5515
Sök

Topp packning nissan 180zx

352 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Hej, jag fick tag på en 180zx med en ca18et motor i. Det visade sig att jag är tvungen att plana toppen 0.6mm och undrar därefter ifall det finns någon lite tjockare topp packning som passar till denna motor än orginal? eller hur pass kinkit är det om man får plana av så pass mycket som 0.6mm ?
tacksam för svar!

MVH Polaren

352 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Finns det ingen krake här på forumet som har en aning om det ens är kinkit eller inte med 0.6mm ? hur pass illa skulle det vara om man tar 2 packningar?(leker endast med tankarna lite)

//MVH Polaren

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2010
Hade personligen inte kört med  en topp som är planad 0.6 på en turbobil...
Montera dubbla packningar med mycket packningslim emellan och du kan gå på med mer ladd direkt smile

352 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
därför jag frågar ifall det är så pass kinkit med de där 10delarna tongue
det är aluminiumpackning, går det använda packningslim på det ändå? har du själv provat med dubbla packningar? vet det finns packning att beställa från cometic med olika tjocklek men förstod däremot inte hur tjockleken skulle vara..!?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2010
Har inte hållts med det på just nissan men MLS packningar till t.ex bmw är ju dubbla vanliga som är ihoplimmade egentligen smile

Sån cometic-packning verkar ju vettigt annars. Du ska ha originaltjocklek plus minst 0.6mm extra.
Om du sen vill ha möjlighet till mer toppeffekt men lite högre förbrukning och sämre bottenkraft kan du öka på tjockleken lite mer och kompensera det med laddtryck smile

352 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
ah okej! lärde jag mig något nytt big_smile

jo precis, det är det att jag inte har behov just nu att behöva höja ladd o sånt för jag vill just nu bara få igång på skiten och se om den startar.
Du vet inte om det står i tum" på just de där cometic packningarna? tyckte skulle kunna vara det när det stod "thickness.. 0.051" tex. så man vet vilken man ska köpa isf.

MVH Polaren

Nissan 180zx
11 Inlägg
22 augusti 2010
Topp packningen från ca18det är samma och till den finns det stål packningar med:D kör själv med en stål packning till ca18det. alltså den motorn som är i 200sx s13..

Herr
1 722 Inlägg
22 augusti 2010
Jag har en cometic 1.5mm toppackning till en ca18det liggandes fall du är intresserad! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök