rooos skrev:
NissanMotorsport skrev:
Ni med lastbilar har också ratt,servostyrning och backspeglar som vanliga bilar, bara kolla i spegeln och köra in till vänstra körfältet? hur svårt kan det vara?
Om det kommer en lastbil som ska in då? då går det helt plötsligt bra? fattar inte detta tänkande att alla lastbilschaufförer är några slags blodsbröder och blodssystrar som tror ni är en hel familj tillsammans.
Flytta dig när jag ska in på motorvägen eller bli bländad.
Mm och har även ett ekipage som väger dåligt mycket mer än ditt, flyttar jag ut mig till vänster bromsar jag upp övrig trafik för att en dum jävel inte kunde hitta gaspedalen. Det är inte alls svårt, men jag väljer heldre att göra EN surgubbe arg för att jag inte lämnar han företräde än att göra 10 bilister bakom sura för att jag bromsat upp dom. Logiskt för mig i varjefall.
Bli själv chafför så kommer du förstå. DINA arbetskollegor är dom du har på ditt jobb, MINA arbetskollegor är de andra chafförerna. Familj? Isf har jag hittat en jävligt bra familj.
Dessutom, blända på. Jag har ett skåp bakom mig, eller du kanske tänkte blända mig med bakljusen när du kör om?
Såklart jag gasar om jag ser att det går, det brukar jag göra, men om detta inte går pågrund av något och den dumma jäveln i lastbilen vägrar flytta sig så. Men dom bilisterna bakom dig är SÄKRA, jag som ska ut är på en avfart och vägen framför mig tar stopp, om jag inte hittar en lucka in och måste bromsa för att hitta en är en trafikfara.. bilisterna bakom dig kan gott och väl vänta några sekunder.
Det är olika företag, du har inte snackat med personerna.. så det är inte dina kollegor. Om det är en allvarligare situation där jag tvingat nästan stannat eller något, så följer jag upp jakten på lastbilen och tar regnummret, ringer upp företaget och anger lastbilen och hur den kör. Så får vi se då.
Som sagt, förstår inte detta band mellar lastbilar, ni har aldrig träffats.. visst ni gör samma sak, men jag har varit svetsare.. det finns hur många andra svetsare som helst ute i Sverige.. inte var de mina kollegor för det.
Så räkna med ett samtal med chefen om du fortsätter köra som du gör.
Edit: Också enligt ditt första inlägg så verkar det ju som om att det inte spelar någon roll för dig om det är 10 bilar på vänstra körfältet eller inga alls, du flyttar dig oavsett? Så det där med att göra 1 surgubbe arg, istället för 10 andra bilister är bara en dålig ursäkt.. för du flyttar ju inte dig oavsett.