9Femma skrev:
Jag måste instämma om Grekland. Och varför skulle Grekland vara simpelt? Mycket trevligt land med trevligt folk och god mat. Och så har man möjlighet att ö-luffa också, så det kan bli flera mindre resmål i själva resan. Mycket mervärde faktiskt!
Italien tycke jag också är fint, men i regel ganska dyrt att vistas där. Riktigt fina miljöer och stora möjligheter till både sol och bad.
Däremot upplever jag att serviceandan i Italien inte är lika hög som i andra länder, men så kanske jag bara haft otur med mina serviceupplevelser (hos Lamborghini är de dock alltid trevliga kan jag intyga).
Sedan är jag en hopplös sucker för syd-Frankrike (Nice/Monaco etc), men om budgeten är satt till 10.000 kronor kan jag inte med rent samvete rekommendera någon att åka dit.
Något jag inte heller rekommenderar så är det just Kanarieöarna.
Jag tycker Kanarieöarna påminner om en enda gigantisk knallemarknad med mer eller mindre seriösa försäljare och inkastare överallt!
Visst, hyr man en bil och ger sig ut från de största turistfällorna så kanske det kan börja likna något, men ... (och LasPalmas är ungefär den stora definitionen av turistfälla på Gran Canaria).
Har bara varit där två gånger och båda gånger blev det direkt ledsamt att bli antastad femtioelva gånger om dagen med förfrågningar om att köpa guld, klockor, sololja, solglasögon eller få en massa flyers till någon av alla nattklubbar som erbjöd både det ena och det andra.
Ett jäkla partyställe, helt klart. Men mer än så vet jag inte ...
Thailand har jag aldrig besökt (än), men det verkar också stämma överens med dina kriterier.
Av de jag känner som varit där säger alla samma sak: Dyrt att resa dit, men väl där lever du som en kung för småpotatis.