6477
Sök

GAS basar.. portad eller sluten??!

Bas älskare
716 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Tja, har funderingar på att göra en portad låda till min GAS baslåda då jag inte riktigt e nöjd med org lådan, lådan nu är en orginal låda sluten. men jag måste tyvärr vrida på som fan för att det ska låta något, vad är felet?
Senast redigerat av VolvoXet (1 januari 2010)

372 Inlägg
1 januari 2010
Är det en sedan eller combi?
Du kanske har ett för dåligt steg eller svag signal från stereon.

Det är nog smartast att behålla orginallådan. Den ska låta helt ok vad jag vet.
Senast redigerat av Martinfyhr (1 januari 2010)

Bas älskare
716 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
sedan, volvo 744, lådan ligger alltså ner i skuffen, så den är placerad bra, men steger är helt okej, ett mds gp800!

956 Inlägg
1 januari 2010
Är det i kupen du uppfattar ljudet som dåligt eller låter det dåligt när öppnar skuffen och lyssnar där med?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Bas älskare
716 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
i skuffen har jag inte provat då skuffen har frusit fast:P hehe men har en till fråga, är mds gp800 stabilt i 1.34 ohm? tänkte koppla in en gas silver 10a oxå hehe smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 januari 2010
För att svara på din sista fråga.
NEJ!

För att spinna vidare på ditt sista inlägg.....att blanda olika typer av element inom samma segment (segment innebär bas, midbas/mellanregister resp. diskant) är att be om problem rent ljudmässigt då olika element har olika egenskaper och förutsättningar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 468 Inlägg
1 januari 2010
bygg en bandpass låda o sätt 2st 6" portar i hatthyllan så får du nog vad du vill ha.
Vet en som hade 4st gas 10" (svarta modellen) o d lät inte bra. så byggde han en bandpass på 2st o d lät bättre än va dom andra 4 gjorde. ja menar. vad har du o förlora ljudmässigt om d låter skit? bygg o pröva

2 665 Inlägg
1 januari 2010
Slutna lådor är tungdrivna! Köp en annan bas o bygg basreflex då låter det som ditt steg går på anabola...

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Bas älskare
716 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
tack leo, ska nog göra det, men måste man ha 6" portar på 2 st 12or? räcker det inte med typ.. 4" ?

16 197 Inlägg
1 januari 2010
VolvoXet skrev:
tack leo, ska nog göra det, men måste man ha 6" portar på 2 st 12or? räcker det inte med typ.. 4" ?

är de den färdigbyggda lådan du har elle e de lösa element?

samt e lådan helt ny elle e basarna ispelade?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 468 Inlägg
1 januari 2010
VolvoXet skrev:

jag tror nog 6" blir d bästa faktiskt.
Men pröva bandpass. dom e lite svåra o bygga men gör du en riktigt seriös så ska d nog spela från alla 4 basarna med enbart 2st. för 740 e ganska svåra o få bra ljud i.

Bas älskare
716 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
EA, ja lådan e köpt färdig byggd med basarna i. och ja dom är inspelade, lite iaf.. vad jag tror, vet inte hur basar är om dom inte e inspelade?

Sök