Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

Remiss
17 december 2009 · 1 339 Inlägg

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

men om de nu finns folk som anser att dom kan köra 90 i full snöstorm så ska de ju inte ligga nåt MONGO framför å va ivägen om han/hon vill fram.

Men åhhh, dom kanske anser att dom kan köra i 90 km/h i full snöstorm..Men gör dom som ligger framför det? NEJ! Det finns ingen logik i dina argument


Du är inte ensam på vägen kom ihåg det, respektera andra förare/liv, vad är det du har så in i helvetes bråttom till?

men hur svårt ska de va å flytta på sig så folk kommer fram??

för mig är de inte medtrafikanter de är mottrafikanter.

ja har inte bråttom men irriterar mig på folk som e ivägen.

Scenario: 2 fillig 90väg.. Det är snö på vägen och en förare framför dig kör i 70 km/h. Hur ska han flytta sig?

peter_1976 JDM
17 december 2009 · 2 201 Inlägg

Saab_Diana skrev:
fan flytta på er istället..Dom största idioterna på vägarna är tvärnitare.Och blir ni så jevla stressade för att nån ligger bakom er att ni börjar vingla o ha er pga stress kanske ni kan ta småvägarna tills ni lärt er hantera det.

om jag ligger i 120 o du kommer i 160, är inte mitt problem  om du sen måste tvärnita för att jag kör saktare. du kan glömma att jag ökar farten bara för en blådåre tror att han är ensam på vägen. håll hastigheten o håll avstånd så slipper du kanske fastna i röven för att framförvarande bromsar. tjänar du tid på att ligga nära? ingenting faktiskt.

det stod en artikel på hur mycket du tjänade i tid, tror det var 110 km/h mellan malmö-lund o samma sträcka i 130km/h, du tjänade typ 1 minut eller något.

evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

Hamilton skrev:

evilaudio skrev:

Fellow skrev:

Det är precis vad vissa menade

men om de nu finns folk som anser att dom kan köra 90 i full snöstorm så ska de ju inte ligga nåt MONGO framför å va ivägen om han/hon vill fram.

och en vanlig omkörning fungerar inte då menar du, utan bilen framför måste flytta på sig?

visst funkar de men de e inte ofta "slöhögarna" underlättar omkörningar.

utan ofta så ligger dom så långt till vänster dom bara kan.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Remiss
17 december 2009 · 1 339 Inlägg

wow 3 inlägg inom 3 sekunder tongue

TS_quattro fyrkrafsare
17 december 2009 · 1 443 Inlägg

Hilbertson skrev:

M103 skrev:

Hilbertson skrev:
jag Hörde på Radiokanalen P4 för kanske 2 månadersen en Intervju med en Trafikpolis. Ha sa det att HUR dummt det än låter så om du svänger ut framför någon som kommer i säg 180 km/h i vänster filen och han smäller med dej så åker du på ALLT !
Påkörnings regeln .

De fanns ju en Grundregel när jag gick på trafikskolan, Man skall ikke Störa eller hindra annan trafik.
Man vet ju inte vad dom har för ända mål eller orsak till varför dom kommer jätte fort.
Men man märker ju som trafikant om det bara är en Fortkörare eller någon som har något akut anledning.
JA jag vet att jag låter Petig elelr dum nu men de e saker jag Snappat upp och inte glömmer tongue hehe

Kör man på tex tvåfilig motorväg och ska om en långtradare så hinner man knappt uppfatta en bil som kommer i 200km/h, bilen kanske inte ens syns (tex efter en kurva). Det kan jag aldrig föreställa mig att man skulle få skulden för. Men det spelar ingen roll eftersom alla inblandade förmodligen skulle dö i en sån smäll. Kraschar man i 200 in i en bil så kan ju inte han som kör lagligt bli dömd för vårdslöshet. Du som kör 200 får ju ta konskvenserna av du inte kan kontrollera din bil i de hastigheterna.

Det finns ju inget som står i nån lagbok att jag måste avbryta min omkörning för han bakom inte kan hålla avståndet.

Jag Citerade Vad Trafik Polisen sa under Radio intervjun... och jag skrev hur dumt de än låter. Jag tycker själv de låter helt sjukt men tydligen är de så ..
Jag Förstår precis vad du menar men de e vad han sa. Så det är inget jag Sitter och Hittar på Själv.

jag Hörde Programet på vad heter de , P4 morgon programmet i Halland. För en Av Program ledarna hade tydligen varit nära på att smälla när hon just skulle köra om en lastbil och de kom en bil bakom i aldeles för höghastighet.

Och hon hade åkt på det därför att det är olagligt att påbörja en omkörning när bakomvarande bil redan har påbörjat en omkörning, oavsett vad han kommer i för hastighet, det är samma sak som att hindra en omkörning vilket är förbjudet enligt lag. Precis som att svänga vänster när man har bilar bakom sig, skulle du ge dig på att svänga vänster i en korsning och en bil kommer bakifrån och kör på dig så är det ditt fel oavsett om du blinkat en kilometer innan och annat som folk brukar försvara sig med, det är helt enkelt olagligt att svänga på det sättet.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

Men åhhh, dom kanske anser att dom kan köra i 90 km/h i full snöstorm..Men gör dom som ligger framför det? NEJ! Det finns ingen logik i dina argument


Du är inte ensam på vägen kom ihåg det, respektera andra förare/liv, vad är det du har så in i helvetes bråttom till?

men hur svårt ska de va å flytta på sig så folk kommer fram??

för mig är de inte medtrafikanter de är mottrafikanter.

ja har inte bråttom men irriterar mig på folk som e ivägen.

Scenario: 2 fillig 90väg.. Det är snö på vägen och en förare framför dig kör i 70 km/h. Hur ska han flytta sig?

de finns ALLTID nånstans där man kan släppa förbi folk så att dom kommer fram..  dock inte så ofta de e 2 filig 90väg.. iaf inte i sthlm..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Slayerkiller
17 december 2009 · 109 Inlägg

Dom allra största idioterna på vägarna är väl ändå rattfylleristerna.
Jag stör mig mer på dom som kör för långsamt i trafiken. Dom ligger bakom en hel del olyckor i trafiken. Kanske lika många som dom som kör för fort? En som ligger under hastighetsbegränsningen utan anledning skapar orytm i trafiken, snabba inbromsningar, farliga omkörning för dom som ska köra om, osv.

Audi S3 "Sportback" (2009)
Remiss
17 december 2009 · 1 339 Inlägg

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

men hur svårt ska de va å flytta på sig så folk kommer fram??

för mig är de inte medtrafikanter de är mottrafikanter.

ja har inte bråttom men irriterar mig på folk som e ivägen.

Scenario: 2 fillig 90väg.. Det är snö på vägen och en förare framför dig kör i 70 km/h. Hur ska han flytta sig?

de finns ALLTID nånstans där man kan släppa förbi folk så att dom kommer fram..  dock inte så ofta de e 2 filig 90väg.. iaf inte i sthlm..

Det håller jag absolut inte med om. Om du inte pratar om att man skulle stanna bilen helt någonstans och det vore ju helt sinnesjukt om alla skulle göra så, snacka om korkat.

evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

Scenario: 2 fillig 90väg.. Det är snö på vägen och en förare framför dig kör i 70 km/h. Hur ska han flytta sig?

de finns ALLTID nånstans där man kan släppa förbi folk så att dom kommer fram..  dock inte så ofta de e 2 filig 90väg.. iaf inte i sthlm..

Det håller jag absolut inte med om. Om du inte pratar om att man skulle stanna bilen helt någonstans och det vore ju helt sinnesjukt om alla skulle göra så, snacka om korkat.

ja bryr mig inte hur "slöhögarna" gör för att släppa förbi folk så länge dom gör de.   sen om dom åker av vägen kvittar för min del så länge dom inte är ivägen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Remiss
17 december 2009 · 1 339 Inlägg

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

de finns ALLTID nånstans där man kan släppa förbi folk så att dom kommer fram..  dock inte så ofta de e 2 filig 90väg.. iaf inte i sthlm..

Det håller jag absolut inte med om. Om du inte pratar om att man skulle stanna bilen helt någonstans och det vore ju helt sinnesjukt om alla skulle göra så, snacka om korkat.

ja bryr mig inte hur "slöhögarna" gör för att släppa förbi folk så länge dom gör de.   sen om dom åker av vägen kvittar för min del så länge dom inte är ivägen.

Det är i vilket fall som helst inte dom som tar det lugnt som åker av vägen oftast. Finns det ingen realistisk möjligthet att släppa förbi vilket det ofta inte finns så kommer ingen att göra det heller. Finns ingen mening att tro att alla som anpassar sig till underlaget efter eget tyckande ska flytta sig för att ngn tok ska förbi.

blacken
17 december 2009 ·

evilaudio skrev:

Fellow skrev:

Tommy_P skrev:

sen tror jag knappast att nån menar att man MÅSTE köra 90,0 i full snöstorm, quote]

Det är precis vad vissa menade

men om de nu finns folk som anser att dom kan köra 90 i full snöstorm så ska de ju inte ligga nåt MONGO framför å va ivägen om han/hon vill fram.

Undrar jag vem som verkligen är förtjänt av epitetet "ett Mongo", den som kör efter väglaget, sikten, fordonet. Eller den som vill köra i 90 i full snöstorm?..

blacken
17 december 2009 ·

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

evilaudio skrev:

de finns ALLTID nånstans där man kan släppa förbi folk så att dom kommer fram..  dock inte så ofta de e 2 filig 90väg.. iaf inte i sthlm..

Det håller jag absolut inte med om. Om du inte pratar om att man skulle stanna bilen helt någonstans och det vore ju helt sinnesjukt om alla skulle göra så, snacka om korkat.

ja bryr mig inte hur "slöhögarna" gör för att släppa förbi folk så länge dom gör de.   sen om dom åker av vägen kvittar för min del så länge dom inte är ivägen.

Du är en anarkist, och du har långtråkigt just nu..big_smile

evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

blacken skrev:

evilaudio skrev:

Fellow skrev:

Det är precis vad vissa menade

men om de nu finns folk som anser att dom kan köra 90 i full snöstorm så ska de ju inte ligga nåt MONGO framför å va ivägen om han/hon vill fram.

Undrar jag vem som verkligen är förtjänt av epitetet "ett Mongo", den som kör efter väglaget, sikten, fordonet. Eller den som vill köra i 90 i full snöstorm?..

fast de e inte upp till andra att leka polis å stoppa folk som vill fram.


finns nog me snutar ute på våra vägar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

blacken skrev:

evilaudio skrev:

Volvo740an skrev:

Det håller jag absolut inte med om. Om du inte pratar om att man skulle stanna bilen helt någonstans och det vore ju helt sinnesjukt om alla skulle göra så, snacka om korkat.

ja bryr mig inte hur "slöhögarna" gör för att släppa förbi folk så länge dom gör de.   sen om dom åker av vägen kvittar för min del så länge dom inte är ivägen.

Du är en anarkist, och du har långtråkigt just nu..big_smile

ibland e ja nog anarkist å ibland så önskar ja att ja vore diktaror för detta land.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
blacken
17 december 2009 ·

Slayerkiller skrev:
Dom allra största idioterna på vägarna är väl ändå rattfylleristerna.
Jag stör mig mer på dom som kör för långsamt i trafiken. Dom ligger bakom en hel del olyckor i trafiken. Kanske lika många som dom som kör för fort? En som ligger under hastighetsbegränsningen utan anledning skapar orytm i trafiken, snabba inbromsningar, farliga omkörning för dom som ska köra om, osv.

Nej den som håller en konstant hastighet är mindre vållande eller skyldig till olyckor, den som kör som en idiot är mera ansvarig och skyldig till olyckor än den som håller en lägre hastighet (dock inom rimliga gränser). Och det är idioterna som kommer i mach 2 och kastar sig mellan luckorna som tvingar andra att bromsa så att trafikrytmen störs...

Senast redigerat av blacken (17 december 2009)

evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

blacken skrev:

Slayerkiller skrev:
Dom allra största idioterna på vägarna är väl ändå rattfylleristerna.
Jag stör mig mer på dom som kör för långsamt i trafiken. Dom ligger bakom en hel del olyckor i trafiken. Kanske lika många som dom som kör för fort? En som ligger under hastighetsbegränsningen utan anledning skapar orytm i trafiken, snabba inbromsningar, farliga omkörning för dom som ska köra om, osv.

Nej den som håller en konstant hastighet är mindre vållande eller skyldig till olyckor, den som kör som en idiot är mera ansvarig och skyldig till olyckor än den som håller en lägre hastighet (dock inom rimliga gränser). Och det är idioterna som kommer i mach 2 och kastar sig mellan luckorna som tvingar andra att bromsa så att trafikrytmen störs...

men om folk som inte kör "fort" lät vänsterfilen va ledig så hade de varit mycke lättare.. ska man snigla så ligger man i högerfilen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
17 december 2009 · 16 195 Inlägg

Folk får tycka att ja i dum i huvvet, de bryr ja mig inte ett dugg om.  Men ja verkligen HATAR folk som är ivägen i trafiken.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
blacken
17 december 2009 ·

evilaudio skrev:

blacken skrev:

evilaudio skrev:

men om de nu finns folk som anser att dom kan köra 90 i full snöstorm så ska de ju inte ligga nåt MONGO framför å va ivägen om han/hon vill fram.

Undrar jag vem som verkligen är förtjänt av epitetet "ett Mongo", den som kör efter väglaget, sikten, fordonet. Eller den som vill köra i 90 i full snöstorm?..

fast de e inte upp till andra att leka polis å stoppa folk som vill fram.


finns nog me snutar ute på våra vägar.

Det var inte det som var frågan utan "vem är" var initial och huvudsaklig frågeställning..

blacken
17 december 2009 ·

evilaudio skrev:

blacken skrev:

evilaudio skrev:

ja bryr mig inte hur "slöhögarna" gör för att släppa förbi folk så länge dom gör de.   sen om dom åker av vägen kvittar för min del så länge dom inte är ivägen.

Du är en anarkist, och du har långtråkigt just nu..big_smile

ibland e ja nog anarkist å ibland så önskar ja att ja vore diktaror för detta land.

lol Är du riktigt snäll så kan du få min röst big_smile

blacken
17 december 2009 ·

evilaudio skrev:
Folk får tycka att ja i dum i huvvet, de bryr ja mig inte ett dugg om.  Men ja verkligen HATAR folk som är ivägen i trafiken.

Jag med, men jag anpassar mig, tills det är läge att lämna vederbörande bakom mig..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang