5988
Sök

Enkel trim till Mazda2 ?

16 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Jo jag har en Mazda 2 på uppfarten.. Och jag undrar om man kan göra något relativt enkelt på den för att öka effekten en aning?
Har kollat runt lite och tyvärr finns nog inga chip till den.
INGA byta ut motor/turboagg saker. För sådana kunskaper besitter jag inte smile

Några idéer?

7 120 Inlägg
21 december 2009
Finns inget speciellt du kan göra för att öka effekten, dock gör ett öppet luftfilter och större avgas mycket för psyket! wink

4 682 Inlägg
21 december 2009
Diesel eller bensinare?

16 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Diesel eller bensinare?

Bensinare tyvärr. "Sport versionen" 1.5L motor.

Finns det inga bolt on turbo kits sad? hehe..det vore drömmen.

En gång till nu
760 Inlägg
21 december 2009
Ja ska inte va negativ, men med en sådan bil kan de vara lite som att kasta pengarna i sjön att börja trimma.

men om du verkligen älskar den bilen uta bara helvette så klart de går att få den att köra om en supra i dyl, men då e de dax för dig att börja lära dig mekaniken och va beredd på otroligt många garagekvällar och en tommare plånbok.. tongue

alt investera i en annan mer lämplig bil, om man pratar rent ekonomiskt.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

16 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
alexxe skrev:
Ja ska inte va negativ, men med en sådan bil kan de vara lite som att kasta pengarna i sjön att börja trimma.

men om du verkligen älskar den bilen uta bara helvette så klart de går att få den att köra om en supra i dyl, men då e de dax för dig att börja lära dig mekaniken och va beredd på otroligt många garagekvällar och en tommare plånbok.. tongue

alt investera i en annan mer lämplig bil, om man pratar rent ekonomiskt.

Jag förstår absolut vad du menar. Tänkte mest kolla OM det kanske fanns något till den bilen som var relativt enkelt. Men jag förstår det blir lättare o köpa en ny bil.

Tänkte att jag skulle köpa mig nån form utav "projektbil" smile Någon som har något tips för "enkeltrimmade" bilar som helst inte kostar så mycket? (BEG.)
Har iaf hört en hel del om SAAB 9.3/900/9000 serierna att det finns rätt så potenta effektboxar till dessa. Och det vore ju idealt till en början! Plus att de redan har turbo monterade ("T" modellerna såklart) Så då om man hungrar efter mer blir det kanske att byta till bättre agg i framtiden.. och det ena kommer leda till det andra antar jag?..

Nåja, ska inte predika om vad jag TROR är bra smile
Några tips?

Sök