Får inge ström från remotekabeln

victor91
5 januari 2010 · 446 Inlägg

koppla till baklampan och det funka fint tack så jätte mycket smile

RPM2006
5 januari 2010 · 537 Inlägg

Är remote plus eller minus?

e55boy
5 januari 2010 · 164 Inlägg

Jag kopplade min remote till skyltbelysningen,  dock har jag steget monterat på (under?) bakluckan, funkar fint det oxå smile.

Senast redigerat av e55boy (5 januari 2010)

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Bmw_Bertil Ljud freak !
5 januari 2010 · 928 Inlägg

kanske bränt anslutningen i stereon?? gjorde de på min förra pioneer stereo

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
5 januari 2010 · 8 744 Inlägg

RPM2006 skrev:
Är remote plus eller minus?

Plus, så du kan koppla den till nåt som ger 12V när bilen är på eller bara via en strömbrytare ansluten till batteriet (om du inte har remote ut på stereon).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Moser .-ϻΘϨƎЯ
5 januari 2010 · 1 313 Inlägg

M_icke_ skrev:

Moser skrev:

gamlingen skrev:
Power antenn är igentligen el antenn,, men bara det är 12v där när stereon är på så..annars kan den heta remote

ja men på äldre steros brukar de inte finnas nån remote, iaf inte på de jag har haft..

Dom brukar ha remote om dom har lågnivå. Däremot kan remoten ha annan färg och är kanske inte märkt heller.

menade självklart att de inte står remote på kabeln utan att de stått power antenna, och det brukar ju vara samma färg på dem, blå/vit

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
kalle_kalle
6 januari 2010 · 2 914 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

M_icke_ skrev:

gamlingen skrev:
Power antenn är igentligen el antenn,, men bara det är 12v där när stereon är på så..annars kan den heta remote

Powerantenn-kabeln och remotekabeln är samma kabel, brukar vara blå och antingen står det ngt som pwr ant. eller rem. på den. Den ska ju bara ge startspänning till antennen precis som på steget.
Elantennen åker ju bara upp när stereon är igång så självklart e de ström på den kabeln när stereon e igång!

Men på en del enheter så finns det bara spänning på elantennkabeln när man lyssnar på radio, och man kanske vill ha stegen igång även när man lyssna på CD eller mp3. wink

haha
-"vafan har du inte igång baslådan, du skröt över att den var så bra"

-"funkar fan bara till radio, blir annars att nöta P4 om vi ska ha bas"

lol

M_icke_
6 januari 2010 · 3 466 Inlägg

victor91 skrev:
koppla till baklampan och det funka fint tack så jätte mycket smile

Varför inte göra det riktigt när du har kabel dragen frammifrån och allt? tar ju 2 min max..
Min polare fick massa elproblem med baklampan, den började kortsluta och äta säkringar, man ska inte pilla på mer elektriskt än man behöver, speciellt inte om man inte har vana av det.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
M_icke_
6 januari 2010 · 3 466 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

M_icke_ skrev:

gamlingen skrev:
Power antenn är igentligen el antenn,, men bara det är 12v där när stereon är på så..annars kan den heta remote

Powerantenn-kabeln och remotekabeln är samma kabel, brukar vara blå och antingen står det ngt som pwr ant. eller rem. på den. Den ska ju bara ge startspänning till antennen precis som på steget.
Elantennen åker ju bara upp när stereon är igång så självklart e de ström på den kabeln när stereon e igång!

Men på en del enheter så finns det bara spänning på elantennkabeln när man lyssnar på radio, och man kanske vill ha stegen igång även när man lyssna på CD eller mp3. wink

Kan hända att det är så på en orginalenhet men jag har svårt att tro att en vanlig stereo har det så, jag har iaf inte varit med om det.

Redan när jag kopplade in min stereo i saaben satt iso-adaptern kopplad så att remoten skickade upp antennen när stereon startade..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
7 januari 2010 · 8 744 Inlägg

Har läst om en del billigare nya enheter som fungerar på det sättet, så det är inte bara original HUs. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang