2410
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

5 198 Inlägg
25 mars 2010
Robban_89 skrev:
Grabber skrev:
Ras_J skrev:
En fråga till er som kör lastbil:

Har ni något emot att jag ligger och tjyvåker i "suget..."

Nu vill jag berätta om nåt som hände förra vecka.

Jag brummar med min ekipage o har en bil som ligger bakom som klistrad.
Inte mitt bekymmer tills han körde om o blinkar o vinkar.
Trodde att det var nåt fel på åket där bak men det var det inte. Han som körde bakom mig fick flera stenskot, den ena krossade glaset på halvljuset o den andra gav en mindre spindel nät i synfältet.
Enligt honom var det mitt fel!
Ja, mitt fel att han slickar lastbilen i r#ven.....

Jag kunde inte bry mig mindre, inte jag som får ont om dom kör in i baken roll

Hört talas om pisksnärt skador,,, whiplash,,,,

Norrlänning
643 Inlägg
25 mars 2010
kör man lastbil så är väl risken för whiplash inte sådär tokstor? beroende på vad man får i rumpan då...

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
25 mars 2010
gamlingen skrev:
Robban_89 skrev:
Grabber skrev:

Nu vill jag berätta om nåt som hände förra vecka.

Jag brummar med min ekipage o har en bil som ligger bakom som klistrad.
Inte mitt bekymmer tills han körde om o blinkar o vinkar.
Trodde att det var nåt fel på åket där bak men det var det inte. Han som körde bakom mig fick flera stenskot, den ena krossade glaset på halvljuset o den andra gav en mindre spindel nät i synfältet.
Enligt honom var det mitt fel!
Ja, mitt fel att han slickar lastbilen i r#ven.....

Jag kunde inte bry mig mindre, inte jag som får ont om dom kör in i baken roll

Hört talas om pisksnärt skador,,, whiplash,,,,

När jag kör lastbil alltså smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
25 mars 2010
gutfucker skrev:
kör man lastbil så är väl risken för whiplash inte sådär tokstor? beroende på vad man får i rumpan då...

Det gungar till bara - som vid kärringstopp wink Det var en snubbe som provkörde en Porsche Boxter som var inte tillräckligt uppmärksam i trafiken.
Senast redigerat av Grabber (25 mars 2010)

120 Inlägg
25 mars 2010
Ang undvika folk som ligger nära i arslet så tror jag att det hjälper att ha dragkrok, folk ser nog faran med att köra in i ändan tydligare då..

Bara en teori.

För övrigt funkar det alltid att dutta till bromljusen, för mig iaf - inget farligt med det då man knappast behöver sänka farten för att tända dom.

Musiker
472 Inlägg
25 mars 2010
Hahaha! Plockar aldrig ner min dragkrok, delvis av det skälet! smile

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

143 Inlägg
25 mars 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
fulle skrev:
Fellow skrev:

Kan säga som så att jag är ingen tvärnitare själv, detta beteende är inte försvarbart heller. Jag däremot trycker till 4 gånger på bromsen för att indikera för bakomvarande att han ligger för nära IFALL det skulle hända någonting som gör att jag måste panikbromsa. Är det verkligen så svårt att ha överseende med så anser jag och förmodligen större delen av alla trafikanter att du inte ska ha körkort.

Varför i helvete har du en t5:a om du kör runt med högerfoten mer på bromspedalen än på gaspedalen???

Vad i helvete spelar det för roll? Killen vill väl antagligen inte att personer ska skadas och att bilen hans inte ska bli mos? Bara för man äger en bil med turbo eller med massa jox i ska man bara gasa hela tiden?

ja!!

139 Inlägg
29 mars 2010
2-8Injection skrev:
För övrigt funkar det alltid att dutta till bromljusen, för mig iaf - inget farligt med det då man knappast behöver sänka farten för att tända dom.

Detta hjälper sällan för mig. Många idioter lägger sig bara ännu närmare även om man till och med tvärnitar lite snabbt

154 Inlägg
29 mars 2010
Hade en idiot som låg limmad bakom mig på 70 väg tidigare idag, körde lite drygt 82 på min mätare.

Kommer fram till en korsning, vänstersväng ut på 50 väg. Bilen bakom skulle åt samma håll. Jag rullade ut lite sakta och fint, det var ingen trafik åt något håll. När bilen bakom hade fullbordat svängen kopplade jag ur, la mig på varvstop, växla till tvåan och släppte upp. 10 meter däckskrik senare låg bilen på betryggande avstånd.

Kanske inte jättemoget tillvägagångssätt, men ingen blev skadad och ingen risk fanns för övriga trafikanter. Hej då dubbdäck!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 mars 2010
Lajning skrev:
Hade en idiot som låg limmad bakom mig på 70 väg tidigare idag, körde lite drygt 82 på min mätare.

Kommer fram till en korsning, vänstersväng ut på 50 väg. Bilen bakom skulle åt samma håll. Jag rullade ut lite sakta och fint, det var ingen trafik åt något håll. När bilen bakom hade fullbordat svängen kopplade jag ur, la mig på varvstop, växla till tvåan och släppte upp. 10 meter däckskrik senare låg bilen på betryggande avstånd.

Kanske inte jättemoget tillvägagångssätt, men ingen blev skadad och ingen risk fanns för övriga trafikanter. Hej då dubbdäck!

Du försökte dig på att lägga en spikmatta? wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

154 Inlägg
29 mars 2010
Mja, de få dubb som är kvar i mina framdäck räcker inte för att lägga någon matta inte, tror jag räknade till 14 dubb i varje däck häromdagen big_smile

1 581 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Whiplash uppstår INTE endast vid påkörning bakifrån. Du kan lika väl få en skada av att smälla rakt in i något som jag gjorde. Ett berg i 50-60 km/h så tar de tvärnit.

154 Inlägg
29 mars 2010
Whiplash uppstår som Fellow säger inte enbart vid påkörning bakifrån. Det uppstår ju pga huvudet och kroppen vill åt olika håll.

Dock så har ju effektiva airbags och "aktiva nackskydd" minskat risken för whiplash vid frontalkollision. Dock så handlar det ju som alltid om hur stor den negativa accelerationen är.

73 Inlägg
29 mars 2010
Lajning skrev:
Whiplash uppstår som Fellow säger inte enbart vid påkörning bakifrån. Det uppstår ju pga huvudet och kroppen vill åt olika håll.

Dock så har ju effektiva airbags och "aktiva nackskydd" minskat risken för whiplash vid frontalkollision. Dock så handlar det ju som alltid om hur stor den negativa accelerationen är.

Blir du påkörd bakifrån har du inte samma möjlighet att hinna spänna kroppen, inclusive nackmuscler och traps, vilket genrellt betyder att påkörning bakifrån ger whiplashskador.

1 058 Inlägg
8 april 2010
vilka flippade argument en del kommer med. totalt respektlösa en del är, fyfan...

PoLoud =D

1 Inlägg
15 april 2010
Förstår inte riktigt argumentet "vi som vill ligga i 150 och hatar alla som inte också gör det"? Jag kör för fort ibland. Och förstår även när folk som vill köra lite fortare lägger sig nära för att påpeka en omkörning, men varför i helvete ligga 5 meter bakom heeela tiden? ska man inte köra om så ska man ligga på behörigt avstånd. Det är ju som att ha en laddat pistol mot framförandes huvud. Blir det en olycka är det troligtvis kört (refererar såklart till motorvägskörning)

Muttley
15 april 2010
Sevvo skrev:
Förstår inte riktigt argumentet "vi som vill ligga i 150 och hatar alla som inte också gör det"? Jag kör för fort ibland. Och förstår även när folk som vill köra lite fortare lägger sig nära för att påpeka en omkörning, men varför i helvete ligga 5 meter bakom heeela tiden? ska man inte köra om så ska man ligga på behörigt avstånd. Det är ju som att ha en laddat pistol mot framförandes huvud. Blir det en olycka är det troligtvis kört (refererar såklart till motorvägskörning)

Och varför ska du lägga dig nära röven på bilen framför om du ska köra om ?. Lika bra att köra om direkt istället för att först köra upp nära och förlora kraft för att sen accelerera upp igen ju.

jorgen72
15 april 2010
vw_performance skrev:
vilka flippade argument en del kommer med. totalt respektlösa en del är, fyfan...

Jag håller med en del borde kanske inte ha körkort om dom kör så som dom skriver här

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 april 2010
Hade en sån idiot i röven idag när jag övningskörde, han reagerade inte ens när jag tryckte till på bromspedalen ... Ush...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

snickare
612 Inlägg
15 april 2010
om man är ute och kör och de lägger sig en slickat bakom en,vilket händer mig väldigt ofta konstigt nog men ialla fall antingen ignirerar man den personen,eller så åker man extra sakta så han/hon åker om,eller så väntar man på en lucka och trycker plattan i mattan och hoppas på de bästa,eller så ställer man sig på bromsen smile bara och välja.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Sök