Vart sitter diagnos uttag saab 9-5 1998

flodden
13 januari 2010 · 3 Inlägg

Hej min airbag lampa lyser på instrument panelen på min saab 9-5 - 98 sen jag kopplade in en grenkontakt på baksidan av cigguttaget. Nu tänkte jag släcka denna lampa med hjälp av en sån här: http://www.biltema.se/products/product. … mId=152905

Nu undrar jag bara vart obd2 uttaget sitter där man ska koppla in den?

fredriq Olika
13 januari 2010 · 907 Inlägg

flodden skrev:
Hej min airbag lampa lyser på instrument panelen på min saab 9-5 - 98 sen jag kopplade in en grenkontakt på baksidan av cigguttaget. Nu tänkte jag släcka denna lampa med hjälp av en sån här: http://www.biltema.se/products/product. … mId=152905

Nu undrar jag bara vart obd2 uttaget sitter där man ska koppla in den?

Men som du kanske ser i manualen till grunkan på biltema är den endast till Saab 900 så bli inte besviken om det inte funkar...

Mvh
Fredrik
DouZter
13 januari 2010 · 244 Inlägg

Testade en sån där själv, till just airbag lampan eftersom jag visste att de inte va något fel på den. Det funkade inte, utan va tvungen att göra de med tech2, så förvänta dig inte att de funkar.

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
fredriq Olika
13 januari 2010 · 907 Inlägg

Så länge det finns ett fel i Airbagsystemet kommer givetvis inte lampan lysa men är felet åtgärdat men inte felkoden släckt kan man använda den för att ta bort felkoden och släcka lampan.

Folk verkar tro att dessa apparater kan göra under för en bil, bara för att man nollställer servicelampan så är inte oljan bytt tex...

Mvh
Fredrik
flodden
13 januari 2010 · 3 Inlägg

Ja nu har jag provat och det funkade dåligt. Djupt besviken på biltema att dom skriver all information om hur den fungerar på bruksanvisningen som ligger i förpackningen. Den informationen vill man ha innan man köper hmm

fredriq Olika
13 januari 2010 · 907 Inlägg

flodden skrev:
Ja nu har jag provat och det funkade dåligt. Djupt besviken på biltema att dom skriver all information om hur den fungerar på bruksanvisningen som ligger i förpackningen. Den informationen vill man ha innan man köper hmm

Den finns ju att ladda ner på deras hemsida, förstår inte problemet...

Mvh
Fredrik
DouZter
13 januari 2010 · 244 Inlägg

flodden skrev:
Ja nu har jag provat och det funkade dåligt. Djupt besviken på biltema att dom skriver all information om hur den fungerar på bruksanvisningen som ligger i förpackningen. Den informationen vill man ha innan man köper hmm

Bara till att lämna tillbaka, de gjorde jag...

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang