2054
Sök

Bliknande ACOFF lampa på en Volvo 945 och fläkten sluta fungera...??

Fordonstekniker
157 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Va ute o körde ner till affären och märkte att rutorna imma igen.. vred på fläkten men inget hände... såg då att det blinkade runt ACOFF knappen... den röda kvadraten som e runt...? Är de fel på ac el är de fläkten som spökar?? Mkt tacksam för svar!!

De ska vara mer än det verkar;)

4 824 Inlägg
2 januari 2010
om dom blinkar så är det nått som inte är som det ska i ac anläggningen och om dom blinkar så finns det felkod/er lagrade så du får ta och läsa av dom så ser du vad den larmar för.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fordonstekniker
157 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Christian S skrev:
om dom blinkar så är det nått som inte är som det ska i ac anläggningen och om dom blinkar så finns det felkod/er lagrade så du får ta och läsa av dom så ser du vad den larmar för.

men om de är fel på ac pumpen borde väl inte fläken sluta fungera.. el har ja fel?:Shmm

4 824 Inlägg
2 januari 2010
jag skrev ac anläggningen alltså med alla givare osv inte "ac pumpen" (ac kompressorn) wink
läs av felkoderna och se vad dom säger.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fordonstekniker
157 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Christian S skrev:
jag skrev ac anläggningen alltså med alla givare osv inte "ac pumpen" (ac kompressorn) wink
läs av felkoderna och se vad dom säger.

Nu va ja ute och hittade problemet hehe:D De visade sig att fläkten va täckt med löv och is och kanske hade liiiite svårt att snurra:Ptonguelol

Sök