5125
Sök

Framtidens drifting bilar???

1 738 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Hejsan!!

Jag skulle vilja höra lite tankar om "framtidens drifting bilar". Alltså vad kommer vi få se för bilar? Kommer japanska åk dö ut med tiden? Nu för tiden ser man ju mycket amerikanskt och bmw m.m.
Skriv lite vad ni tror för nya fordon man kommer att se, vilka bilar kommer dö ut, kommer driftingvärlden hitta på nåt nytt tex 4-hjulsdrivet m.m?

Släpp loss era tankar nu!!!!! tongue
Senast redigerat av 940RDALLE (30 december 2009)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 december 2009
Ser man mycket amerikanskt i drifting? smile Team Mopar kör Dodge Charger, Viper och Challenger, sen är det väl inte så mycket mer. tongue

I framtiden blir det väl elbilar som driftar skulle jag kunna tänka mig. Elbilarna kommer piska skiten ur bensinarna när man väl får ordning på batterierna, men dom låter rätt tråkigt, dvs knappt nånting.
Senast redigerat av FL3JM (30 december 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
30 december 2009
tror japanarna kommer dominera det i fortsättningen också.. : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 december 2009
Kommer förmodligen alltid att finnas dem som håller kvar vid japs smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
30 december 2009
är inne på samma som Darkie. Tror inte att japanarna kommer att slås ut så lätt smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

313 Inlägg
30 december 2009
Volvos internetutskott upptäckter evighetsdiskussionerna mellan bmw och volvo.

Men bakhjulsdrift e heeftigt skriver 90% av garagets användare.

-Jahaja, verkar som bakhjulsdrift går före säkerhet då?

-Ähhh säkerhet är bara för mesar ändå, varför värna om folkets säkerhet när de ratar den för bakhjulskrafs?

Så börjar volvo bygga bakhjulsdrivna turbomonster som med mycket små medel går att få upp i 4-500 hk och tar över allt vad drifting nånsin hetat cool
Senast redigerat av volvodrajvor (30 december 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 december 2009
volvodrajvor skrev:

-Ähhh säkerhet är bara för mesar ändå, varför värna om folkets säkerhet när de ratar den för bakhjulskrafs?

Så börjar volvo bygga bakhjulsdrivna turbomonster som med mycket små medel går att få upp i 4-500 hk och tar över allt vad drifting nånsin hetat cool

Förstår inte riktigt vad du syftar på, men jag tror knappast det är säkerheten som hindrar Volvo från att bygga bilar med bakhjulsdrift. Klart det heter att framhjulsdrift är säkrast från deras sida just nu, men å andra sidan hette det att bakhjulsdrift var kanon på den tiden det begav sig...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 738 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
FL3JM skrev:
Ser man mycket amerikanskt i drifting? smile Team Mopar kör Dodge Charger, Viper och Challenger, sen är det väl inte så mycket mer. tongue

I framtiden blir det väl elbilar som driftar skulle jag kunna tänka mig. Elbilarna kommer piska skiten ur bensinarna när man väl får ordning på batterierna, men dom låter rätt tråkigt, dvs knappt nånting.

Kanske inte finns så många amerikanska/ andra modeller just nu big_smile, men jag tycker drifting team vill va lite anourlunda nu för tiden. Alltså de vill inte köra bilar som alla d-team har som 200sx, rx-7, skyline, trueno som är de vanligaste bilarna inom drifting. visst har de kanske dom bilarna med men "huvudbilarna" börjar ju bli lite annat "bilfabrikat".

Team Falken

Bmw, Camaro, Gt40, mustang 05, mustang 09, porsche

Team JDM Allstars

Bmw e36 touring, Opel kadett

Team orange

Enbart ombygda 4-hjulsdrivna. evo, subaru

Team Mopar

Charger, Viper

Team ?

Pontiac GTO

Lite andra bilmärken finns allt inom driftingen wink Och jag tror ärligt att man kommer få se en volvo modell inom d1 grandprix ;P Tro det eller ej men man kan ju hoppas. Skulle vara häftigt!!!!
Senast redigerat av 940RDALLE (30 december 2009)

Cupra_
30 december 2009
Någon fyndig politiker kommer väl på att all motorsport är miljöfarlig så det blir väl till att åka Prius med 5ggr så mkt batterier i eller nåt sad

313 Inlägg
30 december 2009
Rquired skrev:
volvodrajvor skrev:

Förstår inte riktigt vad du syftar på, men jag tror knappast det är säkerheten som hindrar Volvo från att bygga bilar med bakhjulsdrift. Klart det heter att framhjulsdrift är säkrast från deras sida just nu, men å andra sidan hette det att bakhjulsdrift var kanon på den tiden det begav sig...

Syftar inte riktigt på något är inte speciellt insatt i det=)

Ville bara göra en historia.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 december 2009
Det är samma som i Dragracing.
Amerikanska muskelbilar regererar i Dragracing då det är en amerikansk sport.
Det kommer alltid att vara så.
Japanska bilar regerar i Drifting då det är en Japansk sport.
Kommer alltid att vara så.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök