5802
Sök

Tips på bra högtalare

876 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Hej!

Jag söker efter bra, prisvärda högtalare.

Jag har en Saab 900 -97 med fyra högtalare i. 2st 3.5" i instrumentbrädan och 6X9 bak i hatthyllan.

Jag har en Pioneer huvudenhet på 50x4 W.

behöver jag köpa till något extra till dessa högtalare då? Jag är inte ute efter det extremaste som finns utan det ska bara kunna spela med ett klart ljud.

Maxpriset för fyra högtalare hade jag tänkt till 2000:-

Mvh Emil

stahre
27 december 2009
kanske Hertz ECX 87.3 i brädan och  Dls 962 Koaxial i hatthyllan blir 229kr på www.blekingebilradio.se
trevliga högtalare som låter bra, skulle ju dock inte skada med ett slutsteg med smile

876 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
stahre skrev:
kanske Hertz ECX 87.3 i brädan och  Dls 962 Koaxial i hatthyllan blir 229kr på www.blekingebilradio.se
trevliga högtalare som låter bra, skulle ju dock inte skada med ett slutsteg med smile

okey, vad gör ett slutsteg då? Är det något jag måste ha och vilket ska man i så fall ha? smile Kan inte mycket om bilstereo överhuvudtaget smile

DLS
1 147 Inlägg
28 december 2009
Kort sagt, förstärker effekten till dina högtalare, ger ett renare och högre ljud.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2009
Vet inte hur det är i just din bil men om du har lite tur så finns det kablar dragna ut i dörrarna, isåfall så tycker jag du ska satsa på att få i ett par högtalare där också och kanske skippa 6x9orna (eller behålla original). Några exempel på högtalare då är Hertz & JBL.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

876 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vet inte hur det är i just din bil men om du har lite tur så finns det kablar dragna ut i dörrarna, isåfall så tycker jag du ska satsa på att få i ett par högtalare där också och kanske skippa 6x9orna (eller behålla original). Några exempel på högtalare då är Hertz & JBL.

jag är ganska säker på att det inte finns kablar utdragna till dörrarna fram. Tänkte därför till en början nöja mig med att byta ut dem befintliga högtalarna smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
28 december 2009
lindell90 skrev:
ChriZtoffer skrev:

jag är ganska säker på att det inte finns kablar utdragna till dörrarna fram. Tänkte därför till en början nöja mig med att byta ut dem befintliga högtalarna smile

Jag hade inga kablar ut i dörrarna på min ng900 iaf så jag borrade upp dem stiften som va tomma i kontaken i dörren o drog ut 1,5mm2 kabel där, går nog o dra ut tjockare men det är inget ja tyckte skulle behövas.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

876 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Frippe_L skrev:
lindell90 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Jag hade inga kablar ut i dörrarna på min ng900 iaf så jag borrade upp dem stiften som va tomma i kontaken i dörren o drog ut 1,5mm2 kabel där, går nog o dra ut tjockare men det är inget ja tyckte skulle behövas.

men dem högtalarna som blev rekommenderade i inlägg #2 är något att satsa på?

120 Inlägg
29 december 2009
om du syftar på hertz högtalarna så är det mycket prisvärda ja.
Dessa fram http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=928
å dessa bak: http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=925
så har du en mycket bra början att bygga vidare på längre fram.

//piwe

Sök