Varg....

Mb_freak Mercedes
20 maj 2006 · 162 Inlägg

kan man köpa en varg i sverige ?  får man ha en varg ? som husdjuur osv:D?

Just Löve Mercedes-Benz ;)
Skuggan_84
20 maj 2006 · 209 Inlägg

tror inte man får ha varg som husdjur i sverige

Phaetoon
20 maj 2006 · 8 156 Inlägg

Vem ska hindra dig? Fast man ska nog inte ha en varg i stan. Men ute på landet kanske det går?
Om inte djurskyddsmyndigheten säger ifrån vill säga.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Daniel
20 maj 2006 · 671 Inlägg

Man får inte ha några vilda djur som husdjur i svergie.

En tam örn hade varit ganska tufft.

NightCruiser
20 maj 2006 · 1 163 Inlägg

Får inte ha vilda djur som husdjur nej, däremot finns det, eller har funnits en uppfödare som lykats ta fram vargkorsningar...

Men det är då fan inget djur att rekomendera, speciellt inte om man inte har hundvana!
Se det som om en finnig 15åring skulle skaffa sig 8st Pitbulls, du skulle få samma kontroll på en Varg korsning, med andra ord absolute ingen!

Om du vill ha en hund som imponerar oh är lite häftig så gör som alla andra och köp en "kamphunds" ras, typ Pitbull, Amstaff eller liknande?

Men gör mig en tjänst och köp INTE en av dom ca 1500 som finns på blocket då dessa är oregade och alltför ofta psysiskt ostabilla vilket resulterar i nervösa, mammagrisar eller mkt agressiva hudar som avlivas efter 1år! (rättvisst liv mot en hund eller hur?)


Blev la lite väl mkt föreläsning men ville skriva av mig, är STOR djurvän och vet mörker antalet på marknaden allt för väl!

Mvh

Senast redigerat av NightCruiser (20 maj 2006)

Karlzzon The One Evolution
20 maj 2006 · 1 627 Inlägg

skaffa en större hund isstället te.x newfouland eller nått

Fäll ner pungen och landa
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
20 maj 2006 · 1 781 Inlägg

Dobberman big_smile dom e tuffa

Team Insane Racing
NightCruiser
20 maj 2006 · 1 163 Inlägg

Dobberman är faktiskt en hyfsad första hund, men knappast nån större lydnad.

Newfouland är mkt goa, trevliga och bra hundar, fast STORA! räkna med 500-1000kr i månaden till mat.. smile

Jakt Labrador, Golden retriver, Retriver eller Bordercollie är riktigt sköna första hundar, den sortens hundar som du kan träna till vad som helst i princip och som aldrig behöver hållas i koppel utan alltid följer sin ledare och inte sätter sig emot.

Är la roligare att ha en hund som kan gå lös och är omtyckt av alla fast som fortfarande är en bra vakthund istället för något du inte kan kontrollera, som folk är rädda för och som aldrig kommer kunna gå lös?



Mvh

Senast redigerat av NightCruiser (20 maj 2006)

Mb_freak Mercedes
20 maj 2006 · 162 Inlägg

ja ni har sant men ttycker så mkt om Vargar big_smile

Just Löve Mercedes-Benz ;)
Mb_freak Mercedes
20 maj 2006 · 162 Inlägg

men de måste väll vara nån i svergie som har en varh som Husdjur tongue eller

Just Löve Mercedes-Benz ;)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
20 maj 2006 · 701 Inlägg

Det finns gö andra hundraser som påminner om vargen. Tex siberian husky http://www.petplanet.co.uk/petplanet/fu … _husky.jpg

Själv har jag en Border collie och vill man ha lite uppmärksamhet utav det andra könet så lånar man syrrans chihuahua. Hade med han när han var valp och skulle handla skor i en butik som en kompis jobbar i. Under tiden som jag provade skor så vallfärdade folk in i butiken.

Senast redigerat av Markus_C (20 maj 2006)

GTIClubsport
20 maj 2006 · 451 Inlägg
SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Team_Ford PersonbilsTekniker
20 maj 2006 · 155 Inlägg

även Alaskan Huskey liknar en varg=) fina som fan

diforce
20 maj 2006 · 279 Inlägg

nej "vilda" djur i får ej hållas som husdjur i sverige..
favvohundar för mej e Amstaff o rottveiler;) wink .. fast dom e tuffa o kräver mycket uppfostran, motion mm.. o inte att rekomendera som 1:a hund om man nu inte haft mycket kontakt med hundar innan, för annars slutar det lätt med, ja "antar att ni har också läser nyheter mm" .. det som är fel med det är att allt ofta skylls på hunden (visst det finns ju endel hundar med psykiska störningar, likaså människor) .. o klart att dom blir lite knäppa med halvdålig uppfostran o otillräcklig motion sad sad som sagt dom är tuffa o tar lätt ledarrollen, el delvis iaf .. tycker det är jävligt synd att det finns allt för många "fel" människor som skaffar dessa o liknande raser bara för att styla:(

two lies don´t cancel each other out
THEBADGUY Gorgilus addictus
20 maj 2006 · 4 737 Inlägg

Markus_C skrev:
Det finns gö andra hundraser som påminner om vargen. Tex siberian husky http://www.petplanet.co.uk/petplanet/fu … _husky.jpg

Själv har jag en Border collie och vill man ha lite uppmärksamhet utav det andra könet så lånar man syrrans chihuahua. Hade med han när han var valp och skulle handla skor i en butik som en kompis jobbar i. Under tiden som jag provade skor så vallfärdade folk in i butiken.

Hehe...perfekt raggnings hund då^^. Inte så dum det

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Mb_freak Mercedes
21 maj 2006 · 162 Inlägg

Alaskan Huskey    äre som en varg eller ?

Just Löve Mercedes-Benz ;)
gard Fartsyndare
21 maj 2006 · 278 Inlägg

skaffa en granddanois big_smile

så sjuuuuuuuukt maffiga xD gäller bara att du är stark som faen om du ska orka hålla emot ;b om du vill hålla emot dvs wink

yrkesfotograf inom reklam och företag.
940_turbo VOLVONETICS en för alla, alla för en
21 maj 2006 · 34 Inlägg

Jag har en hund som inte är så vanlig i sverige finns 47 st. (Slovensk koppov) den är en riktigt bra jakt hund den tar allt älg, viltsvin, rådjur aa allt som finns men en fruktan svärt go hund om man uppfostrar dom ordentligt har hört skräck exempel där dom är fruktansvärt agresiva och illskna!! många har dom bara till vakt hundar, bara för att dom är så orädda av sig!!

men det finns ju folk som avlar fram varg hundar tex jämthund och varg det blir ju faktiskt en varg i princip.. träffade på en sådan hund när jag var uppe i norrland och jagade!

mvh

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'
__PogoStick__
21 maj 2006 · 38 Inlägg

Border collie är finast enligt mig:) Haft 3st inkl. nuvarande.
Har även en welsh corgi cardigan.. inte så poppis ras kanke^^

Skaffade en chihuahua iförrgår big_smile

callook_skane Avstängd
21 maj 2006 · 257 Inlägg

Mb_freak skrev:
kan man köpa en varg i sverige ?  får man ha en varg ? som husdjuur osv:D?

vargen är ett skyddat djur här i sverige. det är straffbart att ha varg, räv mm... som sällskapsdjur.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang