6485
Sök

Koppla in antenn?

269 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Hej!
När jag köpte audin satt de nån slags ful biltema antenn på bakrutan med stor platta fastlimmad på rutans in/utsida så den åkte ju bort ganska så fort, så nu hänger antenn kabeln ut lite från innertaket och har tänkt ta itu med det här ett bra tag nu så. vad ska jag lägga för entenn? går det att montera sån där liten '' hajfena '' inne i bilen typ diskret på hatthyllan?
Senast redigerat av SimonFlygare (31 december 2009)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
31 december 2009
SimonFlygare skrev:
Hej!
När jag köpte audin satt de nån slags ful biltema antenn på bakrutan med stor platta fastlimmad på rutans in/utsida så den åkte ju bort ganska så fort, så nu hänger antenn kabeln ut lite från innertaket och har tänkt ta itu med det här ett bra tag nu så. vad ska jag lägga för entenn? går det att montera sån där liten '' hajfena '' inne i bilen typ diskret på hatthyllan?

Ja varför skulle du inte kunna?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

16 197 Inlägg
31 december 2009
Robban_89 skrev:
SimonFlygare skrev:
Hej!

kan bli lite knepigt då antenen måste ha chassijord.. isf får du dra en kabel till plåten på bilen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

269 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Robban_89 skrev:
SimonFlygare skrev:
Hej!

kan bli lite knepigt då antenen måste ha chassijord.. isf får du dra en kabel till plåten på bilen..

Men hur funkade gamla antennen då? den var ju bara fast i rutan? vad jag såg så var de bara en halv tjock kabel som gick till den antennen.
Senast redigerat av SimonFlygare (31 december 2009)

16 197 Inlägg
31 december 2009
SimonFlygare skrev:
evilaudio skrev:
Robban_89 skrev:

Men hur funkade gamla antennen då? den var ju bara fast i rutan? vad jag såg så var de bara en halv tjock kabel som gick till den antennen.

sääker på att de inte e mobilantenen du tagit bort??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

537 Inlägg
31 december 2009
Det sitter förstärka i dem eller vad det heter, gör så antenn blir bättre. Har på min antenn en sladd som jordas (sitter vid själva antennen) och sedan en plus sladd som sitter vid antennens kontakt.

269 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
SimonFlygare skrev:
evilaudio skrev:

sääker på att de inte e mobilantenen du tagit bort??

Nä för efter jag plockade bort den så får jag inte in nån radiokanal nu tongue så det måste ha varit en vanlig radio antenn

Sök