6516
Sök

Eclipse 8445SE VS 7200MKII ?

LillNaisarn
28 december 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder så är jag i funderingar på att köpa en HU, och det lutar kraftigt åt dessa två.

Har läst mycket gott om båda dessa HU´s men min fundering är om det verkligen är värt att beställa hem en 7200 "over there" om det verkligen är "värt det" ? då jag satt och räknade så vart det nästan samma pris för båda dessa HU´s 7200an var lite dyrare.

Vore kanon med lite åsikter om någon hära har prövat både 8445an samt 7200an och kan ge lite feedback smile

Har båda dessa i åtanke för då jag har tänkt mig Bra välljudande (SQ) HU.

Bamse940Ltt
30 december 2009
Trådstartare
jag har en 8445 o kan bara säga med är den är bästa jag haft o lyssna på för den ljudkvaliteten är underbar

LillNaisarn
30 december 2009
Trådstartare
Jag har bara hört gott om 8445 ang ljudet. Skulle dock varit roligt med lite feedback på 7200, lutar dock att beställa den nästa månad. Skiljer bara några hundra i pris så smile och skulle vela pröva s.k "dead head" hu .

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 december 2009
Eftersom 7200 inte är CE-märkt (av ngn skum anledning) så finns det inte alltför många i Svedalen som har hört den.......och de flesta av de som har häckar nog dessvärre inte här.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

LillNaisarn
2 januari 2010
Trådstartare
Lonefox skrev:
Eftersom 7200 inte är CE-märkt (av ngn skum anledning) så finns det inte alltför många i Svedalen som har hört den.......och de flesta av de som har häckar nog dessvärre inte här.....

Nej jag vet att det finns mera "lämpliga" forum för detta, har prövat göra en tråd på ett forum som är enbart för billjud utan att få det minsta gehör dära så tänkte det skadar inte att pröva göra en tråd hära i förhoppningar om att få fler eller bara ngt svar alls om någon prövat båda dessa HU´s.

7 241 Inlägg
2 januari 2010
LillNaisarn skrev:
Lonefox skrev:

Nej jag vet att det finns mera "lämpliga" forum för detta, har prövat göra en tråd på ett forum som är enbart för billjud utan att få det minsta gehör dära så tänkte det skadar inte att pröva göra en tråd hära i förhoppningar om att få fler eller bara ngt svar alls om någon prövat båda dessa HU´s.

Om du syftar på Bilstereoforum så kan jag säga att om du inte fått svar där så ser det inte ljust ut då det cirkulerar många tunga namn inom branschen och tävlingsfolket där.....

ljudfantast
1 372 Inlägg
2 januari 2010
varför MÅSTE du ha en Eclipsespelare om man får fråga? (räven vet jag gillar dem men)   smile

7 241 Inlägg
3 januari 2010
michieff skrev:
varför MÅSTE du ha en Eclipsespelare om man får fråga? (räven vet jag gillar dem men)   smile

Mjo det gör jag med....och det är med en tår i ögat jag suktar efter CE-märkning på nyare grejer än 8445:an jag sitter inne med...... :S

LillNaisarn
3 januari 2010
Trådstartare
michieff skrev:

Det står ingenstans att det "måste" vara antingen wink Jag funderar på dessa två eftersom att vad jag läst mig till så bjuder båda dessa på otroligt bra ljud för pengarna, och för under 4500:- hittar man någon annan mer välljudande HU ? (7200an kostar det då man har den hemma vid dörren) 8445an går ju att hitta billigare än så smile
Lonefox skrev:
Om du syftar på Bilstereoforum så kan jag säga att om du inte fått svar där så ser det inte ljust ut då det cirkulerar många tunga namn inom branschen och tävlingsfolket där.....

Det var precis på det forumet jag syftade på, är inte medlem på så många "bilstereo forum" utöver bilstereoforum och soundpressure, då dom tagit bort allt sånt på lazzat roll
Annars om du har något tips på ngt bra bilstereforum så får du gärna posta hära eller PM:a

Edit: glömde i första posten svara på "lonefox´s" inlägg smile
Senast redigerat av LillNaisarn (3 januari 2010)

Sök