1694
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

16 197 Inlägg
6 juli 2011
Nick666 skrev:
evilaudio skrev:
Nick666 skrev:

anyat att du brukar råna gamlingar och prygla folk i grypp för du är fet.

nu då?

tillbaka till topic eller?

men de e ju de du gör... flytta på sig e väl inte så svårt.. fattar verkligen inte problemet.

e de 70 så kör man MINST 70..

nej, HÖGST 70 betyder skylten, måste jag länka till vägmärkesförordningen ?

vet mycke väl va lagen säger...   men men de e bara en siffra på en stolpe.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
6 juli 2011
Vilken tjat!!!! Har ni inte fått ligga eller supa på länge eller vad är problemet?

Bengt-Åke -78 ska inte behöva kasta sig i diket med sin Volvo för att Kalle -18 har nyss upptäckt gaspedal i sin BMW!
Ta det luuungt nu.. Ni som kör minst mil per dag verkar gnälla mest.
Hur många bromsklotsar per dag tror ni jag kommer ifatt med min lastbil då jag kör max 85kmh o ca 650km?     Jag har slutat räkna för minst 5 år sedan....
Dom har ingen som helst skyldighet att släppa nån förbi men vist - det underlättar men dem som kör sakta gör det av något anledning o oftast beror det på åldern då Bengt-Åke är inte lika pigg att köra bil som Kalle gör...

O nu när dom stressade bestämmer sig för att köra om är det oftast till närmaste avfart eller för att det är svårare att köra om en personbil än en lastbil....

Vill ni klaga på bromsklotsar så här finns det redan en tråd om detta...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=202311
Senast redigerat av Grabber (7 juli 2011)

Baron
184 Inlägg
6 juli 2011
evilaudio skrev:
Nick666 skrev:
evilaudio skrev:

men de e ju de du gör... flytta på sig e väl inte så svårt.. fattar verkligen inte problemet.

e de 70 så kör man MINST 70..

och råna en bank tar 2 min....

bryta mot lagen eller bryta mot lagen

same shit...

16 197 Inlägg
6 juli 2011
Nick666 skrev:
evilaudio skrev:
Nick666 skrev:

och råna en bank tar 2 min....

bryta mot lagen eller bryta mot lagen

same shit...

anser dock att ett bankrån ligger en aaaaaning högre på straffskalan.

fast de e klart att man får ju mer straff om man svindlar lite pengar än om man våldtar å har ihjäl folk så..

68 Inlägg
6 juli 2011
En sak jag undrar över är hur många som har blivit på körda bakifrån, för ni som skriver "när jag kommer ska folk flytta på sig" lär ju inte ha blivit det!? och nu kommer en kommentar från en idiot "jag kör ju så fort så jag har aldrig någon bakom mig" behöver inte skriva!!

Jag själv har blivit på körd bakifrån på 50väg, körde 50 såg en bil som kom ikapp mig och lägger sig enligt mig för nära, han ligger bakom mig i ca 2km då jag kommer fram till ett övergångsställe där jag ser ett BARN som ska gå över till sina väntande föräldrar, jag bromsar in i tid och får ner bilen till 20 då ser jag bilen bakom komma väldigt fort i mot mig, jag står på tutan så barnet stannar, sen smäller det till ordentligt, efter typ 2min efter smällen kommer smärtan i nacken, den smärtan satt i i 2månader, jag hade problem med allt sova, sitta, ligga, köra bil, gå, lyfta kände mig som en gammal gubbe, som tur är är jag helt återställd och kan jobba vidare med en bra lön över 20+ hade det blivit värre och jag inte kunnat jobba hade jag fått leva med 8500 imånaden istället i resten av mitt liv......

NordiskaX40Klubben
För er som kör Volvo S40, V40, S40N, V50 och C30 med eller utan turbo!

198 Inlägg
6 juli 2011
Att folk ligger ända upp i häcken en bit innan de kör om kan jag ta. Men de som sitter som ett frimärke i häcken mil efter mil trots bra omkörningssträckor utan mötande trafik förstår jag mig verkligen inte på.

Råkade ut för detta ett par gånger i våras, det brukar sluta med att jag får "tvinga" dem att köra om, dvs köra låååååångt åt höger på en förövrigt väldigt tom väg med nån kilometers fri sikt och dessutom köra väldigt sakta. Ofta brukar de dessutom köra långsammare efter att de har kört om..
Alternativet är att köra ifrån dem, vissa släpper dock inte förrän en bra bit över vad man får köra lagligt... och när man är nere på normal hastighet igen så sitter de snart i röven igen.

Mycket konstigt är det... Vad rör det sig om egentligen? Är de rädda för att vara ensamma på vägen, sällskapssjuka eller bara ett vanligt fall av körkort från biblioteket?

2 201 Inlägg
6 juli 2011
Hur mycket tjänar du på att ligga 3 meter bakom mig istället för 10 meter??? svara på det.
Ni har skrivit att man ska respektera o samspelas i trafiken. Gäller det bara för oss?
Håller man begränsningen så är det bara för alla andra att snällt vänta till man kan köra förbi. På enfilig väg med mitträcke så finns det ingen chans att du kan begära att jag ska köra ner i diket för att släppa förbli dårar som dig. idioter som dig ska INTE ha körkort. Men du har kanske inte ens körkort. Jag misstänker det.
Slår det en hastighet på skylten så betyder det att det är HÖGSTA TILLÅTNA hastighet

Börja planera din körning så slipper du stressa. Du orsakar olyckor. Idioter som dig orsakar olyckor.
Senast redigerat av peter_1976 (6 juli 2011)

Avstängd
44 Inlägg
6 juli 2011
Folk pratar om att de som inte klarar ligga i skylthastighet inte är lämpliga att inneha körkort men jag anser nog att detta även gäller dom som inte klarar av att hålla avstånd en stund till lämplig omkörning kan göras.

Ni som hetsar upp er på detta, tänk på pumpen gott folk. När ni hetsat upp er tillräckligt så pumpen stannar så är ni betydligt farligare i trafiken än dessa så kallade "bromsklotsar".

Hälsningar Rolf

Baron
184 Inlägg
6 juli 2011
TubRolf skrev:
Folk pratar om att de som inte klarar ligga i skylthastighet inte är lämpliga att inneha körkort men jag anser nog att detta även gäller dom som inte klarar av att hålla avstånd en stund till lämplig omkörning kan göras.

Ni som hetsar upp er på detta, tänk på pumpen gott folk. När ni hetsat upp er tillräckligt så pumpen stannar så är ni betydligt farligare i trafiken än dessa så kallade "bromsklotsar".

Hälsningar Rolf

haha, en polare till mig har en polare som jag knappt känner, men har kör en risig volvo med drag krok, 3 ggr har han bromsat för vildsvin/rådjur eller vad han nu kan hitta på och slaktat tre bilar som körde bakom han och sedan bara rullat vidare, eftersom han blev påkörd bakifrån så behöver han inte stanna, endast om där är personskador på fart dåren bakom

han har förbannat road rage, förutom han har gjort ovan så har han även kört hem till folk, följt efter dom eller fått addressen via plåten och kört hem till dom,han åkte efter och slog ner en icke svensk talande svensk som hade kört om honom med sin Bmw och sedan nitat på bromsen för att visa hur långsamt han körde hehe
nu hade han tur ju, kunde varit 4 andra icke svensk talande svenskar i den bmw:n

har ni inte hört om den personen som blev skjuten för störde en person i en rondel

tänk på att dessa galningar finns i trafiken oxå, och gör ni dom förbannade genon att trycka i röven eller något annat så kan ni råka illa ut

4 001 Inlägg
6 juli 2011
Nick666 skrev:
TubRolf skrev:

Hälsningar Rolf

haha, en polare till mig har en polare som jag knappt känner, men har kör en risig volvo med drag krok, 3 ggr har han bromsat för vildsvin/rådjur eller vad han nu kan hitta på och slaktat tre bilar som körde bakom han och sedan bara rullat vidare, eftersom han blev påkörd bakifrån så behöver han inte stanna, endast om där är personskador på fart dåren bakom

han har förbannat road rage, förutom han har gjort ovan så har han även kört hem till folk, följt efter dom eller fått addressen via plåten och kört hem till dom,han åkte efter och slog ner en icke svensk talande svensk som hade kört om honom med sin Bmw och sedan nitat på bromsen för att visa hur långsamt han körde hehe
nu hade han tur ju, kunde varit 4 andra icke svensk talande svenskar i den bmw:n

har ni inte hört om den personen som blev skjuten för störde en person i en rondel

tänk på att dessa galningar finns i trafiken oxå, och gör ni dom förbannade genon att trycka i röven eller något annat så kan ni råka illa ut

har du hört den om en gång?

min polares farbrors kusins vänstra pungkulas 8 pysslings lillasysters före detta mans moster råkade ut för en som bromsade framför henne

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Muttley
6 juli 2011
Ge er nu. Var lite halvseriösa iallafall så de inte låser tråden.

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 juli 2011
tkd_rille skrev:

Tror du på tomten? Detta är Garaget...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
7 juli 2011
caromania skrev:
tkd_rille skrev:

Tror du på tomten? Detta är Garaget...

Ja det är det och här var de inte ok med att trycka ner varandra som på andra forum.
Vi som gör rätt är idioter och de som gör fel är idioter så ligger vi på samma nivå, men de barnsliga är ju de som gör felen.

Diskutera vettigt nu.

551 Inlägg
7 juli 2011
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:
Aga_Diff skrev:
Ni som upplever att folk ligger för nära er, varför går ni inte bara åt sidan?

Kan du tala om hur man gör de på en 1 filig väg med MITTRÄCKE.  Vänta ska ni få se en bild på hur en sådan väg ser ut då ni inte verkar förstå.
Tala nu om hur du vill att man ska gå åt sidan, för om jag ska köra lagligt på många vägar med mitträcke så måste jag gå över den heldragna linjen till höger. Dvs 1500 kr i böter för att idioter skulle vilja köra om på enfiligt ??

http://4.bp.blogspot.com/_3--iZZqtA8Q/T … C01139.jpg

för min del så kvittar de HUR folk flyttar på sig, de viktiga e ATT dom flyttar på sig.. de finns nästan alltid nån form av väggren att åka på.. fast folk verkar inte kolla i backspegeln.

tex: om ja e ute å åker å ser att de kommer en bil bakom som har bråttom så flyttar ja på mig så fort ja kan (eftersom ja själv vet hur sur ja blir när folk inte flyttar sig för mig)

märks att du är lågutbildad.
vad är det för fel med att inte "flytta på sig"? är väll bara att lägga i trean och gasa när det finns tillfälle. gör det inte det så är det bara att vänta eller skaffa något annat än vw.
lägger jag mig i vägrenen så kommer du vanligtvis fortfarande inte förbi utan att du väntar på en lucka från mötande trafik, så det spelar ingen roll.

Haters gonna hate.

16 197 Inlägg
7 juli 2011
p12 skrev:
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:

Kan du tala om hur man gör de på en 1 filig väg med MITTRÄCKE.  Vänta ska ni få se en bild på hur en sådan väg ser ut då ni inte verkar förstå.
Tala nu om hur du vill att man ska gå åt sidan, för om jag ska köra lagligt på många vägar med mitträcke så måste jag gå över den heldragna linjen till höger. Dvs 1500 kr i böter för att idioter skulle vilja köra om på enfiligt ??

http://4.bp.blogspot.com/_3--iZZqtA8Q/T … C01139.jpg

för min del så kvittar de HUR folk flyttar på sig, de viktiga e ATT dom flyttar på sig.. de finns nästan alltid nån form av väggren att åka på.. fast folk verkar inte kolla i backspegeln.

tex: om ja e ute å åker å ser att de kommer en bil bakom som har bråttom så flyttar ja på mig så fort ja kan (eftersom ja själv vet hur sur ja blir när folk inte flyttar sig för mig)

vad är det för fel med att inte "flytta på sig"? är väll bara att lägga i trean och gasa när det finns tillfälle. gör det inte det så är det bara att vänta eller skaffa något annat än vw.
lägger jag mig i vägrenen så kommer du vanligtvis fortfarande inte förbi utan att du väntar på en lucka från mötande trafik, så det spelar ingen roll.

å va har utbildning med saken att göra??   

sen vet ja inte va ni har för "kostigar" i etuna man här i sthlm så finns de ofta gott om plats så man kan flytta på sig.

1 581 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Det STORA problemet handlar inte om att folk vill om utan att dem inte har vettet att förstå att tills dess att det går att köra om så  behöver man inte ligga 2-4 meter ifrån nästa bil. Att säga att säkerhetsavståndet är 3 sekunder till nästa bil är ni medvetna om att det är 100 meter vid en hastighet av 100km/h?

551 Inlägg
7 juli 2011
evilaudio skrev:
p12 skrev:
evilaudio skrev:

sen vet ja inte va ni har för "kostigar" i etuna man här i sthlm så finns de ofta gott om plats så man kan flytta på sig.

nää såg ett samband mellan trafikvett/moget beteende och utbildning bara smile
men om det finns så gott om plats och du är så himla orädd för olyckor och polisen så kan du väll köra om på vägrenen...

Haters gonna hate.

2 201 Inlägg
7 juli 2011
evilaudio skrev:
p12 skrev:
evilaudio skrev:

Är det enfiligt med mitträcke får du snällt vänta till det finns plats att köra om.
Den siste idioten är inte född.

16 197 Inlägg
7 juli 2011
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:
p12 skrev:

Är det enfiligt med mitträcke får du snällt vänta till det finns plats att köra om.

som sagt.. kostigar.

Muttley
7 juli 2011
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:

som sagt.. kostigar.

Du får gärna köra ut ur sthlm nån gång och utanför e4an och se lite av sverige. Jag gissar på att alla vägar med mitträcken är någorlunda samma bredd. Iallafall hela skåne och delar av blekinge småland halland.

Men nej med din attityd kan du stanna inom gränserna wink

Sök