Inför: Rally i Södra distriktet (Skåne och Blekinge) året 2010 NÄSTA RALLY: 5 juni

markusan89
21 januari 2010 · 150 Inlägg

Snooze skrev:
Kong christian racet,

Googlade fram deras hemsida men där stog ingenting om var stäckorna är eller var man kan åka och kolla. Jag som inte varit iväg på någon rallytävling innan varken detta eller annat hadde gärna velat veta lite mer om det så man vet vart man ska ta vägen. Men det kanske kommer upp information om det när det börjar närma sig lite mer?

Tyvärr är nog inte sträckorna 100% klara än eftersom man ska få klartecken från boende att köra där m.m.
Jag kommer skriva lite sen om var tävlingen kommer ha sin start och mål och lite mer.
Tyvärr är det så att vill man veta var sträckorna går får du åka till start och mål eller bensinmack där de kommer ha kartor och program till försäljning.

Volvo 850 (1994)
rodder
25 januari 2010 · 109 Inlägg

Angående Kong Christian Race så är alla sträckor klara. Kan tyvärr inte avslöja var dom går men ett tips är att det är runt Lönsboda du skall leta den 24 April:)

kolvas
25 januari 2010 · 4 001 Inlägg

rodder skrev:
Angående Kong Christian Race så är alla sträckor klara. Kan tyvärr inte avslöja var dom går men ett tips är att det är runt Lönsboda du skall leta den 24 April:)

faktiskt inte så förvånad att dom går runt Lönsboda cool

jag hoppas att jag får ihop någon av bilarna tills dess

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
TireSlayer Tvivlare
30 januari 2010 · 2 266 Inlägg

Rally Österlen kommer hålla start och mål på Svampabanan i Tomelilla, vad jag fått höra. Både SM och SuperCupen ska ingå tydligen big_smile

btw, nån av er här som vet nåt om iskörningen i hörby? var, när m.m? smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
kolvas
1 februari 2010 · 4 001 Inlägg

MantaRobin skrev:
Rally Österlen kommer hålla start och mål på Svampabanan i Tomelilla, vad jag fått höra. Både SM och SuperCupen ska ingå tydligen big_smile

btw, nån av er här som vet nåt om iskörningen i hörby? var, när m.m? smile

du har hört lite fel, SC kommer att köra Rally Österlen med inte SM

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Tubbex
7 februari 2010 · 1 517 Inlägg

Ska bli skoj att se vilka sträckor det blir på  österlen rallyt smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
mattish
10 februari 2010 · 29 Inlägg

Hässleholms Motorklubbs rallyn (enligt www.hlmk.com). Lille Mats har fel datum i första inlägget.

02-maj Hässleholms MK Lille Mats Rallysprint RS-DM
14-aug Hässleholms MK AM-Tryck Snapphanerally RY-DM + VOC+SSRC

markusan89
10 februari 2010 · 150 Inlägg

mattish skrev:
Hässleholms Motorklubbs rallyn (enligt www.hlmk.com). Lille Mats har fel datum i första inlägget.

02-maj Hässleholms MK Lille Mats Rallysprint RS-DM
14-aug Hässleholms MK AM-Tryck Snapphanerally RY-DM + VOC+SSRC

Okej. Jag skriver in den andre med. (den listan jag har är hämtad från Svenska bilsportförbundets hemsida) Men inte helt omöjligt det är den 2 maj istället.

Volvo 850 (1994)
markusan89
15 februari 2010 · 150 Inlägg

Efter att ha spenderat helgen med Rally Sweden känner man att nu närmar det sig smile

Volvo 850 (1994)
Tubbex
15 februari 2010 · 1 517 Inlägg

Var kördes den???? smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
markusan89
15 februari 2010 · 150 Inlägg

Tubbex skrev:
Var kördes den???? smile

Rally Sweden va i värmland

Volvo 850 (1994)
TireSlayer Tvivlare
28 februari 2010 · 2 266 Inlägg

Snart så, 14e Mars blir de RS-premiär med Svedala MK på Sturup Raceway smile Första start 10.00.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
markusan89
3 mars 2010 · 150 Inlägg

MantaRobin skrev:
Snart så, 14e Mars blir de RS-premiär med Svedala MK på Sturup Raceway smile Första start 10.00.

Tack för det. hade missat helt kolla upp det. Tur de finns fler som kan hjälpa en hålla koll på saker och ting smile

Volvo 850 (1994)
markusan89
3 mars 2010 · 150 Inlägg

Tänkte skriva ut lite om Express- specialen

Den 28 Mars är det Express- Specialen
Tävlingen ingår som deltävling i Södras RS-DM 2010, B- och C-förarcupen samt AsfaltCup.
Första start, söndagen den 28 mars 2010 klockan 10.00. Från Parktorget, Folkets Hus.

Länk till eniro för att kunna se var Folkets hus ligger: http://kartor.eniro.se/m/pIqP2

Tävlingen kommer gå på inhägnade områden. En sträcka har publikförbud då markägaren vill detta. Vänligen respektera detta smile
Finns ändra banor man kan åka kolla på. Även där respektera funktionärerna och vad de säger

Senast redigerat av markusan89 (3 mars 2010)

Volvo 850 (1994)
TireSlayer Tvivlare
5 mars 2010 · 2 266 Inlägg

på asfaltcup.se finns alla tävlingar som ingår i RS-DM för södra smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
markusan89
11 mars 2010 · 150 Inlägg

Tänkte slå ett sista slag för Sturupssprinten som går nu på söndag den 14 mars
Det är på Sturups raceway och starten är klockan 10!
Årets första tävling här nere. och det är asfalt som sagt

Volvo 850 (1994)
MrJAM
11 mars 2010 · 1 464 Inlägg

Får tacka för dessa reminders. Jag har helt missat att skriva in många events i 'zee kalender' som jag ändå känner att jag är lite intresserad i.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
markusan89
13 mars 2010 · 150 Inlägg

Uppdaterade rubriken lite genom att skriva när nästa rally är wink Ses imorgon?

Volvo 850 (1994)
MrJAM
13 mars 2010 · 1 464 Inlägg

Inte helt omöjligt. Håller på med husprojekt, jobbprojekt, bilprojekt och sen ska släkt och vänner ha sitt. wink
Kan tillägga att första start är 10:00 på Sturup. Lite knökigt att hitta tider ibland...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
markusan89
14 mars 2010 · 150 Inlägg

Sturupssprinten är avklarad och nu är våren på gång. Fint väder med sol, lite moln från och till och en massa blåst. Har tagit några foto som jag kommer lägga upp under kvällen

Volvo 850 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang