Bilder: Isen höll inte

gamlingen
13 januari 2010 · 5 198 Inlägg

man behöver inte va speciellt klipsk för att veta att snön isolerar,, alltså ingen kyla uppifrån som kyler isen

gamlingen
13 januari 2010 · 5 198 Inlägg

Fellow skrev:

Adde666 skrev:

Tubbex skrev:
ajdå sad   hur får man upp bilen ?

såhär http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.690629 lol

Haha! Hur dum får man vara? håller inte isen för bilen håller väl den fan inte för hjullastaren.

Lite väl smart tänkt

Hool
13 januari 2010 · 1 067 Inlägg

Bara kavla upp ärmarna och starta motorsågen

Vadå terrängkörningslagen? Är väl just på is den inte gäller?

Jeepen är skrot dock.

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Rock-Star
13 januari 2010 · 2 982 Inlägg

jag är lite nyfilen på vad försäkringbolaget säger?

Bogserlinan
13 januari 2010 · 34 Inlägg

Hihihihi:) Ja det var det jävligaste.. Borde man inte hålla sig till noga kontrollerade sjöar.. Där de vet var strömmar och sådant går.. Men gubben med hjullastaren var ju snäppet värre:D Går han igenom med bilen är det ju självklart att han går igenom med lastaren:P Haha

||Speedlimits Are For Pussies||
Bogserlinan
13 januari 2010 · 34 Inlägg

Residence skrev:
jag är lite nyfilen på vad försäkringbolaget säger?

Dom får väl inte ut ett skit? Så vitt jag vet så täcker inte försäkringen körning på is. Det brukar de till och med uppmärksamma vid arrangerade körningar.

||Speedlimits Are For Pussies||
jimbon
13 januari 2010 · 711 Inlägg

Turboboost skrev:

Residence skrev:
jag är lite nyfilen på vad försäkringbolaget säger?

Dom får väl inte ut ett skit? Så vitt jag vet så täcker inte försäkringen körning på is. Det brukar de till och med uppmärksamma vid arrangerade körningar.

Samma som jag hört,bolagen brukar inte betala ut nått vid såna här tillställningar smile

Efter den vart uppdragen:
http://img96.imageshack.us/img96/2698/13012010084.jpg

Jag mötte bärgaren i stan idag när den kom,den står väll på wikmans bil på upptining nu.
Den stog inte på gården deras i alla fall.

Henka_ Slav
13 januari 2010 · 1 454 Inlägg

hehe ja och polaren var upp dagen innan och borrade för att konstatera att de var skitkass is.. visst var den bra tjock bitvis, men väldigt dålig kvalité.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
gamlingen
13 januari 2010 · 5 198 Inlägg

Isen kan va väldigt tjock MEN dålig bärighet

jimbon
13 januari 2010 · 711 Inlägg

Henka_ skrev:
hehe ja och polaren var upp dagen innan och borrade för att konstatera att de var skitkass is.. visst var den bra tjock bitvis, men väldigt dålig kvalité.

Såg på vissa skoterspår där att det var blandat med sjövattnet.Jag skulle velat vart på plats när bärgaren jobbade där.Kan inte vart så kul smile

Flawo0
13 januari 2010 · 136 Inlägg

Fint akvarium iaf=)

Tubbex
13 januari 2010 · 1 517 Inlägg

Adde666 skrev:

Tubbex skrev:
ajdå sad   hur får man upp bilen ?

såhär http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.690629 lol

haha smart där när bilen gick igenom =P

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Jockefors
13 januari 2010 · 961 Inlägg

verkar ju inte vara nån direkt van isåkare iaf , man ska ha rutorna nere när man kör på isen .. dom hade tur som inte hamna på djupare vatten så hela bilen skulle ha sjunkit ..

Pure DieselPower
_Fredrik
13 januari 2010 · 2 788 Inlägg

Man kan säga att dem var ute på djupt vatten tongue Den där som skulle bärga bilen med en hjullaste var nog fan dagens tongue Dummaste jag sett hittills i år ^^

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
twin_cam Smålänning
13 januari 2010 · 7 877 Inlägg

Tråkigt..

Men isen ser riktigt porös ut..

Kollade han med motorsågen innan tror ni?

Den bilen går nog aldrig få riktig igen dock... Lär gå till skrot.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
kolvas
13 januari 2010 · 4 001 Inlägg

surt, att köra på isen utan att ha kollat på FLERA ställen.

Sen vet jag inte hur kul det är att köra på en oskottad is.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
twin_cam Smålänning
13 januari 2010 · 7 877 Inlägg

kolvas skrev:
Sen vet jag inte hur kul det är att köra på en oskottad is.

Men en Jeep Cherokee V8 som de ser ut att va är det nog rätt kul smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
lelleal
13 januari 2010 · 1 150 Inlägg

Tubbex skrev:

Adde666 skrev:

Tubbex skrev:
ajdå sad   hur får man upp bilen ?

såhär http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.690629 lol

haha smart där när bilen gick igenom =P

kan säga att hjullasteren körde igenom 3 gånger på den kvälle 3 gången kom han inte upp ser drog dom upp allt dagen efter smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
loudness
13 januari 2010 · 4 554 Inlägg

har varit med och kört igenom en myr en gång för några år sen, hade tur att bara köra igenom med fronten så baken stod kvar på isen, fick hämta långa långa kättingar wire och allt som kunde tänkas duga för att dra upp den ifrån land så sen hämta traktorn och dra, behövdes inte mycke för att få upp den men man vart lätt panikslagen för de hade inte vart fint med en vit ford fiesta mitt ute på en myr sommarn dessutom vid vägen:P  kul efter inte lika kul då så de är klokt att kolla isen innan man kör och undvika områden med vass. kan även tillägga att kompisen som är grävmaskinist säger att det inte ens finns någon tjäle trots kylan eftersom snön ligger kan man dra en paralell med hur mycke de kyler isen..

kolvas
13 januari 2010 · 4 001 Inlägg

twin_cam skrev:

kolvas skrev:
Sen vet jag inte hur kul det är att köra på en oskottad is.

Men en Jeep Cherokee V8 som de ser ut att va är det nog rätt kul smile

nej, det är inte roligare på en oskottad is än på en åker och på en åker är risken mindre för att åka igenom smile

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang