10 januari 2010
Trådstartare
Tjenare allihopa har ett väldigt jobbigt problem som jag inte hittat nått bra svar på
Köpte bilen för några veckor sedan och fick då inte med någon larmdosa då den var trasig och slängd men på nå vis har han alltså kopplat förbi grejerna så att man iaf kan låsa upp med centrallås med bara nyckeln vilket har funkat jätte bra fram tills nu idag då jag fick batteri torsk i bilen
satte mig i bilen och skulle alltså försöka starta bilen och den orkade knappt dra runt motorn och så fort jag släppte nyckeln till utgångs läge så började bilen att blinka (larmet gick igång) och startspärren likaså så bilen går alltså inte att starta nu provade även kabla igång det och det hände ingenting
hittade på en säkring till centralåstet men larmet slutade inte att blinka, plockade härnäst ner plasten under ratten och hittade då larmboxen till larmet och diverse kablar men drog inte ur nånting då min kompis i telefon sa åt mig att låta det vara eftersom vi inte visste vad som hände om vi drog ur det....min fråga är nu alltså hur jag iaf får igång bilen så jag kan köra nånstans med den då jag är ganska beroende av bil.
verkar vara ett rätt vanligt fel vad jag förstått och tänkte om nån har nån förklarlig lösning på detta utan att behöva gå till volvo och beställa en ny larmdosa som jag också hört har en tendens att krångla och gå sönder
Tack på förhand