Staten lär ju få betala något som godkänt lånet till spyker om Spyker är ett så oseriöst företag som media skriver. Om hälften av det som media skriver om Spyker är sant så ser det ju inte så bra ut.
Hmm, Staten/Riksgälden har gått in som lånegaranti till EiB som lånar ut pengarna, så vad skulle Staten få betala menar du?
Om SAAB läggs ned får Staten astronomiska kostnader i form av arbetslöshetsersättningar, nedläggningar i underleverantörsleden, minskade sociala avgifter etc.etc.
Varför är detta så svårt att förstå. Varje försök att rädda SAAB är ett nollsummespel för Sverige om det går åt skogen. Men skulle det lyckas så är det oerhört positivt för de anställda, för Västra Sverige för svensk bilindustri och för hela samhället.
Att många ifrågasätter Spyker och deras finanser är lite komiskt då de inte alls avspeglar en uppstart av en ny biltillverkning från grunden... Det kostar otroligt mycket pengar initialt att få fram modeller och framförallt marknadsföra sig på ett sätt som lockar denna kundgrupp! Spyker har bara funnits i ca 10 år... Skillnad mot Ferrari, lambo osv som funnits i 100 år och var med och skapade marknaden....man måste ge det tid att sätta sig.
vadå 10 år? spyker som bilmärke har funnits sen 1880 men gick i kk 1929 å återupptogs 2000
Staten lär ju få betala något som godkänt lånet till spyker om Spyker är ett så oseriöst företag som media skriver. Om hälften av det som media skriver om Spyker är sant så ser det ju inte så bra ut.
Hmm, Staten/Riksgälden har gått in som lånegaranti till EiB som lånar ut pengarna, så vad skulle Staten få betala menar du?
Om SAAB läggs ned får Staten astronomiska kostnader i form av arbetslöshetsersättningar, nedläggningar i underleverantörsleden, minskade sociala avgifter etc.etc.
Varför är detta så svårt att förstå. Varje försök att rädda SAAB är ett nollsummespel för Sverige om det går åt skogen. Men skulle det lyckas så är det oerhört positivt för de anställda, för Västra Sverige för svensk bilindustri och för hela samhället.
Att många ifrågasätter Spyker och deras finanser är lite komiskt då de inte alls avspeglar en uppstart av en ny biltillverkning från grunden... Det kostar otroligt mycket pengar initialt att få fram modeller och framförallt marknadsföra sig på ett sätt som lockar denna kundgrupp! Spyker har bara funnits i ca 10 år... Skillnad mot Ferrari, lambo osv som funnits i 100 år och var med och skapade marknaden....man måste ge det tid att sätta sig.
vadå 10 år? spyker som bilmärke har funnits sen 1880 men gick i kk 1929 å återupptogs 2000
Staten lär ju få betala något som godkänt lånet till spyker om Spyker är ett så oseriöst företag som media skriver. Om hälften av det som media skriver om Spyker är sant så ser det ju inte så bra ut.
Hmm, Staten/Riksgälden har gått in som lånegaranti till EiB som lånar ut pengarna, så vad skulle Staten få betala menar du?
Om SAAB läggs ned får Staten astronomiska kostnader i form av arbetslöshetsersättningar, nedläggningar i underleverantörsleden, minskade sociala avgifter etc.etc.
Varför är detta så svårt att förstå. Varje försök att rädda SAAB är ett nollsummespel för Sverige om det går åt skogen. Men skulle det lyckas så är det oerhört positivt för de anställda, för Västra Sverige för svensk bilindustri och för hela samhället.
Att många ifrågasätter Spyker och deras finanser är lite komiskt då de inte alls avspeglar en uppstart av en ny biltillverkning från grunden... Det kostar otroligt mycket pengar initialt att få fram modeller och framförallt marknadsföra sig på ett sätt som lockar denna kundgrupp! Spyker har bara funnits i ca 10 år... Skillnad mot Ferrari, lambo osv som funnits i 100 år och var med och skapade marknaden....man måste ge det tid att sätta sig.
vadå 10 år? spyker som bilmärke har funnits sen 1880 men gick i kk 1929 å återupptogs 2000
Ja, Victor Müllers moderna sportbilstillverkning Spyker som allt handlar om, är 10 år gammal.
V Müller fick såklart inte med några färdigheter för sin moderna sportbilstillverkning när han återupplivade 80 år(!) gamla varumärket...
Hmm, Staten/Riksgälden har gått in som lånegaranti till EiB som lånar ut pengarna, så vad skulle Staten få betala menar du?
Om SAAB läggs ned får Staten astronomiska kostnader i form av arbetslöshetsersättningar, nedläggningar i underleverantörsleden, minskade sociala avgifter etc.etc.
Varför är detta så svårt att förstå. Varje försök att rädda SAAB är ett nollsummespel för Sverige om det går åt skogen. Men skulle det lyckas så är det oerhört positivt för de anställda, för Västra Sverige för svensk bilindustri och för hela samhället.
Att många ifrågasätter Spyker och deras finanser är lite komiskt då de inte alls avspeglar en uppstart av en ny biltillverkning från grunden... Det kostar otroligt mycket pengar initialt att få fram modeller och framförallt marknadsföra sig på ett sätt som lockar denna kundgrupp! Spyker har bara funnits i ca 10 år... Skillnad mot Ferrari, lambo osv som funnits i 100 år och var med och skapade marknaden....man måste ge det tid att sätta sig.
vadå 10 år? spyker som bilmärke har funnits sen 1880 men gick i kk 1929 å återupptogs 2000
Ja, Victor Müllers moderna sportbilstillverkning Spyker som allt handlar om, är 10 år gammal.
V Müller fick såklart inte med några färdigheter för sin moderna sportbilstillverkning när han återupplivade 80 år(!) gamla varumärket...
Spyker har tagit ett lån till på upp till 25 miljoner USD med en ränta på 10%!!!
hela affären byggs på lån med sådana räntor, bara att hoppas att dom kan få en grym lönsamhet hos Saab för det kommer att behövas enorma vinster på varje såld bil de närmsta åren för att bara driva runt företaget, ska det dessutom fram pengar till nyutveckling och produktion så lär dom få jobba hårt och billigt.
Någon som hört nåt mer? affären skulle väl varit klar i måndags? pågår förhandlingar eller vad? hittar inte ett ord om det förutom det här med Antonov
nej, 15 Februari var inget datum som det var tvunget att vara klart. Var bara ett mål att det skulle vara klart då. Kan dröja ända till nästa vecka innan det är klart.
Gott då finns det äntligen en ÄKTA maffiabil å köra runt i
Bara å vänta å se snart måste varenda ryss köpa en SAAB om dom inte skall bli skjutna.
Det som jag skrivit över ligger det en del humor i. Klart att det kan bli bra. å Märket i sig e ju en favorit eller ja det va förr iaf og900 världens bästa bil
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Jag tänker i alla fall skriva ett leasing avtal via mitt företag att plocka ut en ny 9-3'a varje år o ha som pendlingsbil! Allt för att hjälpa SAAB nu när dom mest behöver det!
Köpte precis en ny 9-5'a också, bästa köpet i mitt liv!
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Jag tänker i alla fall skriva ett leasing avtal via mitt företag att plocka ut en ny 9-3'a varje år o ha som pendlingsbil! Allt för att hjälpa SAAB nu när dom mest behöver det!
Det var nobelt av dig.
Founder skrev:
Köpte precis en ny 9-5'a också, bästa köpet i mitt liv!
Hur vet du det om du precis köpt den?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Jag tänker i alla fall skriva ett leasing avtal via mitt företag att plocka ut en ny 9-3'a varje år o ha som pendlingsbil! Allt för att hjälpa SAAB nu när dom mest behöver det!
Det var nobelt av dig.
Founder skrev:
Köpte precis en ny 9-5'a också, bästa köpet i mitt liv!
Hur vet du det om du precis köpt den?
Sånt vet man bara
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se