1921
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

16 197 Inlägg
17 december 2009
#81
TS_quattro skrev:
saab_diana tillhör nog den kategori man inte vill ha i trafiken alls, ingen som helst respekt för andras säkerhet på vägen. Att någon tänder bromsljusen när någon ligger för nära ska ses som en varning, hinner du verkligen bromsa så du inte kör in i framförvarande om det skulle bli "skarpt läge"? Såg även att diana gapade om att man inte har rätt att bromsa, det har man visst, skulle jag bromsa och den bakom kör in i mig så är den bakom som får skulden just pga att personen inte höll avståndet, för hade personen i fråga hållit avståndet så hade det inte smällt. Detta är tyvärr inte unikt för denna person, frontade för några år sedan med just en sån person, utslitna däck (givetvis en s.k "vinterbil" som inte får kosta pengar) och alldeles för hög fart in i en högerkurva (från hans färdriktning sett, vänster för mig) i mycket halt väglag, var nån form av halvflytande snösörja i snorkonsistens på vägen, hans bil understyrde och kom över i mitt körfält och rakt in i nosen på mig, jag hann undan så pass att smällen inte tog stumt mitt i, men inte mer, och varför hände nu detta? Han körde helt enkelt för fort gentemot vad han själv och bilen klarade av, och vad säger nu §3 i trafiklagstiftningen? Du får aldrig köra fortare än att du hinner stanna! Oavsett gällande hastighetsbegränsning. Och bara för att det står "90" på skylten så innebär det inte minst 90 utan MAX 90, finns ingen begränsning nedåt, tillåter inte väglaget mer än 40 km/h så är det det man kör i. Men som tur är så brukar dessa personer som inte kan se till säkerheten i trafiken rensa ut sig själva över tid och längd, så länge de inte kör ihjäl nån annan på kuppen så får de gärna köra in i första bästa bergvägg. Om någon idiot ligger ett par meter bakom mig när jag måste tvärbromsa pga hinder på vägen och personen i fråga kör på mig därför att han/hon inte hinner stanna så bör de hoppas att jag inte överlever för gör jag det och fortfarande har armar och ben i brukbart skick så slår jag ihjäl fanskapet, punkt.

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 581 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#82
Från vägmärkesförordningen
Märket anger förbud mot att föra fordon med högre hastighet än den som anges på märket.

1 339 Inlägg
17 december 2009
#83
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:
saab_diana tillhör nog den kategori man inte vill ha i trafiken alls, ingen som helst respekt för andras säkerhet på vägen. Att någon tänder bromsljusen när någon ligger för nära ska ses som en varning, hinner du verkligen bromsa så du inte kör in i framförvarande om det skulle bli "skarpt läge"? Såg även att diana gapade om att man inte har rätt att bromsa, det har man visst, skulle jag bromsa och den bakom kör in i mig så är den bakom som får skulden just pga att personen inte höll avståndet, för hade personen i fråga hållit avståndet så hade det inte smällt. Detta är tyvärr inte unikt för denna person, frontade för några år sedan med just en sån person, utslitna däck (givetvis en s.k "vinterbil" som inte får kosta pengar) och alldeles för hög fart in i en högerkurva (från hans färdriktning sett, vänster för mig) i mycket halt väglag, var nån form av halvflytande snösörja i snorkonsistens på vägen, hans bil understyrde och kom över i mitt körfält och rakt in i nosen på mig, jag hann undan så pass att smällen inte tog stumt mitt i, men inte mer, och varför hände nu detta? Han körde helt enkelt för fort gentemot vad han själv och bilen klarade av, och vad säger nu §3 i trafiklagstiftningen? Du får aldrig köra fortare än att du hinner stanna! Oavsett gällande hastighetsbegränsning. Och bara för att det står "90" på skylten så innebär det inte minst 90 utan MAX 90, finns ingen begränsning nedåt, tillåter inte väglaget mer än 40 km/h så är det det man kör i. Men som tur är så brukar dessa personer som inte kan se till säkerheten i trafiken rensa ut sig själva över tid och längd, så länge de inte kör ihjäl nån annan på kuppen så får de gärna köra in i första bästa bergvägg. Om någon idiot ligger ett par meter bakom mig när jag måste tvärbromsa pga hinder på vägen och personen i fråga kör på mig därför att han/hon inte hinner stanna så bör de hoppas att jag inte överlever för gör jag det och fortfarande har armar och ben i brukbart skick så slår jag ihjäl fanskapet, punkt.

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Och folk undrar varför försäkringspremien för unga är så hög...Jisses


SQ
1 343 Inlägg
17 december 2009
#84
Lite roligt att läsa vissa inlägg från diverse personer om hur jävla mkt idiot man är hit och dit..
Men som sagt va fan ska man ligga 10 meter bakom på en en filig väg för? Går inte ett dugg fortare, och inte fan tänker ja väja ner i diket för en person ska förbi!
Hastighetsbegränsningarna som står är fortfarande MAX så att påstå såna grejer att kör man inte MINST 90 på 90 väg håller inte så bra, vet inte vart du tog körkortet mer evil men inte fan kan de vart i sverige isf!
Va ger dig rätten att bestämma att folk som kör under skyltad hastighet inte ska vistas på vägarna för huvud taget? Fan de dummaste ja hört..

Är de enfiligt så ligg den sträckan bakom som du kan stanna på, kommer de sen en omkörningssträcka så mosa på bäst fan ni vill, men inte fan vill ja ha er i nacken för ja måste bromsa för diverse saker..

Vanligtvis brukar ja inte yttra mig om vad ja tycker om personer men diana och evil ni är fan helt från vettet, lär er reglerna å kör med huvudet!



En som förhoppningsvis inte får wiplash

Ljudnörd!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
17 december 2009
#85
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:
saab_diana tillhör nog den kategori man inte vill ha i trafiken alls, ingen som helst respekt för andras säkerhet på vägen. Att någon tänder bromsljusen när någon ligger för nära ska ses som en varning, hinner du verkligen bromsa så du inte kör in i framförvarande om det skulle bli "skarpt läge"? Såg även att diana gapade om att man inte har rätt att bromsa, det har man visst, skulle jag bromsa och den bakom kör in i mig så är den bakom som får skulden just pga att personen inte höll avståndet, för hade personen i fråga hållit avståndet så hade det inte smällt. Detta är tyvärr inte unikt för denna person, frontade för några år sedan med just en sån person, utslitna däck (givetvis en s.k "vinterbil" som inte får kosta pengar) och alldeles för hög fart in i en högerkurva (från hans färdriktning sett, vänster för mig) i mycket halt väglag, var nån form av halvflytande snösörja i snorkonsistens på vägen, hans bil understyrde och kom över i mitt körfält och rakt in i nosen på mig, jag hann undan så pass att smällen inte tog stumt mitt i, men inte mer, och varför hände nu detta? Han körde helt enkelt för fort gentemot vad han själv och bilen klarade av, och vad säger nu §3 i trafiklagstiftningen? Du får aldrig köra fortare än att du hinner stanna! Oavsett gällande hastighetsbegränsning. Och bara för att det står "90" på skylten så innebär det inte minst 90 utan MAX 90, finns ingen begränsning nedåt, tillåter inte väglaget mer än 40 km/h så är det det man kör i. Men som tur är så brukar dessa personer som inte kan se till säkerheten i trafiken rensa ut sig själva över tid och längd, så länge de inte kör ihjäl nån annan på kuppen så får de gärna köra in i första bästa bergvägg. Om någon idiot ligger ett par meter bakom mig när jag måste tvärbromsa pga hinder på vägen och personen i fråga kör på mig därför att han/hon inte hinner stanna så bör de hoppas att jag inte överlever för gör jag det och fortfarande har armar och ben i brukbart skick så slår jag ihjäl fanskapet, punkt.

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Ok, så om det är dimma eller snörök och 30 meter sikt så ska man fortfarande köra 90 om det står 90 på skylten? en bil behöver ca 40-50 meter för att bromsa från 90 till 0 i torrt väglag lite beroende på vad man har för däck och vad bilen väger, räkna med nära på det dubbla vid halka. Man kan sedan tänka sig att det tar en sekund för en genomsnittlig och observant förare att reagera på ett hinder på vägen och stampa ner bromspedalen. 90 km/h motsvarar 25 m/s då har du alltså upptäckt ett hinder 30 meter framför bilen och när du väl hunnit få ned bromspedalen är du alltså 5 meter från hindret, hinner du då får stopp på bilen eller ens väja undan i tid? Skulle inte tro det... Visst, olyckor händer på vägen men de flesta beror på ren idioti...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

261 Inlägg
17 december 2009
#86
TS_quattro skrev:
Visst, olyckor händer på vägen men de flesta beror på ren idioti...

+1

Låter som det finns gott om omogna bilister på detta forum som igentligen inte borde ha körkort wink
"Visa hänsyn, och hjälp varandra" var det viktigaste å tänka på i trafiken enligt min körskolelärare....

3 627 Inlägg
17 december 2009
#87
Trevlig tråd.. dock orkade jag inte läsa att som stod så det kan hända att jag tar upp något som redan varit uppe tongue

Men förstår dig fellow helt och hållet, är irriterande som fan! Råkade ut för en liknande händelse inatt (påväg hem från jobbet) på E6/E20.

Ligger i 111km/h i innerfilen och så kommer jag ikapp en bil som ligger i omkörningsfilen fast det inte fanns en enda bil i innerfilen. Han gick inte in när jag kom körandes så jag sket i det och körde om på insidan, orkade inte lägga mig bakom och stressa in honom i innerfilen bara för att jag skulle kunna köra om i rätt fil så att säga. Det komiska var att när jag var ungefär 2 billängder före honom då först kunde han börja gasa.. Varför kör man ens så? Förstår mig inte personer som ligger kvar i omkörningsfilen. Har man kört om och inte ska köra om mer för tillfället för att man inte kommit ikapp någon annan, gå in i innerfilen igen då för i helvete! Finns nästan inget mer irriterande än att jaga ikapp 110km/h'are i omkörningsfilen som aldrig kommer om. Jo för att fortsätta historien, han körde om mig igen, så lite senare kommer jag ikapp han IGEN.. i omkörningsfilen och där låg han i 105km/h tror jag och det tog nog 3min för denne personen att köra om 2st bilar .. i sådana fall får man slicka den i röven.. så in i helvete anser jag. Det skapar ofantligt mkt irritation imo iaf.

MVH

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

16 197 Inlägg
17 december 2009
#88
Volvo740an skrev:
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:
saab_diana tillhör nog den kategori man inte vill ha i trafiken alls, ingen som helst respekt för andras säkerhet på vägen. Att någon tänder bromsljusen när någon ligger för nära ska ses som en varning, hinner du verkligen bromsa så du inte kör in i framförvarande om det skulle bli "skarpt läge"? Såg även att diana gapade om att man inte har rätt att bromsa, det har man visst, skulle jag bromsa och den bakom kör in i mig så är den bakom som får skulden just pga att personen inte höll avståndet, för hade personen i fråga hållit avståndet så hade det inte smällt. Detta är tyvärr inte unikt för denna person, frontade för några år sedan med just en sån person, utslitna däck (givetvis en s.k "vinterbil" som inte får kosta pengar) och alldeles för hög fart in i en högerkurva (från hans färdriktning sett, vänster för mig) i mycket halt väglag, var nån form av halvflytande snösörja i snorkonsistens på vägen, hans bil understyrde och kom över i mitt körfält och rakt in i nosen på mig, jag hann undan så pass att smällen inte tog stumt mitt i, men inte mer, och varför hände nu detta? Han körde helt enkelt för fort gentemot vad han själv och bilen klarade av, och vad säger nu §3 i trafiklagstiftningen? Du får aldrig köra fortare än att du hinner stanna! Oavsett gällande hastighetsbegränsning. Och bara för att det står "90" på skylten så innebär det inte minst 90 utan MAX 90, finns ingen begränsning nedåt, tillåter inte väglaget mer än 40 km/h så är det det man kör i. Men som tur är så brukar dessa personer som inte kan se till säkerheten i trafiken rensa ut sig själva över tid och längd, så länge de inte kör ihjäl nån annan på kuppen så får de gärna köra in i första bästa bergvägg. Om någon idiot ligger ett par meter bakom mig när jag måste tvärbromsa pga hinder på vägen och personen i fråga kör på mig därför att han/hon inte hinner stanna så bör de hoppas att jag inte överlever för gör jag det och fortfarande har armar och ben i brukbart skick så slår jag ihjäl fanskapet, punkt.

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Och folk undrar varför försäkringspremien för unga är så hög...Jisses

jo ja e ju jätte ung..

blir sååå irriterad på alla som kryper fram på vägen-- om dom håller sig borta så minskar ju irritationen å allt flyter mycke bättre-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 december 2009
#89
Fellow skrev:
Från vägmärkesförordningen
Märket anger förbud mot att föra fordon med högre hastighet än den som anges på märket.

fast de e ju fortfarande bara en skylt me lite siffror på.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 december 2009
#90
TS_quattro skrev:
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:
saab_diana tillhör nog den kategori man inte vill ha i trafiken alls, ingen som helst respekt för andras säkerhet på vägen. Att någon tänder bromsljusen när någon ligger för nära ska ses som en varning, hinner du verkligen bromsa så du inte kör in i framförvarande om det skulle bli "skarpt läge"? Såg även att diana gapade om att man inte har rätt att bromsa, det har man visst, skulle jag bromsa och den bakom kör in i mig så är den bakom som får skulden just pga att personen inte höll avståndet, för hade personen i fråga hållit avståndet så hade det inte smällt. Detta är tyvärr inte unikt för denna person, frontade för några år sedan med just en sån person, utslitna däck (givetvis en s.k "vinterbil" som inte får kosta pengar) och alldeles för hög fart in i en högerkurva (från hans färdriktning sett, vänster för mig) i mycket halt väglag, var nån form av halvflytande snösörja i snorkonsistens på vägen, hans bil understyrde och kom över i mitt körfält och rakt in i nosen på mig, jag hann undan så pass att smällen inte tog stumt mitt i, men inte mer, och varför hände nu detta? Han körde helt enkelt för fort gentemot vad han själv och bilen klarade av, och vad säger nu §3 i trafiklagstiftningen? Du får aldrig köra fortare än att du hinner stanna! Oavsett gällande hastighetsbegränsning. Och bara för att det står "90" på skylten så innebär det inte minst 90 utan MAX 90, finns ingen begränsning nedåt, tillåter inte väglaget mer än 40 km/h så är det det man kör i. Men som tur är så brukar dessa personer som inte kan se till säkerheten i trafiken rensa ut sig själva över tid och längd, så länge de inte kör ihjäl nån annan på kuppen så får de gärna köra in i första bästa bergvägg. Om någon idiot ligger ett par meter bakom mig när jag måste tvärbromsa pga hinder på vägen och personen i fråga kör på mig därför att han/hon inte hinner stanna så bör de hoppas att jag inte överlever för gör jag det och fortfarande har armar och ben i brukbart skick så slår jag ihjäl fanskapet, punkt.

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Ok, så om det är dimma eller snörök och 30 meter sikt så ska man fortfarande köra 90 om det står 90 på skylten? en bil behöver ca 40-50 meter för att bromsa från 90 till 0 i torrt väglag lite beroende på vad man har för däck och vad bilen väger, räkna med nära på det dubbla vid halka. Man kan sedan tänka sig att det tar en sekund för en genomsnittlig och observant förare att reagera på ett hinder på vägen och stampa ner bromspedalen. 90 km/h motsvarar 25 m/s då har du alltså upptäckt ett hinder 30 meter framför bilen och när du väl hunnit få ned bromspedalen är du alltså 5 meter från hindret, hinner du då får stopp på bilen eller ens väja undan i tid? Skulle inte tro det... Visst, olyckor händer på vägen men de flesta beror på ren idioti...

olyckor händer för att de e massa folk ivägen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
17 december 2009
#91
Och ännu fler olyckor händer för att folk är för korkade för att tänka när de sitter bakom ratten....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

blacken
17 december 2009
#92
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:
evilaudio skrev:

då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Ok, så om det är dimma eller snörök och 30 meter sikt så ska man fortfarande köra 90 om det står 90 på skylten? en bil behöver ca 40-50 meter för att bromsa från 90 till 0 i torrt väglag lite beroende på vad man har för däck och vad bilen väger, räkna med nära på det dubbla vid halka. Man kan sedan tänka sig att det tar en sekund för en genomsnittlig och observant förare att reagera på ett hinder på vägen och stampa ner bromspedalen. 90 km/h motsvarar 25 m/s då har du alltså upptäckt ett hinder 30 meter framför bilen och när du väl hunnit få ned bromspedalen är du alltså 5 meter från hindret, hinner du då får stopp på bilen eller ens väja undan i tid? Skulle inte tro det... Visst, olyckor händer på vägen men de flesta beror på ren idioti...

olyckor händer för att de e massa folk ivägen..

Och idioter som sitter bakom ratten och kör. Jag diggar din "tolkning" av trafiklagarna. Är du anarkist?, eller är du som jag, har långtråkigt hemma just nu?

16 197 Inlägg
17 december 2009
#93
TS_quattro skrev:
Och ännu fler olyckor händer för att folk är för korkade för att tänka när de sitter bakom ratten....

jo folk e ju korkade nog att va ivägen när man ska fram.. kör man i sthlm city så e de ju tur att de finns taxi/cykel å bussfil man kan åka i så man kommer fram.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 339 Inlägg
17 december 2009
#94
evilaudio skrev:
Volvo740an skrev:
evilaudio skrev:
då e ja nog oxå en som Diana.   de som står på skylten e inte max..de e lägsta hastighet.   kan man inte hålla den hastigheten så har man inte ute å trafiken å göra.   sen finns de inge värre än folk som inte flyttar på sig när man ska fram.

Och folk undrar varför försäkringspremien för unga är så hög...Jisses

jo ja e ju jätte ung..

blir sååå irriterad på alla som kryper fram på vägen-- om dom håller sig borta så minskar ju irritationen å allt flyter mycke bättre-

Hur definerar du "kryper fram" ? Att man håller sig efter hastighetsbegränsningarna och anpassar sig efter underlaget?

Hoppas verkligen att jag har missförstått dig
Senast redigerat av Volvo740an (17 december 2009)


16 197 Inlägg
17 december 2009
#95
blacken skrev:
evilaudio skrev:
TS_quattro skrev:

Ok, så om det är dimma eller snörök och 30 meter sikt så ska man fortfarande köra 90 om det står 90 på skylten? en bil behöver ca 40-50 meter för att bromsa från 90 till 0 i torrt väglag lite beroende på vad man har för däck och vad bilen väger, räkna med nära på det dubbla vid halka. Man kan sedan tänka sig att det tar en sekund för en genomsnittlig och observant förare att reagera på ett hinder på vägen och stampa ner bromspedalen. 90 km/h motsvarar 25 m/s då har du alltså upptäckt ett hinder 30 meter framför bilen och när du väl hunnit få ned bromspedalen är du alltså 5 meter från hindret, hinner du då får stopp på bilen eller ens väja undan i tid? Skulle inte tro det... Visst, olyckor händer på vägen men de flesta beror på ren idioti...

olyckor händer för att de e massa folk ivägen..

Och idioter som sitter bakom ratten och kör. Jag diggar din "tolkning" av trafiklagarna. Är du anarkist?, eller är du som jag, har långtråkigt hemma just nu?

tråkigt har ja inte..tongue  kom just hem från jobbet.  folk kör ju som krattor å försakta hela tiden.. de finns inget värre en folk som sniglar sig fram i "påfartsfilen" när man ska ut på motorvägen.  den filen e till för att man ska GASA så att man håller den hastighet som gäller på motorvägen INNAN man kommer ut på motorvägen.. men folk har ju en jävla förmåga att köra typ 60 i den filen å sen gasar dom när dom väl e ute på motorvägen.. sånt gör mig galen-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 december 2009
#96
Volvo740an skrev:
evilaudio skrev:
Volvo740an skrev:

Och folk undrar varför försäkringspremien för unga är så hög...Jisses

jo ja e ju jätte ung..

blir sååå irriterad på alla som kryper fram på vägen-- om dom håller sig borta så minskar ju irritationen å allt flyter mycke bättre-

Hur definerar du "kryper fram" ? Att man håller sig efter hastighetsbegränsningarna och anpassar sig efter underlaget?

Hoppas verkligen att jag har missförstått dig

fast många "anpassar" sig på tok för långsamt.. bara för att de e lite snö på vägen så behöver man inte köra 50.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 281 Inlägg
17 december 2009
#97
Sen får man inte heller köra omotiverat sakta...
Ligg inte nära min personbil, lastbilen skiter jag i för det drabbar enbart er om jag blir tvungen att bromsa.

Tänk om polisen faktiskt kunde börja kontrollera viktigare saker än fartkontroller på motorvägar...


5 198 Inlägg
17 december 2009
#98
Brains skrev:
Sen får man inte heller köra omotiverat sakta...
Ligg inte nära min personbil, lastbilen skiter jag i för det drabbar enbart er om jag blir tvungen att bromsa.

Tänk om polisen faktiskt kunde börja kontrollera viktigare saker än fartkontroller på motorvägar...



Typ all löjliga dimljus och olagliga vingar

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 december 2009
#99
evilaudio skrev:
tråkigt har ja inte..tongue  kom just hem från jobbet.  folk kör ju som krattor å försakta hela tiden.. de finns inget värre en folk som sniglar sig fram i "påfartsfilen" när man ska ut på motorvägen.  den filen e till för att man ska GASA så att man håller den hastighet som gäller på motorvägen INNAN man kommer ut på motorvägen.. men folk har ju en jävla förmåga att köra typ 60 i den filen å sen gasar dom när dom väl e ute på motorvägen.. sånt gör mig galen-

Håller med dig fullständigt. Sen ska ju folk bromsa innan dom svänger av motorvägen också

Jonas

1 067 Inlägg
17 december 2009
#100
M103 skrev:
irriterande med folk som kommer farande i 160 på motorvägen i ytterfilen och tror att de har rätt att tränga undan mig ur filen för jag kör typ 120. Ärthjärnor!

http://www.kungfu-guide.com/img_wb/462001111510823po.jpg

Then keep your ass out of the hammer lane young grasshoppah winkbig_smilelol



Sök