3043
Sök

schlager

1 079 Inlägg
22 maj 2006
var det inte eurovision SONG contest?
Schlager är nåt som det blivit pga bidragen som brukar vara med.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Professionell amatör
451 Inlägg
22 maj 2006
hoppas de e fler nationer som fattar vilken genre vi vill höra tills nästa gång nu då !! som sagt, Hard rock HALLELUJAH

AUDI - Four rings to rule them all

9 108 Inlägg
22 maj 2006
Schlagern är DÖÖÖÖÖÖD! Eurovision SONG contest heter det som sagt. Har aldrig gillat att se på skitfestivalen men jag röstade några gånger på Lordi wink Var nog många som tänkte som mig, revoluzione!

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
22 maj 2006
revoluzione ja! smile man lär ju vänta på att få se vilka sorters bidrag det blir nästa år ! kan ju bli riktigt kul! smile ...men man borde väl åka å se på eurovisionen nu då när de en gång är i hemlandet wink

...sen på tal om hårdrocksband kan ju norge komma med dimmu borgir (inte för att jag gillar dom men...) smile ..sverige med hammerfall, finland med t.ex. stratovarius eller sonata arctica (för; ja, tjejen i nightwish har ju lämnat gruppen) ...osv smile

en fråga bara? vilken låt sjöng nightwish i eurovisionen när dom va med? yikes smile
Senast redigerat av Simppi (22 maj 2006)

40 Inlägg
22 maj 2006
Simppi skrev:
revoluzione ja! smile man lär ju vänta på att få se vilka sorters bidrag det blir nästa år ! kan ju bli riktigt kul! smile ...men man borde väl åka å se på eurovisionen nu då när de en gång är i hemlandet wink

...sen på tal om hårdrocksband kan ju norge komma med dimmu borgir (inte för att jag gillar dom men...) smile ..sverige med hammerfall, finland med t.ex. stratovarius eller sonata arctica (för; ja, tjejen i nightwish har ju lämnat gruppen) ...osv smile

en fråga bara? vilken låt sjöng nightwish i eurovisionen när dom va med? yikes smile

sleepwalker tror jag det var.

Idioten ser på handen när handen pekar på himlen

hårdrockar'n
118 Inlägg
22 maj 2006
GurraG skrev:
inget illa menat mot finland eller lordi nu.. men var är SCHLAGER festivalen påväg?? schlager festivalen ska väl ändå vara schlager låtar??

när vann en "riktig" schlager låt senast då? det var längesedan.
folk vill tydligen ha lite omväxling, och det har dom fått nu.
hårdrocken är inte död.

Modern cars - they all loo like electric shavers

1 079 Inlägg
22 maj 2006
Hårdrocken är inte död, den ligger och pyr och väntar på att de oinvigda ska upptäcka den. Sen kom Lordi och rev upp den framför ögonen på Europa och även de trångsinta rockade. Sen att de fick mest poäng än vad nån någonsin fått är också en smäll på fingrarna för de flesta, satt och skrattade åt Carola som stod med näsan i vädret och ville inte gå på vinnarfesten.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
22 maj 2006
Undrar hur förjävliga dom ser ut under maskerna?! Man brukar ju sminka sig för o bli finare... Tycker synd om dom isåfall!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

291 Inlägg
22 maj 2006
golfarn_nr1 skrev:
Undrar hur förjävliga dom ser ut under maskerna?! Man brukar ju sminka sig för o bli finare... Tycker synd om dom isåfall!!

Joo, men Lordi har alltid haft maskarna på sig under spelning mm. sen dom började, så det är deras grej det, om dom vill ha det så... tycker det e klart mycket häftigare med maskerna på än om dom skulle va utan...

Tack LORDI för att ni fixade första segern åt Finland!! Tack
Senast redigerat av Aatos (22 maj 2006)

537 Inlägg
22 maj 2006
grattis finland... tycker d e svinhäftigt att dom lyckades vinna....

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

38 Inlägg
22 maj 2006
Vem har sagt att hårdrocken är död då..?

Visst, kul att dom vann. Liten "revulotion" blev det, men, tror ni verkligen att fler riktiga metalband skulle ställa upp i den skittävlingen?
The Poodles var ju årets skämt.. Nån som hade hört talas om dom tidigare? Nej..

Nej.. lämna sån där kommersiell skit åt popsnörerna.

Finnjävel
26 Inlägg
23 maj 2006
golfarn_nr1 skrev:

Nu vet sverige o tyskland, fast LORDI ville inte publicera deras 12år gamla skolbilder! Vem är intresserad av Clark Kent när det finns Stålmannen?
Senast redigerat av Sergey (23 maj 2006)

Kejsare
547 Inlägg
24 maj 2006
Spelar mig ingen roll egentligen, så länge inte Carola vann

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

8 156 Inlägg
24 maj 2006
Dom ser ganska så nördiga ut i verkligenheten, iaf enligt mig.
Helt rätt att dom vann, fast om man kan kalla det för en sång, det vet i gudarna big_smile
Det är ju inte en schlager iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
24 maj 2006
Nästa år så skickar vi The Poodles!!!

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Finnjävel
26 Inlägg
24 maj 2006
HAHA Finska tidningen "7 päivää" (www.seiska.fi, 7 dagar, likadan som Se&Hör etc. skräptidningar)  publicerade Lordi skolbilder, o nu har över tiotusen finnar sagt upp sina "sjuan" tidning. Det finns 4-5 adresser mot "7" o, ca. 100000 som har underskrivit dom! Wannabehackers har redan börjat med denial of service attack mot www.seiska.fi sidorna.

Saken är större än 1995 VM-guld i ishockey... mycket större. Kanske det bästa vad det har hänt i 100 år smile

Scania, javisst.
237 Inlägg
29 juni 2006
Jaa, när trillar himlen ner nudå? smile

8 156 Inlägg
29 juni 2006
Sergey skrev:
HAHA Finska tidningen "7 päivää" (www.seiska.fi, 7 dagar, likadan som Se&Hör etc. skräptidningar)  publicerade Lordi skolbilder, o nu har över tiotusen finnar sagt upp sina "sjuan" tidning. Det finns 4-5 adresser mot "7" o, ca. 100000 som har underskrivit dom! Wannabehackers har redan börjat med denial of service attack mot www.seiska.fi sidorna.

Saken är större än 1995 VM-guld i ishockey... mycket större. Kanske det bästa vad det har hänt i 100 år smile

Snacka om att musik betyder mycket... wink
Tror inte att en sådan sak skulle kunna hända i Sverige, inte pga musik iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Maizer
30 juni 2006
Simppi skrev:
...sen på tal om hårdrocksband kan ju norge komma med dimmu borgir (inte för att jag gillar dom men...) smile

Eftersom Dimmu Borgir är öppet satanistiska lär de inte få vara med, någon gräns måste de ju ha.
Skulle dock va kul om de vann med låten Antikrist eller nåt big_smile

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
30 juni 2006
ja det förstås big_smile tänkte jag inte på! ja isåfall skulle det bli uppståndelse wink

Sök