2027
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 mars 2010
Jag håller inte riktigt med... skulle vilja påstå att dom dårarna som ligger och pendlar 20-30knyck upp och ned och har såna jäkla problem att komma upp i fart är bra mycket mer irriterande... Jag kan ta att nån vill ligga upp i draget på mig men kommer jag ikapp någon som behöver en mil eller två att komma upp i 70 så blir jag lätt sne.

Rock'n Roll

trucker bejb
35 Inlägg
23 mars 2010
håller med tenZer. dom som ligger när e inga problem dom gör ju ingen skada genom att bara ligga där.. men dom idioter som ligger under hastigheterna och sånna som just tar 2 mil på sig att komma upp i rätt fart e jävligt dryga!!!

// stavén

92 Inlägg
23 mars 2010
Om jag får säga mitt...

Ligger man i 95 på en 90 sträcka och ska göra en omkörning och det kommer en bakom i 120 ska man antingen gasa på för att hitta närmsta lucka framför eller bromsa in och byta tillbaka, så inte han i 120 behöver röra bromspedalen. Då kan du ge dig fan på att jag lägger mig i häcken på dig om du inte flyttar på dig.

Det är så himla irriterande när man ligger i 120 och det svänger ut en 100m framför och gör en 2km lång omkörning i 95 knyck utan att bry sig om att anpassa hastigheten för bakomvarande trafik, jag tror nästan en del gör det med flit, för jag har själv svårt att förstå hur man kan vara så dum utan att tänka på sånt... BROMSKLOSS dra åt ******* hatar er, speciellt om man har cruisecontrol på.

Eller sådana som ligger i 70 på en tvåfilig 70väg och vägrar byta till höger. En gång tutade jag men ingen reaktion, gick inte att köra om den idioten då det låg bilar i högerfältet och han brydde sig inte om att öka farten, inte ens med 1kmh fortare för att köra om dom till höger och släppa förbi mig. Dom har man lust att prejja ner i diket med en långtradare.. vilken härlig känsla det skulle vart hehe wink

Men är det är riktigt halt ute då förstår jag ju att man ska köra försiktigt i alla filer, men torra vägar = inga ursäkter i vänsterfilen

43 Inlägg
23 mars 2010
opelcoffe skrev:
Mortalis skrev:
SafetyCar skrev:

Alla lastbilar då, de kör ju sakta??

Ja de är ju idioter, lägg dig så nära mittsträcket när du kör om, visa fingret när du passerar o håll inne tutan. That'll show him who's the man...och nästa gång kanske han trycker ner pedalen o välter vid nästa kurva, men vem fan bryr sig, ja ska förbi

ja det är vel klart lastbilarna kör sakta alla vet att dom inte får köra i mer än 80

Fel .. En lastbil får köra i 90 på motorväg / motortrafikled. MEN, en långtradare får endast ligga i 80.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 mars 2010
jorgen72 skrev:
Mortalis skrev:
"Flytta dig om du kör sakta så slipper ja lägga mig nära" är ett så härligt citat.
För när det är fullt i innerfilen och det går i 55 (min 45an utanför här som har 70 i begränsning) och det går i 70-85 i ytterfilen så ligger ja naturligtvis i ytterfilen om jag inte går på valium.
Jag har bilar som ligger inom eller strax över 3 sekunders regeln framför mig i ytterfilen och måste ju observera om det kastar sig ut någon från innerfilen som "blivit less" eller "fastnat" därinne för ingen hållit avstånd i ytterfilen utan varje litet gap på 25 meter har täppts till med gas-i-botten-pelle.
Ska jag då a) brassa upp i 110 och in i arslet på de framför eller helt enkelt minska min 3-4 sek regel till 0.5?
b) kasta mig in i innerfilen vilket resulterar i att jag får alla i innerfilen bakom mig att ställa sig på hejdarn, samt att idioten som pressade in mig här ändå bara tjänat 5 meter, samt att jag inte kommer in i ytterfilen igen, eftersom gasen-i-botten-pelle fyller igenom luckan omedelbart...

Hoppas verkligen inte att de här "flytta om ni kör för sakta" i tråden resonerar att detta är helt acceptabelt...
Dessutom, står det 70 knyck måste man inte köra 69 eller 70 exakt med GPS precision.
MEN jag blir också förbannad när folk ligger i ytterfilen t.ex. trots en helt öde väg och i 60. Sen lägger man sig bakom vet man inte om de flyttar sig till innerfilen eller inte, ibland gör dom de, ibland gör de inte, ibland gör dom de MEDAN man kör om på insidan...så visst, de är rätt irriterande människor

Du får absolut inte köra om på insidan det är bara när det är 50 väg som det är tillåtet

Upp till 70km/h faktiskt smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 659 Inlägg
23 mars 2010
opelcoffe skrev:
Mortalis skrev:
SafetyCar skrev:

Ja de är ju idioter, lägg dig så nära mittsträcket när du kör om, visa fingret när du passerar o håll inne tutan. That'll show him who's the man...och nästa gång kanske han trycker ner pedalen o välter vid nästa kurva, men vem fan bryr sig, ja ska förbi

ja det är vel klart lastbilarna kör sakta alla vet att dom inte får köra i mer än 80

90km/h om dom kör utan släp (dock endast på motorväg och motortrafikled)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 659 Inlägg
23 mars 2010
JF skrev:
Om jag får säga mitt...

Ligger man i 95 på en 90 sträcka och ska göra en omkörning och det kommer en bakom i 120 ska man antingen gasa på för att hitta närmsta lucka framför eller bromsa in och byta tillbaka, så inte han i 120 behöver röra bromspedalen. Då kan du ge dig fan på att jag lägger mig i häcken på dig om du inte flyttar på dig.

Det är så himla irriterande när man ligger i 120 och det svänger ut en 100m framför och gör en 2km lång omkörning i 95 knyck utan att bry sig om att anpassa hastigheten för bakomvarande trafik, jag tror nästan en del gör det med flit, för jag har själv svårt att förstå hur man kan vara så dum utan att tänka på sånt... BROMSKLOSS dra åt ******* hatar er, speciellt om man har cruisecontrol på.

Eller sådana som ligger i 70 på en tvåfilig 70väg och vägrar byta till höger. En gång tutade jag men ingen reaktion, gick inte att köra om den idioten då det låg bilar i högerfältet och han brydde sig inte om att öka farten, inte ens med 1kmh fortare för att köra om dom till höger och släppa förbi mig. Dom har man lust att prejja ner i diket med en långtradare.. vilken härlig känsla det skulle vart hehe wink

Men är det är riktigt halt ute då förstår jag ju att man ska köra försiktigt i alla filer, men torra vägar = inga ursäkter i vänsterfilen

Varför kör du inte om på höger bara?
Jag är en sån "idiot" som ligger i vänster ibland på tvåfilig 70väg och ligger i 70km/h.
Det gör jag när jag ska svänga av just till vänster lite längre fram och då blir folk jätte arga och ska blinka och ha sig och då åker jag gärna under 70 för då har jag plötsligt all tid i världen.
Varför ska jag då ligga i vänster, kan jag inte bara gå ut i vänster precis innan jag ska svänga av?
Nej det är skit jobbigt, faktiskt, för ingen vill ju släppa in mig för folk har så bråttom, då får man tränga ut sig och folk blir snea ändå.
Dessutom kan man få böter för det, och så självklart det fina i det hela, varför kör man inte bara om på högersidan.
Ska tillägga att jag inte ligger exakt jämsides med någon annan bil då, så nog fan kan man köra om på höger.

(\_/)
(O.o)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
23 mars 2010
Mortalis skrev:
SafetyCar skrev:

Ytterligare ett intelligent inlägg av dig i ytterligare en tråd... Du påvisar enligt ditt inlägg en, enligt mig, otillräcklig mognad för att inneha körkort i detta land. Tur de flesta inte resonerar såsom du gör! Ganska skrattretande läsning när du idiotförklarar en hel yrkeskår, jag funderar lite i min ensamhet vad du jobbar med? Du som verkar älska VW kan väl köpa en Lupo så kan du ju åka under lastbilarna du retar dig så på...
Senast redigerat av Dave_C70 (23 mars 2010)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Musiker
472 Inlägg
23 mars 2010
En fråga till er som kör lastbil:

Har ni något emot att jag ligger och tjyvåker i "suget" bakom ert ekipage därför att jag är småsnål och vill spara bränsle?
Rimligtvis har jag ju kortare bromssträcka än er och vid en eventuell påkörning är det ju knappast ni som skadar er... roll

(Givetvis låter jag er i så fall arbeta "ostört" under tiden ni kör om en kollega...)
Senast redigerat av Ras_J (23 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
23 mars 2010
Ras_J skrev:

Har ni något emot att jag ligger och tjyvåker i "suget" bakom ert ekipage därför att jag är småsnål och vill spara bränsle?
Rimligtvis har jag ju kortare bromssträcka än er och vid en eventuell påkörning är det ju knappast ni som skadar er... roll

(Givetvis låter jag er i så fall arbeta "ostört" under tiden ni kör om en kollega...)

Hehe! Inte mig emot när jag sitter i lastbilen, är en helt annan sak då. Iofs lika fel och reglerna är ju exakt de samma som om det gällde två personbilar. Ligger du närmare än en sekund vid kontroll dras kortet på plats... Men så länge risken att JAG skadas av beteendet är näst intill 0 kan jag inte känna lika stor ilska. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Driver
2 111 Inlägg
23 mars 2010
Dave_C70 skrev:
Mortalis skrev:
SafetyCar skrev:

Ytterligare ett intelligent inlägg av dig i ytterligare en tråd... Du påvisar enligt ditt inlägg en, enligt mig, otillräcklig mognad för att inneha körkort i detta land. Tur de flesta inte resonerar såsom du gör! Ganska skrattretande läsning när du idiotförklarar en hel yrkeskår, jag funderar lite i min ensamhet vad du jobbar med? Du som verkar älska VW kan väl köpa en Lupo så kan du ju åka under lastbilarna du retar dig så på...

Anar dock viss ironi i Mortalis inlägg... men det kanske bara är jag.

Ingen mening med att hetsa upp sig om man ser något korkat skrivet i forumen (När man vet att det inte är skrivet med sarkasm/ironi osv). För då skulle man inte ha tid med något annat...
Senast redigerat av Janken (23 mars 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Fordmaffian87
23 mars 2010
Darkspirit skrev:
opelcoffe skrev:
Mortalis skrev:

Fel .. En lastbil får köra i 90 på motorväg / motortrafikled. MEN, en långtradare får endast ligga i 80.

Alla lastbilar, även med släp får enligt lag bara köra i 80 MEN man lägger sig i 90 just för våra regler om kör å vilotider som vi måste hålla.. polisen gör inget eftersom vi håller lite mer jämnare trafik rytm då än 80.

Mvh En erfaren lastbils chaufför....

Fordmaffian87
23 mars 2010
Ras_J skrev:

Jag brukar inte ha några problem så sätt OM de är på motorväg och trafiken är mycket gles, visst i bland kan de bli för mycket, allt handlar om den dåvarande situationen.. iom att vi yrkes chaufförer är utbildade på att köra på ett litet annat vis så vet vi, Ja bör veta iaf hur man bäst ska te sig i trafiken iom att vi har ju inte friheten å kunna ligga i 110 - 120 km/h som ni andra så lär vi oss att planera våran körning på ett annat vis än en vanlig personbils chaufför... that´s my two cents...

Musiker
472 Inlägg
23 mars 2010
Ja jag menar ju förstås på motorväg, och jag "hoppar ju av tåget" om trafiken blir för bökig, blåser förbi och hänger mig på nästa tradare som håller mellan 90-100!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 mars 2010
Som det var skrivet tidigare.. De som ärligt tycker att det är helt OK att ligga för nära bilen framför om denne håller hastighetsbegränsningen är helt åt helvete... Kör då för fan om när det blir sikt istället för att ligga där och svära.

Är det typ 90 och nån håller det, så kan man inte klandra den personen för det! Alla kör inte som dårar, tack och lov.

Än värre om man håller t.ex 3-5 km/h över gränsen och det kommer nån och bara ligger och fegar bakom. Än en gång: KÖR OM! (Vid fri sikt givetvis.)

Sen, det att köra om på höger där det är upp till 70-gräns.. Visste faktiskt inte det innan. Trodde det bara gällde stadstrafik med två eller tre filer. smile
Inte för att jag kommer testa, men bra att veta...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 697 Inlägg
23 mars 2010
Opelmadness skrev:
Som det var skrivet tidigare.. De som ärligt tycker att det är helt OK att ligga för nära bilen framför om denne håller hastighetsbegränsningen är helt åt helvete... Kör då för fan om när det blir sikt istället för att ligga där och svära.

Är det typ 90 och nån håller det, så kan man inte klandra den personen för det! Alla kör inte som dårar, tack och lov.

Än värre om man håller t.ex 3-5 km/h över gränsen och det kommer nån och bara ligger och fegar bakom. Än en gång: KÖR OM! (Vid fri sikt givetvis.)

Sen, det att köra om på höger där det är upp till 70-gräns.. Visste faktiskt inte det innan. Trodde det bara gällde stadstrafik med två eller tre filer. smile
Inte för att jag kommer testa, men bra att veta...

Även dem som kör precis i röven när man kör under hastighetsbegränsning är idioter. Men kommer inte fram fortare och dessutom kan det finnas en anledning till varför man ligger långsamt.

Men samtidigt dem som nu märker att folk vill köra om håll till sidan. Så jävla svårt är det inte och det gör att trafiken flyter bra mycket bättre. Bara för att man håller hastigheten betyder inte det att man inte kan underlätta för andra.
Även om du gör en omkörning på tvåfilig väg och du märker att det kommer nån snabbare så kan man akta sig till sidan ÄVEN om man inte är klar med sin omkörning av en hel jävla kö av lastbilar. OFTAST är det så mycket plats emellan bilarna att man kan sväng åt sidan och släppa förbi den bakom utan att du själv ens behöver slå av på farten och sen kan man bara glida ut igen.

8 197 Inlägg
23 mars 2010
Juvakka skrev:
Opelmadness skrev:

Även dem som kör precis i röven när man kör under hastighetsbegränsning är idioter. Men kommer inte fram fortare och dessutom kan det finnas en anledning till varför man ligger långsamt.

Men samtidigt dem som nu märker att folk vill köra om håll till sidan. Så jävla svårt är det inte och det gör att trafiken flyter bra mycket bättre. Bara för att man håller hastigheten betyder inte det att man inte kan underlätta för andra.
Även om du gör en omkörning på tvåfilig väg och du märker att det kommer nån snabbare så kan man akta sig till sidan ÄVEN om man inte är klar med sin omkörning av en hel jävla kö av lastbilar. OFTAST är det så mycket plats emellan bilarna att man kan sväng åt sidan och släppa förbi den bakom utan att du själv ens behöver slå av på farten och sen kan man bara glida ut igen.

Jo givet är dom det...

Ligger jag på tvåfiligt och ser nån komma upp snabbare bakom mig så går jag givetvis in där det finns plats och släpper om.

Väggrenen brukar jag dock inte använda värst mycket. Beror rätt mycket på sikten och sånt..
Har varit med om att jag har gått ut och omkörande tog så god tid på sig att väggrenen började upphöra. Då var det onödigt spännande.

-Sir Jackie Stewart

1 697 Inlägg
23 mars 2010
Opelmadness skrev:
Jo givet är dom det...

Ligger jag på tvåfiligt och ser nån komma upp snabbare bakom mig så går jag givetvis in där det finns plats och släpper om.

Väggrenen brukar jag dock inte använda värst mycket. Beror rätt mycket på sikten och sånt..
Har varit med om att jag har gått ut och omkörande tog så god tid på sig att väggrenen började upphöra. Då var det onödigt spännande.

i väggrenen går jag bara ut om jag vet att den andra kan köra om utan att det blir några problem för mig. Eftersom om det händer nåt när jag ligger där så är det mitt fel.

8 197 Inlägg
23 mars 2010
Juvakka skrev:
Opelmadness skrev:
Jo givet är dom det...

i väggrenen går jag bara ut om jag vet att den andra kan köra om utan att det blir några problem för mig. Eftersom om det händer nåt när jag ligger där så är det mitt fel.

Exakt. smile

-Sir Jackie Stewart

139 Inlägg
24 mars 2010
Opelmadness skrev:
Juvakka skrev:
Opelmadness skrev:

Jo givet är dom det...

Jo det går men det är värre när man har en bil framför sig i vänsterfilen och flera bilar brevid sig i högerfilen och en bil som lägger sig 2 meter bakom en på motorvägen som vill om. Då blir man fyförbannad!

Sök