Ska jag ta bort listerna på golf 2:an

S-AXELSSON S-AXELSSONS
6 januari 2010 · 94 Inlägg

Hej, jag undrar om jag ska ta bort dörrlisterna plus listerna framför- respetive bakom dörren?
För jag hittar ingen ny dörrlist till höger dörren; så funderar på att ta bort dem.
Hur ska jag fylla igen hållen och inbuktningarna där listerna har suttit? Var kan man hitta billig lack?
Tacksam för svar.

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Youngblood Billackerare
6 januari 2010 · 737 Inlägg

En begagnad list måste ju finnas. Sök på GTI-klubben och blocket. Det blir mycket mera jobb att ta bort alla lister. Ska du göra det så måste du svetsa igen hålen. Sedan kan du glasfiber spackla och fin spackla. Tenn spackla blir lite överkurs så det kan du skippa. Sedan så lär du ju måla om både fram skärmarna, dörrarna och bakskärmarna. Ett annat litet problem som du även lär lösa då är hur du ska göra med skärmbreddarna. Bak får du en liten stump över efter att du har tagit bort midjelisten och fram så får du skära av den lilla stumpen av midjelisten för den sitter väl fast ihop med skärmbreddaren? Såg att höger dörren din var ganska tryckt också. Det enklaste och billigaste är att försöka få tag på en begagnad dörr alt. låta någon som vet vad han gör rikta dörren och sedan spackla den rak och fin igen. Då lär du ju som sagt försöka få tag på en beg. list. Frågan du lär ställa dig är vad har du råd med och hur seriöst vill du göra det. Lycka till! Titta gärna på min GTI här på garaget då jag hade en liknande skada (om än lite större) på min Golf MKII innan jag gjorde i ordning den.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang