Ska köpa en Rc, Är Hbx Skylinen ett bra val?

audirocks Stolt kirunabo
20 december 2009 · 234 Inlägg

Som topic, är den ett bra val? Och vet någon en billig sida? smile

http://www.rchobbysyd.nu/catalog/produc … ts_id=7164

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Quantic
20 december 2009 · 645 Inlägg

Jag har HBX Evo IX o den funkar alldeles utmärkt. Min kostade 999:- på Biltema o håller än.

audirocks Stolt kirunabo
20 december 2009 · 234 Inlägg

Jag har funderat på en sån också smile Har du drifting däck?

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
ZixX
20 december 2009 · 3 Inlägg

Du borde surfa in på rcdrifters.se och rsb.se, där står det mesta. Det finns många ställen och köpa ifrån, men den dära bilen kostar runt 1000sek. Och när du ändå köper en bl så köp 2st batterier och laddare från hobbyking.com då org. laddare + batteri oftast suger. Jag har dock köpt dom flesta av mina bilar från usa (dock åker du på tull, jag fick 3700kr tull liiite surt men ändå billigare än att köpa från sverige)

Mvh Simon

Mvh Simon
audirocks Stolt kirunabo
20 december 2009 · 234 Inlägg

ZixX skrev:
Du borde surfa in på rcdrifters.se och rsb.se, där står det mesta. Det finns många ställen och köpa ifrån, men den dära bilen kostar runt 1000sek. Och när du ändå köper en bl så köp 2st batterier och laddare från hobbyking.com då org. laddare + batteri oftast suger. Jag har dock köpt dom flesta av mina bilar från usa (dock åker du på tull, jag fick 3700kr tull liiite surt men ändå billigare än att köpa från sverige)

Mvh Simon

Ok, tack ska du ha! smile

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Lurken_85
20 december 2009 · 832 Inlägg

Som sagt så är HBX ganska bra prylar med tanke på priset. Vad jag har hört så har HBX funnits väldigt länge som tillverkare men har aldrig haft några egna produkter utan bara tillverkat åt andra märken som bland annat Tamaiya och E-sky tror jag det var iaf. Sen är det ju lite saker man kanske ska fundera på att uppgradera men dom funkar ju och köra med ändå. Men som ZixX sa så är nästan laddare och ackar ett måste.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
FreddeK
21 december 2009 ·

köp begagnade prylar istället, får ju en shysst touring för en tusing...en bra radio för en femhundring, reglage och motor så köper du ett mambasystem och sen några lipoaccar...då kan du ha riktigt kul till ett bra pris!

Gå in på rsb.se och leta beggat, mitt tips!

Timjoh
21 december 2009 · 453 Inlägg

bara en liten fråga

http://www.rchobbysyd.nu/catalog/produc … s_id=12473

titta på priset kostar den 33 0650 kr!!!!!! elle menar dom 3365kr?

ZixX
21 december 2009 · 3 Inlägg

Nej den kostar 33k. Jag har en bil för ca. 15k, dock är det en buggy. Den där en skala 1:5 alltså en stoor Bensin driven (ej metanol utan vanlig 95oktan) bil.

Mvh Simon

Mvh Simon
Germax
21 december 2009 · 12 086 Inlägg

Timjoh skrev:
bara en liten fråga

http://www.rchobbysyd.nu/catalog/produc … s_id=12473

titta på priset kostar den 33 0650 kr!!!!!! elle menar dom 3365kr?

Kolla på skiten, allt är smidd aluminium.. 3365kr kostar väl bara fälgarna till den där wink

Lurken_85
21 december 2009 · 832 Inlägg

ZixX skrev:
Nej den kostar 33k. Jag har en bil för ca. 15k, dock är det en buggy. Den där en skala 1:5 alltså en stoor Bensin driven (ej metanol utan vanlig 95oktan) bil.

Mvh Simon

Plus att den där har helt hydrauliskt bromssystem med en bromskiva och ok på varje hjul istället för mellanaxlarna som det brukar vara.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
audirocks Stolt kirunabo
21 december 2009 · 234 Inlägg

Det blir nog en Hbx + Driftingdäck smile

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang