Det var på Älgsjön här i gävle, föraren och passagerarna klarade sig oskadda men väntar lite böter nu för både terängkörning och miljöbrott, isen var väl ca 25 cm där dom gick igenom. men dålig bärighet i isen pga all snö.
var det förbjudet enligt markägaren eller kommunen ?.. annars finns det inga böter att utfärda tyvärr. :-)
Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Vi kör på Hålsjön i hålanda ca 4-5 mil norr om göteborg, 25-30cm ren kärnis is the shit! Vi har väl kört i typ 2 veckor snart, idag var det 20-25 bilar som mest ute på isen
1 vecka kan jag hålla med om det började ju köras efter jul så , var riktigt grymt idag iaf bra med bilar ute, sluta vid 19-20 tiden
Jo sant, tidsbegreppet är inte det bästa när man ledig haha
Var du ute med Porschen?! Fränts som satan isånfall
Kan säga att vi körde en sväng igår, många bilar, förvånansvärt nog många bilar med lite mos under huven som det verkade som, epa har väl kört x-antal varv med sin 740 T6(användare meerx) sen ett par Bmws med isdäck som kör fort och brett som satan, sen såklart min Audi med monstertrycket På onsdag så laddas det tydligen på som satan enligt vad jag hört från folk, ska försöka få med mig kameran och filma lite!
Nope Porschen står tyvärr i garaget, med motor och låda vid sidan av =/ , Epa och Limmet var ute idag en sväng , går riktigt gött verkar det som, och Janne & Tim med sina E30:s är ju ute så ofta dom kan
Bara varit ute med Calibran en del, m.grön/blå typ ..., går rätt gött med dubbdäck, ev att ja får tag på isdäck till den nu, kan nog bli skoj då hehe
Porsche 911 - 71 banträffsbil
Opel Calibra -94 Vardagsbil
Fan den där banan verkar ju snor bra! ni verkar inte ha 30cm snö på isen häller , det är ju så där det ska vara så att det inte gör nåt om man glider av:P våran bana så är det vallar på 60 cm samt hårda frusna iskanter:S men men, våran bana var bra förra året allefall:P
Var ute vid sjön idag (för tidigt, för det var 2 bilar där ) Men far min var där lite senare under eftermiddagen, tydligen hade 2 bilar smällt..Jonsson var det du?
Inte fler som drabbats av dubbelis på sjöarna ni kör på? Varit på 2 sjöar nu och massor av dubbelis.. Men tillsist fick vi till en liten bana.. Välldigt varierande tjocklek mellan 25- 10cm och sen understa lagret på dubbelisen är 5cm
ingen dubbelis här 35 cm varav 25 är tjärn is För antar att det ni menar med dubbel is är när det ligger först en is och sen vatten och sen en is till så det blir is,vatten,is:P
Var ute vid sjön idag (för tidigt, för det var 2 bilar där ) Men far min var där lite senare under eftermiddagen, tydligen hade 2 bilar smällt..Jonsson var det du?
nej det va inte jag som tur va.. men dom hade tydligen sopat i ordentligt. jävla sopor som inte har bättre koll på grejerna. vilken väg åker ni dit förresten????
Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Läser att vissa är ute och kör på isen när det är så lite som 25cm. Hade jag aldrig vågat.
Tänk en vanlig bil som lätt väger över 1ton, isdäck kör dom flesta med. Isdäck gräver i isen. Många bilar på sjön samtidigt ökar trycket. Sen har vi alla vibrationer.
Nej minst 1meter ska det vara för jag ska våga mig ut