1771
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2011
Äntligen är det bevisat. Volvo är skit! Den ena står på tvären och den andra har trasig lampa.

Grabber skrev:
tkd_rille skrev:
Ämnet kommer alltid vara hett om detta

Det händer varje dag på ett eller annat sätt...

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-6fac9ecd964e39a8dc36ee88629b53b1.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
4 juli 2011
caromania skrev:
Äntligen är det bevisat. Volvo är skit! Den ena står på tvären och den andra har trasig lampa.

Grabber skrev:
tkd_rille skrev:
Ämnet kommer alltid vara hett om detta

http://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-6fac9ecd964e39a8dc36ee88629b53b1.jpg

Nja de med lampan visar bara att de bygger bilar för pygmeer wink. vet du hur svårt de är att byta lampan där ? Just exakt den sidan.

Muttley
4 juli 2011
Låter dem vara oftast, fram till man kan köra om. Man vet aldrig. Kanske en liten blink kan man ge dem. Men att lägga sig så nära att man slickar dem hjälper icke långt, utan förvärrar mer. Man vet ju inte varför de kör så sakta.

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juli 2011
tkd_rille skrev:
caromania skrev:

Grabber skrev:

Nja de med lampan visar bara att de bygger bilar för pygmeer wink. vet du hur svårt de är att byta lampan där ? Just exakt den sidan.

Du menar att det är en skitbil? Är det så jag ska tolka det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
5 juli 2011
caromania skrev:
tkd_rille skrev:
caromania skrev:

Du menar att det är en skitbil? Är det så jag ska tolka det?

Nej motorn är ju rätt bra. Rätt trevliga stolar. Men sen vettifan varför den är så populär därav pygme.  Allt är trångt i den baksäte motorum utrymme överlag.  smile de var säkert fullastat i bilen så de inte han köra manöver för de är för trångt smile

4 001 Inlägg
5 juli 2011
tkd_rille skrev:
Japps de gör de. Jag är med om de varje dag. Jag är så bekväm att jag kör på farthållare på större vägar och ställer den på gpsen 100 blankt på en 100 väg. Ändå kommer folk upp i röven på mig. Jag tvättar varje gång rutan rätt mycket också, vissa fattar och vissa fattar inte. Då struntar jag i dem eller sänker farthållaren till 95 på gpsen.
Men har tröttnat på människor som kör bil så fruktansvärt mycket de som då inte håller avstånd eller så.

det där är ett idiotbeteende, håll din fart och håll dig till höger så gör du rätt och skapar mindre irritation på vägarna istället för att vara någon slags låtsaspolis som tror att du minsann gör allt rätt och att alla ska rätta sig efter dig

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Muttley
5 juli 2011
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:
Japps de gör de. Jag är med om de varje dag. Jag är så bekväm att jag kör på farthållare på större vägar och ställer den på gpsen 100 blankt på en 100 väg. Ändå kommer folk upp i röven på mig. Jag tvättar varje gång rutan rätt mycket också, vissa fattar och vissa fattar inte. Då struntar jag i dem eller sänker farthållaren till 95 på gpsen.
Men har tröttnat på människor som kör bil så fruktansvärt mycket de som då inte håller avstånd eller så.

det där är ett idiotbeteende, håll din fart och håll dig till höger så gör du rätt och skapar mindre irritation på vägarna istället för att vara någon slags låtsaspolis som tror att du minsann gör allt rätt och att alla ska rätta sig efter dig

Försöker du lära mig att köra bil? Tror du på allvar att jag ställer mig i vänster körfält på 2 filigt så har du riktigt fel. Folk lägger sig nära på enfiligt och vägar de inte kan köra om på. Och tåler inte bakomvarande idiot att jag sprutar lite vatten på dem så får de väl öka avstånd.  Du är säkert en av idioterna som trycker bakifrån när man själv ligger på rätt hastighet.

Aktad Medlem
301 Inlägg
5 juli 2011
Vad folk inte förstår är att om/när framförvarande bil måste göra en plötslig inbromsning så är det kört. Ingen hinner reagera på 10m lucka, det kommer att bli trubbel.

med en lucka på 14-30m så har du en liten chans i 100km/h, beroende på ålder och vana och din bils bromsar kontra den som ligger före. Men Schumacher hade samma reaktionstid som Jeremy Clarkson när de testade i topgear.

* Din reaktionstid.
          o Normalt 0,5–2 sekunder.
          o 45–54-åringar har bäst reaktionstid i trafiken.
          o 18–24-åringar och de över 60 år har samma reaktionstid i trafiken. De unga har skarpare sinnen, men de äldre har större erfarenhet.

Formel: s = (v * r) / 3,6

s = reaktionssträckan i meter (ska räknas ut).
v = hastighet i km/h.
r = reaktionstid i sekunder.
3,6 = fast tal för omvandling mellan km/h och m/s.

Exempel på uträkning med hastighet 100 km/h och reaktionstid 0,5 sekund (som en kobra):

(100 * 0,5) / 3,6 = 13,9 meter reaktionssträcka

Är man i den sämre skalan eller distraherad just då är reaktionssträckan uppe i 55meter.

4 001 Inlägg
5 juli 2011
tkd_rille skrev:
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:

Försöker du lära mig att köra bil? Tror du på allvar att jag ställer mig i vänster körfält på 2 filigt så har du riktigt fel. Folk lägger sig nära på enfiligt och vägar de inte kan köra om på. Och tåler inte bakomvarande idiot att jag sprutar lite vatten på dem så får de väl öka avstånd.  Du är säkert en av idioterna som trycker bakifrån när man själv ligger på rätt hastighet.

jepp, jag försöker lära dig att inse att en mogen bilist inte beter sig som en 14-åring i trafiken, om någon kommer för nära dig så lägg dig till höger (även på enfiligt) i din körbana och bibehåll din hastighet, om du tvättar din framruta är helt upp till dig och ifall någon som ligger bakom får det på sig så ligger dom för nära, det har du rätt i, men att du sänker hastigheten till 95 för att ytterligare spä på irritationen är omoget beteende, inser du inte det så bör du återlämna körkortet.

Ett moget beteende i trafiken är att man underlättar för varandra, även om en medtrafikant bryter mot en trafikregel så är det inte upp till DIG att försöka hindra denna utan du skall se till att undvika olyckor på alla vis

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Muttley
5 juli 2011
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:
kolvas skrev:

jepp, jag försöker lära dig att inse att en mogen bilist inte beter sig som en 14-åring i trafiken, om någon kommer för nära dig så lägg dig till höger (även på enfiligt) i din körbana och bibehåll din hastighet, om du tvättar din framruta är helt upp till dig och ifall någon som ligger bakom får det på sig så ligger dom för nära, det har du rätt i, men att du sänker hastigheten till 95 för att ytterligare spä på irritationen är omoget beteende, inser du inte det så bör du återlämna körkortet.

Då jag inte utgör någon fara överhuvudtaget själv så markerar jag lite lätt. Jag växte ifrån de att markera med bromsen då de inte gynnar min körning. Om inte bakomvarabde inser faran med sitt otroligt farliga beteende att ligga nån enstaka meter bakom så är de ju faktiskt de som ska lämna vägen. Är de enfiligt så använder jag körbanan och vägrar slicka några linjer då ingen passagerare uppskattar det.
Jag är inte den som bara är där och håller truten. Behagligt avstånd är ett måste . Annars får väl folk köpa bilar som orkar med en omkörning när de är dags.

Sen ser jag inte var jag förhindrar en annan person på vägen heller om jag enbart sänker hastigheten så lite. Jag vill trots allt att avståndet ska öka lite och jag ökar ju då inte hastigheten för att själv få böter pga ett ärkepucko.

Jag underlättar mer än vad andra som är ute och snurrar runt dessutom. Men 140 blås skiter jag i att underlätta för. Folk stressar på tok för mycket.
Senast redigerat av tkd_rille (5 juli 2011)

Japanese Engineering
690 Inlägg
5 juli 2011
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:
kolvas skrev:

Ett moget beteende i trafiken är att man underlättar för varandra, även om en medtrafikant bryter mot en trafikregel så är det inte upp till DIG att försöka hindra denna utan du skall se till att undvika olyckor på alla vis

+1

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
5 juli 2011
1EVOXIN1 skrev:
+1

Så sant så! men av något anledning gör dom flesta tvärt om!

Avstängd
44 Inlägg
5 juli 2011
Själv underlättar jag för dom som förtjänar det. Ett exempel där jag aldrig tänker underlätta är alla tillfällen där folk inte klarar av att bedömma avståndet innan två körfält går ihop. Om folk ger sig ut på en omkörning precis där det går ihop får dom skylla sig själva, jag släpper aldrig. Självklart ökar jag inte farten men jag släpper den inte heller. Barnsligt beteende? Låt det vara det, men man kan fan inte hålla på att hjälpa folk som aldrig kommer lära sig ändå.

Varför ska man lägga sig till höger där det är enfiligt? Människan bakom lär inte komma förbi ändå och har den personen så pass bråttom får han eller hon snällt vänta till det finns plats för en omkörning, annars lär man börja sin körning i tid.

//Rolf som vägrar anpassa sig efter nötter men som mer än gärna hjälper till i trafiken mot dom som förtjänar det.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
5 juli 2011
En annat exempel är när dom med personbilen ska om en lastbil på 2+1 EFTER 400m skylten utan att gassa på duktigt o sen ligger dom där bak blinkar o tutar på att filer går ihop!

Jag älskar det där - kom du bara, vajern eller lastbilen - du får själv välja!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
5 juli 2011
Bullet--- skrev:
TubRolf skrev:
Själv underlättar jag för dom som förtjänar det. Ett exempel där jag aldrig tänker underlätta är alla tillfällen där folk inte klarar av att bedömma avståndet innan två körfält går ihop. Om folk ger sig ut på en omkörning precis där det går ihop får dom skylla sig själva, jag släpper aldrig. Självklart ökar jag inte farten men jag släpper den inte heller. Barnsligt beteende? Låt det vara det, men man kan fan inte hålla på att hjälpa folk som aldrig kommer lära sig ändå.

Varför ska man lägga sig till höger där det är enfiligt? Människan bakom lär inte komma förbi ändå och har den personen så pass bråttom får han eller hon snällt vänta till det finns plats för en omkörning, annars lär man börja sin körning i tid.

//Rolf som vägrar anpassa sig efter nötter men som mer än gärna hjälper till i trafiken mot dom som förtjänar det.

Håller med, finns faktiskt något som heter "planera sin körning" .Men vissa personer har bråttom till precis allt.

Jaa, en del har bråttom fast dom inte har bråttom om du förstår vad jag menar. Det tycker jag är väldigt onödigt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
5 juli 2011
Bullet--- skrev:
Vettemannen skrev:
Bullet--- skrev:

Håller med, finns faktiskt något som heter "planera sin körning" .Men vissa personer har bråttom till precis allt.

Jaa, en del har bråttom fast dom inte har bråttom om du förstår vad jag menar. Det tycker jag är väldigt onödigt.

/Benny

precis, inte för att kategorisera bilmärken här men nästan bara tyska bilar är jag med om som gör det, visst det dyker upp en o annan volvo med t5 som ska köra snabbt. Låter dem trycka ett tag.

Kom på en händelse i våras när jag körde til Ystad, av o till skiftar det mellan 2 o 1 filer, och 1 filiga vägen är lägre sträcka än det är 2. Låg i lite över 90(90 väg) och fick en stylad s80 bakom mig,låg i röven på mig i kilometer, sen kom det ett parti där en extra fil uppenbarade sig så man kan svänga av till höger. Vad tror ni han gör? jo kör om mig på insidan, drar heldraget,kör över hela den avfartsfilen och trycker sig in framför mig för att ligga i 95 kmh. WTF

Ja en del offrar allt för inget.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

68 Inlägg
6 juli 2011
Vettemannen skrev:
Bullet--- skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

precis, inte för att kategorisera bilmärken här men nästan bara tyska bilar är jag med om som gör det, visst det dyker upp en o annan volvo med t5 som ska köra snabbt. Låter dem trycka ett tag.

Kom på en händelse i våras när jag körde til Ystad, av o till skiftar det mellan 2 o 1 filer, och 1 filiga vägen är lägre sträcka än det är 2. Låg i lite över 90(90 väg) och fick en stylad s80 bakom mig,låg i röven på mig i kilometer, sen kom det ett parti där en extra fil uppenbarade sig så man kan svänga av till höger. Vad tror ni han gör? jo kör om mig på insidan, drar heldraget,kör över hela den avfartsfilen och trycker sig in framför mig för att ligga i 95 kmh. WTF

/Benny

Efter som man åker en hel del bil i jobbet så stöter man på många nötter på vägarna runt om Stockholm, har några exempel:

2+1 väg blir 1+1 ut mot Värmdö ligger en bil framför mig i 100 (100 väg) jag med bra avstånd, ser en audi kommer i minst 170 tycker sig in i mellan oss precis innan vägarna går ihop och jag fick väja undan så han inte körde på mig, lite längre bort ligger en mack han svänger in och jag efter skit förbannad och frågade vad f*n han pysslade med och vad han hade brotom, då fick jag svaret ja,nja,nej inte så brotom!? och varför han prejade mig fick jag svaret: alla andra gör ju så mot mig....

bara för några dagar sen kommer en liten lupo minst 120 (90 väg) på vipfilen=bussfil för att sedan kasta sig övar till vänsterfilen utan att ens blinka så att bilar bakom honom fick börja tvärnita..

och bara idag kommer samma lilla lupo och prejar mig innan en avfart ut mot motorvägen kör nästan in i släpet på bilen framför för att sedan ta vipfilen på avfarten för att köra om bilen med släpet, kommer ut på motorvägen utan att blinka för att sedan kasta sig tillbaka till vipfilen kör om några bilar till för att sedan kasta sig till vänsterfilen igen så bilarna han nyss körde om fick börja tvärnita...

och ja han med den lilla lupon finns här på garaget!!! robzter heter han!

NordiskaX40Klubben
För er som kör Volvo S40, V40, S40N, V50 och C30 med eller utan turbo!

957 Inlägg
6 juli 2011
J_84 skrev:
Vettemannen skrev:
Bullet--- skrev:

/Benny

Efter som man åker en hel del bil i jobbet så stöter man på många nötter på vägarna runt om Stockholm, har några exempel:

2+1 väg blir 1+1 ut mot Värmdö ligger en bil framför mig i 100 (100 väg) jag med bra avstånd, ser en audi kommer i minst 170 tycker sig in i mellan oss precis innan vägarna går ihop och jag fick väja undan så han inte körde på mig, lite längre bort ligger en mack han svänger in och jag efter skit förbannad och frågade vad f*n han pysslade med och vad han hade brotom, då fick jag svaret ja,nja,nej inte så brotom!? och varför han prejade mig fick jag svaret: alla andra gör ju så mot mig....

bara för några dagar sen kommer en liten lupo minst 120 (90 väg) på vipfilen=bussfil för att sedan kasta sig övar till vänsterfilen utan att ens blinka så att bilar bakom honom fick börja tvärnita..

och bara idag kommer samma lilla lupo och prejar mig innan en avfart ut mot motorvägen kör nästan in i släpet på bilen framför för att sedan ta vipfilen på avfarten för att köra om bilen med släpet, kommer ut på motorvägen utan att blinka för att sedan kasta sig tillbaka till vipfilen kör om några bilar till för att sedan kasta sig till vänsterfilen igen så bilarna han nyss körde om fick börja tvärnita...

och ja han med den lilla lupon finns här på garaget!!! robzter heter han!

Sån idioter som bara  tränger in sig  ser man varije dag   är så jävla tröt på de  ibland vill man bara kör de av vägen

175 Inlägg
6 juli 2011
Man har ju varit epa-raggare, och då får man se många extremt dumma omkörningar. Tex omkörning vid möte på en väg som de är lagom att köra två på

Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....

Bärs!
3 456 Inlägg
6 juli 2011
Ni som upplever att folk ligger för nära er, varför går ni inte bara åt sidan?

Garaget.org peakade 2008.

Sök