7708
Sök

Hjälp mig med en isoleringsmatta

390 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Tja!
Jag har en Volvo S40N som jag tänkt isolera, pga vägljud.
Jag har kollat runt lite och har hittat en matta som heter DYNAMAT på MDS. Jag undrar om det kommer att hjälpa med denna mattan???, den är ju trots allt dyr.
Om den är bra och hjälper, vart bör man isolera främst i bilen??

Mvh Mastercar

DLS
1 147 Inlägg
22 december 2009
Det enda jag kan hjälpa med är att dynamat är enligt recensenter och folk som testat den, den bästa!
Jag själv kör bitumen men det är pga priset, men vill du satsa så satsa på dynamat.

6 558 Inlägg
22 december 2009
Dynamat nääääääääää inte sålänge det finns m1-mattor på brl  big_smile å ja den sortens dämp-mattor funkar toppen båda för att dämpa vägljud å stereo rassel smile har själv ca 80 ark i min bil  tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 581 Inlägg
23 december 2009
Jag håller på o dämpar min S40N. Ska köpa mig 40 ark till så fort pengar rullar in, (sjukskriven). Men riv ner dörrsidorna oh dämpa yttre plåtarna lite men mellanplåtarna REJÄLT. Vill du ha riktigt dämpat så får du riva ur stolar och golvmattor oh dämpa hela bottenplåten. Dämpa rejält på hjulhusen fram och bak. Jag har själv dämpat med taggmattor på dörrsidorna av plast också för att de sista inte ska släppas igenom. Blir nog till att skaffa laminerade rutor i fram senare:)

390 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Frågan är vilken ska man köra på: Dynamat eller M1? är helt förvirrad. Har kolla priserna 40 ark M1 kostar 1998kr, det låter helt Ok tycker jag. Eller? :/
Senast redigerat av MasterCar (23 december 2009)

stRaend
23 december 2009
MasterCar skrev:
Frågan är vilken ska man köra på: Dynamat eller M1? är helt förvirrad. Har kolla priserna 40 ark M1 kostar 1998kr, det låter helt Ok tycker jag. Eller? hmm

1699:- wink

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=173

6 558 Inlägg
23 december 2009
dynamat å m1-mattorna e i princip samma matta enda va ja vet som skiljer dom åt är att dynamat har större ark än m1 annars så tror ja dom e lika + att m1 är typ hälften så dyr som dynamat big_smile  så köp m1 du å plånboken blir gla big_smile smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 634 Inlägg
23 december 2009
Asså vill du ha ner vägljudet på en såpass ny bil hade jag tveklöst kört på att rostskyddsbehandla bilen, se till att dom lägger kletet i hjulhusen också.

Då håller bilen längre utan rost undertill och du får mindre vägljud.

Vad det gäller dämpmatta tycker jag STP M1 är överlägsen att arbeta med samt att den inte kostar sjukt mycket heller.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

560 Inlägg
23 december 2009
Håller med.....

andreas_gbg_ skrev:
Vad det gäller dämpmatta tycker jag STP M1 är överlägsen att arbeta med samt att den inte kostar sjukt mycket heller.

Mvh Andreas

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

390 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Snällt att ni skrev era åsikter, men när man rostskyddsbehandlar en bil hur går själva processen till?
Vad kan det kosta att utföra något sådant på min Volvo S40N?

390 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Kom igen nu! Någon???

Gladen Audio
2 388 Inlägg
26 december 2009
MasterCar skrev:
Kom igen nu! Någon???

Eftersom det är jobbigt att söka själv och det är jul så är jag snäll o letade upp en sida:-) http://www.dinitrolcenter.se/
ca3800kr inkl moms står det.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök