5380
Sök

Kicker soloX 18" byttes mot DLS UR15

stahre
9 januari 2010
men byt ffs! smile Varför inte? du kan ju för fan sälja dessa sen o köpa en kicker då, om du nu mot all förmodan skulle bli besviken

1 634 Inlägg
9 januari 2010
Finns ingen som helst anledning att tveka.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:

e ni säkra? har monterat basen i lådan o ska ner till bilen o prova den snart

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 januari 2010
DO IT COWBOY! gör det gör det!

2 665 Inlägg
9 januari 2010
Leo86 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Monterat vilken??  Är det kickern du har monterat?? Det betyder alltså att du vill byta bort den innan du vet vad du har. Du tittar alltså bara på konarea.

Dubbla 15" behöver man ju knappas för god musikåtergivning.
Oftast så låter ju en mindre bas mer kontrollerat o detaljerat.

Ska bara du lyssna i bilen så fixar väl kickern lätt 130db o det är högt vid musiklyssning körandes bilen.
Men ska hela mcdonalds parkeringen lyssna på 130db då är väl 2x15" att föredra.
Senast redigerat av Rickard-v (9 januari 2010)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 693 Inlägg
9 januari 2010
Rickard-v skrev:
Leo86 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Monterat vilken??  Är det kickern du har monterat?? Det betyder alltså att du vill byta bort den innan du vet vad du har. Du tittar alltså bara på konarea.

Ska bara du lyssna i bilen så fixar väl kickern lätt 130db o det är högt vid musiklyssning körandes bilen.

Tror han ska tävla lite. Alltså spela så högt som möjligt.

Sen 130 db med X 12:an är bara löjligt. Jag spelade över 140 med den lådan han har (min gamla bas) och ett SL 1500 wink

Booyakasha!

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Rickard-v skrev:
Leo86 skrev:

Sen 130 db med X 12:an är bara löjligt. Jag spelade över 140 med den lådan han har (min gamla bas) och ett SL 1500 wink

ja d blir nog lite mer än futigga 130db. 145db e jh minimun tycker jag för en sådan bas. sen har juh ja solox12 ans storebror här brediv mig oxå tongue

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 januari 2010
alltså ni 2 är så jäkla solo-x kåta så det finns inte. Variation någon gång? big_smile

3 466 Inlägg
9 januari 2010
Leo86 skrev:
Softis skrev:
Rickard-v skrev:

ja d blir nog lite mer än futigga 130db. 145db e jh minimun tycker jag för en sådan bas. sen har juh ja solox12 ans storebror här brediv mig oxå tongue

Ja 145 ska den klara utan problem, de tar jag ju med min CP-bas.. wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
9 januari 2010
michieff skrev:
alltså ni 2 är så jäkla solo-x kåta så det finns inte. Variation någon gång? big_smile

Haha, har ju haft JL, JBL, GAS, MDS, Ultimate X, Magnat, Kicker, Lanzar och RE det senaste året. Är inte det variation? roll
Senast redigerat av Softis (9 januari 2010)

Booyakasha!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
9 januari 2010
Softis skrev:
michieff skrev:

Haha, har ju haft JL, JBL, MDS, Ultimate X, Lanzar och RE det senaste året. Är inte det variation? roll

tur d e nytt år big_smile

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:
michieff skrev:

Haha, har ju haft JL, JBL, MDS, Ultimate X, Lanzar och RE det senaste året. Är inte det variation? roll

haft mtx, mds, mgr, philips, pyramid o clas olsoons boschmann, Ridetech dom senaste 10 åren, o så så klart magnat eggressor 5000DM o 6000 o så fastnade jag juh då så klart för kicker. så RÅKADE det bli soloX wink

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
Softis skrev:
michieff skrev:

tur d e nytt år big_smile

haha ja. MERA SOLOX wink saknar bara soloX 10" med sen e ja fullfordad big_smile
Senast redigerat av Leo86 (9 januari 2010)

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 januari 2010
big_smile big_smile ett glatt skämt såklart, men känns som att ni är mest nöjda med era solo-x:er bara, kankske bara jag som tror det wink

4 693 Inlägg
9 januari 2010
michieff skrev:
big_smile big_smile ett glatt skämt såklart, men känns som att ni är mest nöjda med era solo-x:er bara, kankske bara jag som tror det wink

Vet att det var ett skämt smile Men du har rätt, jag är mest nöjd med min gamla X 18, gamla X 12 (som leo86 har nu) och min nuvarande X 18. Dom är i en klass för sig.

Dom enda som har vart nära lika bra har vart mina gamla JL 12W7, dom spelade otroligt fint. Jävla snärtbas för att va 12" bättre än mina gamla 10"
Senast redigerat av Softis (9 januari 2010)

Booyakasha!

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:
michieff skrev:

Vet att det var ett skämt smile Men du har rätt, jag är mest nöjd med min gamla X 18, gamla X 12 (som leo86 har nu) och min nuvarande X 18. Dom är i en klass för sig.

Dom enda som har vart nära lika bra har vart mina gamla JL 12W7, dom spelade otroligt fint. Jävla snärtbas för att va 12" bättre än mina gamla 10"

håller fullständigt med. en helvetes snärt i 12an. körde slipknot o lite dubbelstamp förrut o den hängde med GALLANT jämnfört med 18"arn i det fallet. men alltså. juh mer man höjde juh mer vibbar kom det. tog aldrig slut. jag har helt klart inte effekt så det räcker. nu måste lite batterier in snart yikes

Bas älskare
716 Inlägg
10 januari 2010
Leo, har du bestämt dig än? vilket blev de? DLS eller kicker? smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
10 januari 2010
Leo86 skrev:
Softis skrev:
michieff skrev:

haft mtx, mds, mgr, philips, pyramid o clas olsoons boschmann, Ridetech dom senaste 10 åren, o så så klart magnat eggressor 5000DM o 6000 o så fastnade jag juh då så klart för kicker. så RÅKADE det bli soloX wink

Varav dom märkena är 90% rent junk? wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 468 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
VolvoXet skrev:
Leo, har du bestämt dig än? vilket blev de? DLS eller kicker? smile

det blev kicker SoloX 10" hehehehhehehe. fy fan va den basen kan pumpa =P

4 693 Inlägg