Någon mer som har voddler :)

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 januari 2010 · 1 948 Inlägg

Vad är vobbler? kan man äta det?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FoXoN
6 januari 2010 · 502 Inlägg

Lånade farsans account. Sen kontaktade jag dom och sa att jag också var intresserad av ett eget account. Så fick ett eget för några dagar sen. Det vore trevligare med lite större filmutbud, samt att det är dåligt att man inte kan använda musen i menyerna. Snabbare och enklare med musen. Vore kul om det kunde stå lite info om filmena också. Inte bara genre, år och längd. Svårt att vilja se en film som man inte läst något om. Än sålänge så har jag bara tittat på filmer som jag sett eller hört är bra. Dom har lite att ta itu med för att jag ska vara 110% nöjd.

Timjoh
6 januari 2010 · 453 Inlägg

FoXoN skrev:
Lånade farsans account. Sen kontaktade jag dom och sa att jag också var intresserad av ett eget account. Så fick ett eget för några dagar sen. Det vore trevligare med lite större filmutbud, samt att det är dåligt att man inte kan använda musen i menyerna. Snabbare och enklare med musen. Vore kul om det kunde stå lite info om filmena också. Inte bara genre, år och längd. Svårt att vilja se en film som man inte läst något om. Än sålänge så har jag bara tittat på filmer som jag sett eller hört är bra. Dom har lite att ta itu med för att jag ska vara 110% nöjd.

Det där med att det inte står något om filmerna alla filmer jag titta på har jag läst om innan, man trycker bara info på filmen 1 gång så kommer det upp om vad filmen handlar om så där förstår jag inte vad du menar ricktigt.

Sen det med att någon skrev att hur man kommer tbx till menyn när man tittar på filmen, det går inte komma tillbacka när reklamen är i början vad jag märkt men däremot när filmen börjar så trycker du bara på enter 2 gånger så kommer man till menyn,

Något som är bra det är tittar man på en film och blir trött så dagen efter även om man stängt av datan så går man bara in på voddler så har den sparat så man kan börja där man var i går smile

Martin 9-3 Fisketokig
6 januari 2010 · 2 997 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Vad är vobbler? kan man äta det?

Troligen, det kom ju iaf ut som ren skit...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Lund-gren
6 januari 2010 ·

LIVINL0UD skrev:
Jag har två Voddler invites, först till kvarn cool

Tar gärna också en ifall du har kvar? big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
7 januari 2010 · 1 874 Inlägg

Fick en invite för ett tag sedan, och måste erkänna att Voddler verkar vara den sämsta skiten som någon kommit på hittills. Ett totalt utbud på cirka 200 filmer, varav ca 100 st är gratis och resten kostar allt från 5 - 50 kr. Att det sedan ska vara 8 reklamfilmer + 1 filmtrailer + ännu 1 reklamfilm + 1 Voddler-reklam... det är för fan sinnessjukt. Bättre att se på TV, hyra film, köpa film eller LADDA NER FILM OLAGLIGT istället! CDON och Pirate Bay har i alla fall mig som fortsatt kund. Voddler slänger jag i papperskorgen. I synnerhet eftersom att kvaliten inte kändes särskilt "på topp" heller. Kändes mer som någon halvdan DVD-screener från Pirate Bay.

Frågan är varför man vill ha ett par B-titlar gratis och betala för halvdana stortitlar, när man kan ladda ner dom gratis eller eventuellt lägga till ett par 20-lappar och få dom i grymt bra kvalitet!?

Den dagen Voddler ska konkurrera ut Pirate Bay... då är det dags att bli förvånad! big_smile

volvoentusiasten
7 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Voddler blir trevligare för varje månad som går. Speciellt (och framförallt!) för dem som inte orkar/vill pyssla med fuldelning.

Synd bara att det kom 10 år för sent, svårt o konkurrera med samma produkt som kostar 0kr och som är bättre på alla vis (utom enkelhet)

Även synd att de snodde xbmc kod rakt av och vägrar dela med sig av den rätta koden som de måste av GNU-licensen som XBMC är släppt på.

volvoentusiasten
7 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Fick en invite för ett tag sedan, och måste erkänna att Voddler verkar vara den sämsta skiten som någon kommit på hittills. Ett totalt utbud på cirka 200 filmer, varav ca 100 st är gratis och resten kostar allt från 5 - 50 kr. Att det sedan ska vara 8 reklamfilmer + 1 filmtrailer + ännu 1 reklamfilm + 1 Voddler-reklam... det är för fan sinnessjukt. Bättre att se på TV, hyra film, köpa film eller LADDA NER FILM OLAGLIGT istället! CDON och Pirate Bay har i alla fall mig som fortsatt kund. Voddler slänger jag i papperskorgen. I synnerhet eftersom att kvaliten inte kändes särskilt "på topp" heller. Kändes mer som någon halvdan DVD-screener från Pirate Bay.

Frågan är varför man vill ha ett par B-titlar gratis och betala för halvdana stortitlar, när man kan ladda ner dom gratis eller eventuellt lägga till ett par 20-lappar och få dom i grymt bra kvalitet!?

Den dagen Voddler ska konkurrera ut Pirate Bay... då är det dags att bli förvånad! big_smile

Fast å andra sidan så är du inte heller målgruppen så det är inte så konstigt varför de inte har lagt fokus för att få dig så nöjd.

Min släkt och vänner som inte har samma kunskaper och intresse som du tycker voddler är trevligt.

"Kunna kolla på 200 filmer?!?! GRATIS?! bara klicka? Fantastiskt!" är det enda jag hör. smile

Men visst håller jag med dig själv.
När voddler kommer med en lite trudiluttreklam på 30 sek och jag kan streama varenda film i 1080p worldwide enkelt så kommer det bli sjukt stort

Senast redigerat av linuslinje (7 januari 2010)

Crille77
7 januari 2010 · 251 Inlägg

Nån som har en invite över får gärna dela med sig ;-)
Skulle vara skoj att testa iaf.

det_e_jag@hotmail.com

Senast redigerat av Crille77 (7 januari 2010)

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
Glansen
7 januari 2010 · 1 310 Inlägg

Filmer som ligger på nätet som man kan se hemma i datorn å kostar pengar ? smile

eller vad är det?

Senast redigerat av Glansen (7 januari 2010)

Crille77
7 januari 2010 · 251 Inlägg

De flesta filmerna är gratis.
Om jag fattat allt rätt.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
volvoentusiasten
7 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Crille77 skrev:
Nån som har en invite över får gärna dela med sig ;-)
Skulle vara skoj att testa iaf.

det_e_jag@hotmail.com

Känn dig invitad.

Glansen skrev:
Filmer som ligger på nätet som man kan se hemma i datorn å kostar pengar ? smile

eller vad är det?

Nä, film som är enkelt att titta på med ett klick utan att de behöver bry dig om hur - majoriteten är reklamfinansierad.

Static35
7 januari 2010 · 293 Inlägg

har voddler använder ej.. då jag tycker det är dåligt gjort. piltangenter wtf 1985 ringer . och har 100/100mb nät och endå lag hack buffrar var 10min och reklamen OMG, bättre kolla film på 4an .. "reklam film reklam nyheter reklam nyheter reklam film "

Aerodynamik ...
7 januari 2010 · 7 120 Inlägg

Tycker det är bra, lite reklam i början är väl inte så farligt. tongue
Filmerna är i bra kvalité och laggar inte, det enda jag kan klaga på är att man måste styra med piltangenterna och att det inte finns så många filmer än så länge.. Men det kommer ju mer smile

Timjoh
7 januari 2010 · 453 Inlägg

Static35 skrev:
har voddler använder ej.. då jag tycker det är dåligt gjort. piltangenter wtf 1985 ringer . och har 100/100mb nät och endå lag hack buffrar var 10min och reklamen OMG, bättre kolla film på 4an .. "reklam film reklam nyheter reklam nyheter reklam film "

Har du 100/100mb och det hackar har du något fel eller är grymt lurad av din internet leverantör!
För har 6mb i hastighet och det hackar inte en ända gång.

Mortalis VW-nörd?
7 januari 2010 · 4 332 Inlägg

Fick åka och avinstallera detta hos mina föräldrar igår efter en tids felsökande.
Kom fram till att Voddler har någon jävla bugg som gjort att hundratals Voddlerkunder skapar anslutningar direkt in på datorn när Voddler körs i bakgrunden (vilket det gör om man inte manuellt ändrar det i autostartshanteraren).
Tycker att programmet inte verkar vara speciellt säkert ännu att använda när det verkligen var hundratals personer som kommit in på deras nät p.g.a. programmet...slöade ner nätverket avsevärt...och när jag avinstallerat programmet så var det 0 anslutningar vid datorns uppstart

Voddler är annars en hyffsat god idé, men att inga filmer finns i HD- format och att filmerna som finns är knappt bättre än de som går på vanlig tv (och kvalitén är ju inte bättre heller) så undrar ja hur de ska få det att slå...

Senast redigerat av Mortalis (7 januari 2010)

volvoentusiasten
7 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Mortalis skrev:
Fick åka och avinstallera detta hos mina föräldrar igår efter en tids felsökande.
Kom fram till att Voddler har någon jävla bugg som gjort att hundratals Voddlerkunder skapar anslutningar direkt in på datorn när Voddler körs i bakgrunden (vilket det gör om man inte manuellt ändrar det i autostartshanteraren).
Tycker att programmet inte verkar vara speciellt säkert ännu att använda när det verkligen var hundratals personer som kommit in på deras nät p.g.a. programmet...slöade ner nätverket avsevärt...och när jag avinstallerat programmet så var det 0 anslutningar vid datorns uppstart

Voddler är annars en hyffsat god idé, men att inga filmer finns i HD- format och att filmerna som finns är knappt bättre än de som går på vanlig tv (och kvalitén är ju inte bättre heller) så undrar ja hur de ska få det att slå...

Ja, de använder ju deras kunders nät för att få deras produkt att fungera. Står i avtalet. Likadant som skype. Lite taskigt kanske då det inte är så tydligt.

DieselThomsen Diesel or Die
7 januari 2010 · 66 Inlägg

Fiskar väl efter en invite som många andra, skulle vara redigt tacksam smile

lowrider_epa@hotmail.com

Moser .-ϻΘϨƎЯ
7 januari 2010 · 1 313 Inlägg

Mortalis skrev:
Fick åka och avinstallera detta hos mina föräldrar igår efter en tids felsökande.
Kom fram till att Voddler har någon jävla bugg som gjort att hundratals Voddlerkunder skapar anslutningar direkt in på datorn när Voddler körs i bakgrunden (vilket det gör om man inte manuellt ändrar det i autostartshanteraren).
Tycker att programmet inte verkar vara speciellt säkert ännu att använda när det verkligen var hundratals personer som kommit in på deras nät p.g.a. programmet...slöade ner nätverket avsevärt...och när jag avinstallerat programmet så var det 0 anslutningar vid datorns uppstart

Voddler är annars en hyffsat god idé, men att inga filmer finns i HD- format och att filmerna som finns är knappt bättre än de som går på vanlig tv (och kvalitén är ju inte bättre heller) så undrar ja hur de ska få det att slå...

räcker de med att man stängar av det jävla voddlernet?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Akka
1 februari 2010 · 1 174 Inlägg

Får man kanske snylta en invite av någon här? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang