4971
Sök

Övervakningskamerans bilder till datorn

Adder
972 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Köpte mig en övervakningskamera rätt billigt från tradera för en tid sen. Den funkar bra och så men vill kunna koppla den till datorn och inte bara se en bild på en skärm. Vill lagra de bilderna den "tar". Men vet ej hur jag ska gå till väga. Kameran har en vanlig RCA/Composite ut gång för bilden så hur gör jag för att få den signalen så datorn kan ta upp den ? Hur gör jag sen för att lagra bilderna ? Finns de nått bra program som kan ta och spara bilder/filmer ?

Hitta följande, http://www.kjell.com/?item=98025&path= de finns ingen billigare variant ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Fartdåre
286 Inlägg
20 maj 2006
Följde det inte med någon mjukvara/programvara??.. har du provat den Mjukvaran som fanns på hemsidan, det kanske finns något program i den zipfilen.. Annars kanske du kan kolla tillverkarens hemsida eller också fråga Kjell's support? wink Lycka till!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
20 maj 2006
Har själv TV in och TV ut så jag kan spela in från samtliga tv kanaler som jag får in du har inget sådant?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
20 maj 2006
om du vill kunna ta "feeden" direkt från kameran till datorn så behöver du ett grafikkort med video in funktion, köp något billigt PCi skit som har den funktionen, går att samköra med ditt ordinarie grafikkort, de kostar bara ett par hundringar... (istället för att köpa ett helt nytt jättebamsebrutalekort som har samma funktion men kostar 4000+)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Adder
972 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
SaNelito skrev:
Följde det inte med någon mjukvara/programvara??.. har du provat den Mjukvaran som fanns på hemsidan, det kanske finns något program i den zipfilen.. Annars kanske du kan kolla tillverkarens hemsida eller också fråga Kjell's support? wink Lycka till!

Ehh va ?! Har ju inte de där kortet... Utan hitta de men varför betala mer än 2 ggr så mycket för de än vad kameran kosta...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Markus_C skrev:
Har själv TV in och TV ut så jag kan spela in från samtliga tv kanaler som jag får in du har inget sådant?

Fatta inte riktigt vad du mena. Men på de tv kort jag har finns de inte något RCA eller BNC ingång Och de enda RCA/Composite kontakten jag har är väl en utgång tror jag...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
TS_quattro skrev:
om du vill kunna ta "feeden" direkt från kameran till datorn så behöver du ett grafikkort med video in funktion, köp något billigt PCi skit som har den funktionen, går att samköra med ditt ordinarie grafikkort, de kostar bara ett par hundringar... (istället för att köpa ett helt nytt jättebamsebrutalekort som har samma funktion men kostar 4000+)

Hur vet/kollar jag om jag har Video funktion på ett Ati Radeon X600 kort ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 maj 2006
Adder skrev:
TS_quattro skrev:

Hur vet/kollar jag om jag har Video funktion på ett Ati Radeon X600 kort ?

Har ett ati x800 pro i min:

#  VGA connector for analog CRT
# DVI-I connector for digital CRT or flat panel
# S-video or composite connector for TV/VCR
# YPbPr connection to HDTV

kolla på ati's hemsida.....

Sök