2373
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

NissanMotorsport
18 december 2009
Iam2fast4U skrev:
Polaren gjorde samma grej mot mej
han låg så nära att jag inte såg framlysena på hans bil i backspegeln och detta var på e4 i 110km/h
Jag saktade ned, han låg kvar....jag hasade upp i 120km/h och han gasade han med och låg lika jävla nära...
Detta händer varje gång han åker bil bakom någon annan.
Så jag fick nog en gång då han låg i stan -1meter bakom mej.
Så jag tvärnitade.
Efter det åkte vi till donken och han var helgalen på mej, frågade vafan mitt problem var
Jag sa som det var, att han låg för nära..
Nej han låg absolut inte för nära det var helt och hållet mitt fel jag var dum i huvvet blablabla
Då frågade jag honom: - Om du nu inte låg för nära, varför blir du så jävla upprörd då?

Då blev idioten tyst...

personer som ligger för nära är en fara för trafiken... så enkelt är det
kör om eller sakta ned och håll avståndet hur jävla svårt kan det vara...

Varför inte prata trafikvett me din kompis istället bara? än att förlora vänskapen och krocka två bilar?

261 Inlägg
18 december 2009
Kanske för att "vissa" dårar inte går att prata förstånd med!!!

Har inte råkar får nåt sånt med mina polare...  Men kan ju säga som så att deras åsikter var/är att sånt är kul roll
På grund av vissa andra situtianoner som har uppstått, så VÄGRAR jag åka bil med mina kompisar nuförtiden!  Det är helt enkelt alldeles för farligt lol

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 december 2009
MarcusL skrev:
NightCruiser skrev:
NissanMotorsport skrev:
Ni med lastbilar har också ratt,servostyrning och backspeglar som vanliga bilar, bara kolla i spegeln och köra in till vänstra körfältet? hur svårt kan det vara?

Vi med lastbilar väger minimum 20ton och är inget man flänger fram och tillbaka för att släppa ut en bilist.
Och du, tänk efter lite, om du kommer körandes i 110km/h (+/-) på motorvägen i vänsterfilen och en lastbil svänger ut framför dig för att släppa ut en personbil som kommer på påfarten och du tvingas bromsa, hur skulle du reagera i den situationen?
Skulle du A. Sakta ner och snällt vänta, sedan köra om lastbilen och tycka det var snällt gjort av han eller B. Du skulle bli förbannad, undra vad fan han håller på med som bromsar upp hela omkörningsfilen för att släppa ut EN personbil som lika väl kunde bromsat och lagt sig bakom lastbilen och därmed hållt en hel fil på motorvägen körbar?
Till och med jag, som yrkeschaufför skulle per automatik göra alternativ B.

NissanMotorsport skrev:
Om det kommer en lastbil som ska in då? då går det helt plötsligt bra? fattar inte detta tänkande att alla lastbilschaufförer är några slags blodsbröder och blodssystrar som tror ni är en hel familj tillsammans.

Ja, och där märker vi att du inte har någon som helst förståelse för vikter och storlek.
Som jag påpekade innan väger en lastbil minimum 20ton, det är inte många chaufförer som flänger rakt ut i vänster filen för att släppa ut en lastbil men om det går utan att bromsa upp allt för mkt trafik så gör man det.
Varför? Jo, rätt simpelt, en lastbil accelererar inte från 50km/h till 90km/h på 5sekunder, snarare 3minuter vilket gör lastbilen till en ren trafikfara på motorvägen precis som alla andra fordon som ligger i dom låga hastigheterna.
Vi släpper ut våra kollegor ur ren trafiksäkerhets synpunkt, för det ger ett bättre flyt i trafiken, minskar risken för olyckor och framför allt, minskar utsläppen och åtgången av diesel!
Hade du bott i närheten hade du gärna fått åka med mig en dag och erfara precis hur jävligt det faktiskt är i trafiken när man kör lastbil, det kanske skulle ge dig en viss förståelse för oss?
Tills dess tycker jag inte du ska yttra dig allt för mkt för ditt resonemang var inte bara rent idiotiskt säkerhetsmässigt utan även ett regel brott då bilar på påfarten har väjningsplikt!

NissanMotorsport skrev:
Flytta dig när jag ska in på motorvägen eller bli bländad.

Jag kommer aldrig flytta mig för en personbil som så mkt lättare kan anpassa sig till trafiken jämt emot vad jag kan.
Visst, där kan vara fullt och du får bromsa ner i 50km/h innan du kommer ut men du är uppe i 110km/h igen på ett par sekunder, är det så jobbigt då?
Ha god framför hållning istället så kanske du tidigare kan avgöra hur du lämpligast ska göra för att komma ut.

Och du, blända på, det drabbar bara dig själv när du väl kommit om, jag har med helljus...

Och sen angående topic.
Jag avskyr när folk ligger för nära, jag försöker se till att dom kan köra om genom att hålla till höger eller visa med blinkers när det är fritt så dom kan köra om.

Men oftast är det tvärtom, jag som ligger för nära bakom en annan bil, håller gott avstånd om det är dåliga vägar men så fort det är en bra väg lägger jag mig lite närmre bakom för att kunna göra en snabbare och säkrare omkörning när tillfälle ges.
Jag kör i dom hastigheterna jag anser är lämpliga beroende på väglag osv. och om jag hamnar bakom en annan bil som kör sakta ser jag till att komma om, inte ligga bakom och slicka röv.

Mvh Joel

Här har vi en lastbilsförare som vet hur man hanterar sitt ekipage! Jag brukar släppa lastbilar och hjälpa till lite wink

Alltid lika kul och hälsa med blinkers och dom hälsar ju oftast tillbaka. Jag kör ju bara taxibuss tongue

Mvh

Där håller jag med. Det var redigt skrivet.
Jag släpper alltid in bilar och särskilt lastbilar då dom inte accar lika bra som en personbil på en påfart. Blinkar ut i vänsterfilen och ger lite extra fart eller släpper, beroende på var i förhållande till påfarten jag befinner mig.

Sen brukar jag alltid tacka lastbilschaffisar om dom visar att det är fritt eller inte för omkörning och/eller om dom ger plats när man kommer lite fortare.
Tacksammare trafikanter har jag aldrig mött. Känner själv ett gäng som kör lastbil och har själv åkt med många gånger, och det är kul.

Har själv velat bli chaffis, men då jag inte har hälsan i behåll så får jag inte köra yrkestrafik.

Men en eloge till er truckers för att ni är så tacksamma i trafiken. Iaf mot mig... Inte ofta man ser nån som beter sig grisigt i trafiken.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 534 Inlägg
18 december 2009
NissanMotorsport skrev:
Iam2fast4U skrev:
Polaren gjorde samma grej mot mej
han låg så nära att jag inte såg framlysena på hans bil i backspegeln och detta var på e4 i 110km/h
Jag saktade ned, han låg kvar....jag hasade upp i 120km/h och han gasade han med och låg lika jävla nära...
Detta händer varje gång han åker bil bakom någon annan.
Så jag fick nog en gång då han låg i stan -1meter bakom mej.
Så jag tvärnitade.
Efter det åkte vi till donken och han var helgalen på mej, frågade vafan mitt problem var
Jag sa som det var, att han låg för nära..
Nej han låg absolut inte för nära det var helt och hållet mitt fel jag var dum i huvvet blablabla
Då frågade jag honom: - Om du nu inte låg för nära, varför blir du så jävla upprörd då?

Då blev idioten tyst...

personer som ligger för nära är en fara för trafiken... så enkelt är det
kör om eller sakta ned och håll avståndet hur jävla svårt kan det vara...

Varför inte prata trafikvett me din kompis istället bara? än att förlora vänskapen och krocka två bilar?

Du känner inte min kompis....

:-)
367 Inlägg
18 december 2009
Jag brukar ge rövliggarna samma medicin, dvs. ge tillfället för dom att köra om och sen är det jag som ligger där och krigar.

Vansinnigt? Jadå, men det skiter jag i. smile

NissanMotorsport
18 december 2009
-Michael skrev:
Jag brukar ge rövliggarna samma medicin, dvs. ge tillfället för dom att köra om och sen är det jag som ligger där och krigar.

Vansinnigt? Jadå, men det skiter jag i. smile

Samma här, om dom legat och drygat bakom allt för länge där det har funnits tillfälle att köra om å så, eller så brukar jag tända hellyset lite för tidigt när dom kört om big_smile

207 Inlägg
18 december 2009
NightCruiser skrev:
NissanMotorsport skrev:
Ni med lastbilar har också ratt,servostyrning och backspeglar som vanliga bilar, bara kolla i spegeln och köra in till vänstra körfältet? hur svårt kan det vara?

Vi med lastbilar väger minimum 20ton och är inget man flänger fram och tillbaka för att släppa ut en bilist.
Och du, tänk efter lite, om du kommer körandes i 110km/h (+/-) på motorvägen i vänsterfilen och en lastbil svänger ut framför dig för att släppa ut en personbil som kommer på påfarten och du tvingas bromsa, hur skulle du reagera i den situationen?
Skulle du A. Sakta ner och snällt vänta, sedan köra om lastbilen och tycka det var snällt gjort av han eller B. Du skulle bli förbannad, undra vad fan han håller på med som bromsar upp hela omkörningsfilen för att släppa ut EN personbil som lika väl kunde bromsat och lagt sig bakom lastbilen och därmed hållt en hel fil på motorvägen körbar?
Till och med jag, som yrkeschaufför skulle per automatik göra alternativ B.

NissanMotorsport skrev:
Om det kommer en lastbil som ska in då? då går det helt plötsligt bra? fattar inte detta tänkande att alla lastbilschaufförer är några slags blodsbröder och blodssystrar som tror ni är en hel familj tillsammans.

Ja, och där märker vi att du inte har någon som helst förståelse för vikter och storlek.
Som jag påpekade innan väger en lastbil minimum 20ton, det är inte många chaufförer som flänger rakt ut i vänster filen för att släppa ut en lastbil men om det går utan att bromsa upp allt för mkt trafik så gör man det.
Varför? Jo, rätt simpelt, en lastbil accelererar inte från 50km/h till 90km/h på 5sekunder, snarare 3minuter vilket gör lastbilen till en ren trafikfara på motorvägen precis som alla andra fordon som ligger i dom låga hastigheterna.
Vi släpper ut våra kollegor ur ren trafiksäkerhets synpunkt, för det ger ett bättre flyt i trafiken, minskar risken för olyckor och framför allt, minskar utsläppen och åtgången av diesel!
Hade du bott i närheten hade du gärna fått åka med mig en dag och erfara precis hur jävligt det faktiskt är i trafiken när man kör lastbil, det kanske skulle ge dig en viss förståelse för oss?
Tills dess tycker jag inte du ska yttra dig allt för mkt för ditt resonemang var inte bara rent idiotiskt säkerhetsmässigt utan även ett regel brott då bilar på påfarten har väjningsplikt!

NissanMotorsport skrev:
Flytta dig när jag ska in på motorvägen eller bli bländad.

Jag kommer aldrig flytta mig för en personbil som så mkt lättare kan anpassa sig till trafiken jämt emot vad jag kan.
Visst, där kan vara fullt och du får bromsa ner i 50km/h innan du kommer ut men du är uppe i 110km/h igen på ett par sekunder, är det så jobbigt då?
Ha god framför hållning istället så kanske du tidigare kan avgöra hur du lämpligast ska göra för att komma ut.

Och du, blända på, det drabbar bara dig själv när du väl kommit om, jag har med helljus...

Och sen angående topic.
Jag avskyr när folk ligger för nära, jag försöker se till att dom kan köra om genom att hålla till höger eller visa med blinkers när det är fritt så dom kan köra om.

Men oftast är det tvärtom, jag som ligger för nära bakom en annan bil, håller gott avstånd om det är dåliga vägar men så fort det är en bra väg lägger jag mig lite närmre bakom för att kunna göra en snabbare och säkrare omkörning när tillfälle ges.
Jag kör i dom hastigheterna jag anser är lämpliga beroende på väglag osv. och om jag hamnar bakom en annan bil som kör sakta ser jag till att komma om, inte ligga bakom och slicka röv.

Mvh Joel

WORD ! Du fick med allt ! smile
En Lastbil e Bergränsad till 90 km/h  vissa fall 85 .de e inte så lätt o köra snabbare tongue så de e ingen ide att ligga bakom och stressa. tongue

Sen En Skogsbil med 60 ton lastat drar ju En Väldans massa Mer Brännsle än vad en Liten Fiat Punto gör.
Vi som kör lastbilar själva vill ju helst inte bromsa ner till 50 km/h och sen ligga och pressa upp Fordonet till 90 igen.. de Drar en JÄKLANS massa diesel...

Mvh Martin

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 december 2009
Hur lång tid tar det för en snitt personbil från 0 till 100?
- Cirka 10-15 sek
Hur lång tid tar det för en snitt lastad lastbil från 0 till 80?
- Cirka 1,5-2 minuter.
Hur lång strecka behöver en p-bil vs en l-bil?
- Cirka 50m för båda men i lastbilen ligger man på ratten med alla grejer i vindrutan när bilen har stannat o vad händer bakom hytten är en annan saga.

Nu ska jag inte tråka om lastbilar men när jag åkte hem från cityn till byn så råkade jag ut för en bilist som körde 60 på 50 väg men 55 på 70!!!! Jag gav funken i det o blåste om i "zic zaken"... Såna där får verkligen en hel del slickare men tror inte att dom ens kollar i sina speglar utan bara 5 meter framför bilen...

1 Inlägg
19 december 2009
jag hamnade en gång bakom en trafikskolebil som körde 90 på 70-väg, och 70 på 90-väg... det ni..

mitt första inlägg i detta forum ^^ bra med lite halvkul läsning när man har problem med att sova...

1 207 Inlägg
19 december 2009
poleramera skrev:
jag hamnade en gång bakom en trafikskolebil som körde 90 på 70-väg, och 70 på 90-väg... det ni..

mitt första inlägg i detta forum ^^ bra med lite halvkul läsning när man har problem med att sova...

Välkommen till forumet. Synd att du valde en tråd som har så dålig stämning bara, fast den stämningen verkar sprida sig genom hela forumet.

Eller är det bara jag som tycker att det börjar bli sämre och sämre stämning här?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
19 december 2009
maco skrev:
Eller är det bara jag som tycker att det börjar bli sämre och sämre stämning här?

Kanske liten bladning av varje...?

635 Inlägg
19 december 2009
När folk inte förstår, eller tänker på att det behövs en bromsträcka till fordonet framför, så ligger dom och gnuggar stötfångare med fordonet framför... värst är det ju när stora äckliga lastbilar/långtradare och bussar ligger så nära att deras nummerskylt ser ut att ligga klistrade på bakrutan på bilen !! yikes

16 197 Inlägg
19 december 2009
Hot_Rod_Nisse skrev:
När folk inte förstår, eller tänker på att det behövs en bromsträcka till fordonet framför, så ligger dom och gnuggar stötfångare med fordonet framför... värst är det ju när stora äckliga lastbilar/långtradare och bussar ligger så nära att deras nummerskylt ser ut att ligga klistrade på bakrutan på bilen !! yikes

då får man antingen gasa elle flytta på sig.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Hot_Rod_Nisse skrev:

Tror inte det är det rätta svaret.

Hur fan resonerar vissa? Dessa personer som ligger för nära gör det ÄVEN när det inte finns en chans för att köra om.
1: Personen som ligger framför i 100km/h på en 2-1 motorväg som för tillfället är 1 filig. Denna person är en idiot för att han är ivägen för bilen bakom som vill ligga i 150 km/h.
2: Personen bakom är en idiot som inte fattar att han är en trafikfara som ligger 3 meter bakom bilen framför i 100km/h och inväntar nästa omkörningstillfälle om 3 km.

16 197 Inlägg
19 december 2009
Fellow skrev:
evilaudio skrev:
Hot_Rod_Nisse skrev:

Hur fan resonerar vissa? Dessa personer som ligger för nära gör det ÄVEN när det inte finns en chans för att köra om.
1: Personen som ligger framför i 100km/h på en 2-1 motorväg som för tillfället är 1 filig. Denna person är en idiot för att han är ivägen för bilen bakom som vill ligga i 150 km/h.
2: Personen bakom är en idiot som inte fattar att han är en trafikfara som ligger 3 meter bakom bilen framför i 100km/h och inväntar nästa omkörningstillfälle om 3 km.

som ja skrev innan så skiter ja i hur folk flyttar på sig så länge dom gör de, sen om dom åker av vägen å dör på köpet så kvittar de för min del så länge ja kommer fram.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
19 december 2009
evilaudio skrev:
Fellow skrev:
evilaudio skrev:

som ja skrev innan så skiter ja i hur folk flyttar på sig så länge dom gör de, sen om dom åker av vägen å dör på köpet så kvittar de för min del så länge ja kommer fram.

Det blir ditt problem den dagen du skulle råka ligga bakom mig och jag "måste" bromsa för "något djur"...      wink det finns inte en chans att man åker dit på det för i vilket fall så är det bakomvarandes ansvar att se till att det finns avstånd nog att hinna stanna om jag måste tvärnita... roll

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

110 Inlägg
19 december 2009
Ja detta hända för över ett år sen.. men det är nästan samma förhållande på vägarna i sverige nu..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2120202.ab

Så se till att tänka på avståndet..

Gorg-o-holic...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 december 2009
Mycket seriekrockar i Göteborg under helgen, alla har tydligen haft med för dåliga avstånd o göra, iaf den 5 bilars krocken vid Tingstadstunneln.
Lämna lite extra avstånd under vintertiden, de finns isfläckar lite här o var...o visst e de bättre att de tar några sekunder längre att komma fram, än att man hamnar i en krock som tar en timme o klara upp

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 december 2009
Mortalis skrev:
Mycket seriekrockar i Göteborg under helgen, alla har tydligen haft med för dåliga avstånd o göra, iaf den 5 bilars krocken vid Tingstadstunneln.
Lämna lite extra avstånd under vintertiden, de finns isfläckar lite här o var...o visst e de bättre att de tar några sekunder längre att komma fram, än att man hamnar i en krock som tar en timme o klara upp

Tingstadstunneln är visserligen en flaskhals utan dess like så krockas det i Göteborg så är det definitivt där, men det är i stort sett ALLTID stresspellarna som till varje pris ska fram som är orsaken till olyckor, hade de kört lite lugnare hade de kanske hunnit uppfatta faran i tid alternativt hade andra hunnit se dem i tid och undvikit att krocka med dem eller med någon annan då de försöker väja för dem. Visst, det finns de som missar att kontrollera döda vinklar etc, men jag kommer personligen hellre fram lite senare än att inte komma fram alls. Och nej, jag tillhör inte de som ligger 20km under hastighetsgränserna, jag kör ofta "plus moms" men det betyder inte att jag försöker preja andra förare av vägen som vissa idioter här inne verkar vilja göra.

edit: stavfel
Senast redigerat av TS_quattro (19 december 2009)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
19 december 2009
evilaudio skrev:
Fellow skrev:
evilaudio skrev:

Tänker ironiskt nog likadant om folk som ligger klistrad i baken på en, skiter totalt i om dom åker av vägen och dör så länge dom inte ligger för nära smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök