5162
Sök

WTF, kan vägverket skjuta upp ens uppkörning pga Snön?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
mitt x flickvän skulle köra upp idag, men dom sa att de va inställt p ga snön? Å nu får hon en annan tid istället ? Kan dom verkligen göra så? :S
Senast redigerat av Memme (17 december 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 749 Inlägg
17 december 2009
Tydligen smile
Tror att de på transportstyrelesen eller vägverket vet vad de får och inte får.

Hon kan väl vara glad att hon får en ny tid med förhoppningsvis bättre väder?
Det är ju ganska lätt att göra misstag så det blir en kuggning när det är snöyra.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

5 198 Inlägg
17 december 2009
Ja varför skulle dom inte få det.. alla andra kan ju ställa in saker pga snö

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 december 2009
Jag fick en körlektion under värsta snökaoset, just denna dagen skulle man öva på backning runt en hörn eller vad det kallas. Men det gick inte, man såg inga trottoarkanter eller nåt så den lektionen blev makulerad senare, fick göra det en annan dag. Så visst, varför ska man försöka köra upp i snöoväder ifall det är liknande omständigheter.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
17 december 2009
Känns lite konstigt, Det måste vara bäst och köra nu, så får dem se om hon kan köra när det är snöit ute tongue

sålänge dem skjuter upp den så kan dem nog göra det, bara hon inte får betala en ny?
inte direkt så hon kan bestämma vädret!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

DFFL
9 020 Inlägg
17 december 2009
Memme skrev:
Min flickvän skulle köra upp idag, men dom sa att de va inställt p ga snön? Å nu får hon en annan tid istället ? Kan dom verkligen göra så? :S

Varför inte?

Jag hade inte velat sitta i passagerarsätet när en nervös 18-åring ska försöka köra på dessa vägarna...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
17 december 2009
FireTraXX skrev:
Memme skrev:
Min flickvän skulle köra upp idag, men dom sa att de va inställt p ga snön? Å nu får hon en annan tid istället ? Kan dom verkligen göra så? :S

Varför inte?

Jag hade inte velat sitta i passagerarsätet när en nervös 18-åring ska försöka köra på dessa vägarna...

+1

Lite överlevnadsinstinkt måste de väl ha, trots att det är detta deras jobb går ut på. Det är väl inte så konstigt.

Konstig fråga...

5 198 Inlägg
17 december 2009
Visst kan dom låte henne köra,, men händer det nåt så kan ni ger er på att samma personer som gnäller för att det är inställt, kommer att gnälla skiten av sej för att dom tillät det. Dom ställer inte in för att jävlas.. kan helt enkelt vara så att dom tycker att det är en säkerhets risk.. Och som bilförare vet man ju att säkerheten kommer först.. iaf hos mej.. men det kanske vissa skiter i,,, *bara jag får.... * typer.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Jag hade lätt vågat åka me ngn som är helt ny på vägarna med massa snö:D.. Men det visar sig att detta va enbart i Landskrona detta va :S:p .. Medans Malmö,Helsingborg,Lund lät sina köra.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

DFFL
9 020 Inlägg
17 december 2009
Memme skrev:
Jag hade lätt vågat åka me ngn som är helt ny på vägarna med massa snö:D.. Men det visar sig att detta va enbart i Landskrona detta va :S:p .. Medans Malmö,Helsingborg,Lund lät sina köra.

Självklart så får ju varje kontor bestämma själv.

Tänk efter före...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

stahre
17 december 2009
Min uppkörning blev uppskjuten pga. kraftigt med snö, fick en ny tid ett par veckor senare. Inte så att det var mindre snö på vägarna då, men det var inte snöstorm i alla fall. En sak som är bra är ju att dom inte kan genomföra vissa svårare "prov" wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 december 2009
Detta skulle min körlärare höra. smile
Han ville upp i stans värsta backar och sa att "vi kör tills vi åker baklänges, det är bara nyttigt" vilket han infriade. 3-4 försök sen ställde sig bilen på tvären och vi fick åka baklänges.

Lite löjligt att ställa in uppkörningar. Ska man göra sig förtjänt av körkort så ska man kunna köra i alla väder. Bättre att anpassa körningen efter vädret.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

blacken
17 december 2009
FireTraXX skrev:
Memme skrev:

Varför inte?

Du är en tunnis..

Lev som du lär..big_smile

Sök