o_O

Sen är det ju tyvärr jättelång restid som gör att man förlorar två dygn ifall man bara ska vara borta en vecka hmm

Roos
17 december 2009
Moser skrev:
rooos skrev:

menar du försäljarna?, tänker då på de indiska skräddarna etc.. de är jävligt på när man råkar närma sig deras affärer.... mycket irriterande

Ja precis, dom jävlarna...

Roos
17 december 2009
MEmilsson skrev:
Va många bra svar smile

Thailand skulle va nice, men flygresa och hotell dit kostar ju 35.000 per person o_O

Sen är det ju tyvärr jättelång restid som gör att man förlorar två dygn ifall man bara ska vara borta en vecka hmm

Leta på så finns det billigt, jag har flygit (flugit?) under 10lappen och hotell hittar man på plats.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 december 2009
MEmilsson skrev:
Va många bra svar smile

35?!?!?!

jag åkte dit för ca 13000:- med resa och hotell i 2veckor...

Sök