7296
Sök

Köpråd: Audi 100 Avant quattro

Rekondare
254 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder, är audi 100 quattro något att ha eller? Vill ha en pålitlig och bra bil med 4hjulsdrift!
Senast redigerat av mattiass (22 december 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2009
Ja det är bra bilar.

Om det är prisvärt det eller inte beror ju på vad priset på den du tänkt dig köpa är.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

358 Inlägg
22 december 2009
C3 eller C4 kaross och vilken motor?

820 Inlägg
23 december 2009
Ett bra val, jag har själv 100 TQS -89 dock en sedan, vet inte hur mycket avanterna skiljer sig mot sedanmodellerna men jag har bara positiva erfarenheter av den änsålänge, du ska passa dig för bilar i dom lite "billigare" klasserna, dom brukar ha lite störande elfel iaf enligt mina egna erfarenheter!

Tycker du ska satsa på C4karossen då dom förmodligen fixat dom vanliga elfelen, om den ska vara pålitlig så hade jag nog satsat på femman på 2.3 liter, känns som att den är billigare än dom "stora" och "törstiga" V6orna!

Om man säger

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 december 2009
Panzar_Audi skrev:
Ett bra val, jag har själv 100 TQS -89 dock en sedan, vet inte hur mycket avanterna skiljer sig mot sedanmodellerna men jag har bara positiva erfarenheter av den änsålänge, du ska passa dig för bilar i dom lite "billigare" klasserna, dom brukar ha lite störande elfel iaf enligt mina egna erfarenheter!

Tycker du ska satsa på C4karossen då dom förmodligen fixat dom vanliga elfelen, om den ska vara pålitlig så hade jag nog satsat på femman på 2.3 liter, känns som att den är billigare än dom "stora" och "törstiga" V6orna!

Jag vill gärna veta vad du menar med "billigare klasserna", då elfelen fanns i stort sett i alla Audi bilar under 80-tal samt 90-tal och långt därefter. Så att C4an har färre elfel är nog fel att säga. Vissa har elfel, andra inte.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Rekondare
254 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Timol skrev:
C3 eller C4 kaross och vilken motor?

C4. Ja motor vet ja inte, har inte tittat ut en specifik bil än så, vilken är att föredra?

358 Inlägg
28 december 2009
2.3:an skulle jag valt, mer kraft i v6:orna men jag är osäker på om driftsäkerheten är lika bra. Har både sett och hört en del om dom motorerna.

Rekondare
254 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Timol skrev:
2.3:an skulle jag valt, mer kraft i v6:orna men jag är osäker på om driftsäkerheten är lika bra. Har både sett och hört en del om dom motorerna.

Aa okej tack!

Sök