Spolarvätskepump (volvo 740 -87)

Volvette Timmerman
13 januari 2010 · 114 Inlägg

Hur demonterar och monterar man den enklast?  Efter min snabba titt antar jag nästan det bara är att DRA ur och TRYCKA i men känns dumt att göra något förhastat.

turboforssen Telge Drifting Team
13 januari 2010 · 5 398 Inlägg

Volvette skrev:
Hur demonterar och monterar man den enklast?  Efter min snabba titt antar jag nästan det bara är att DRA ur och TRYCKA i men känns dumt att göra något förhastat.

stämmer bra det, är bara att ta i lite å rycka ur

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Volvette Timmerman
13 januari 2010 · 114 Inlägg

Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?

turboforssen Telge Drifting Team
13 januari 2010 · 5 398 Inlägg

Volvette skrev:
Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?

japp det kommer det att göra
men är du snabb så kan du ju sätta tummen därsmile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
BudgetDunkaren Osponsrad
13 januari 2010 · 1 631 Inlägg

turboforssen skrev:

Volvette skrev:
Kommer eventuell kvarvarande vätska forsa ur eller?

japp det kommer det att göra
men är du snabb så kan du ju sätta tummen därsmile

Han kan oxå tömma behållaren först ju tongue hehe jag har sj gjort detta och det resulterade i blött knä smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Retepoj
13 januari 2010 · 664 Inlägg

Ta lös påfyllningsröret och luftburken. Sedan kan du ju ta lös den, bara rycka upp hela behållaren om du vill. Det kan sitta två pumpar om du har kombi. Luftburken är ju lika enkel att ta lös, den sitter bara tryckt fast.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
13 januari 2010 · 946 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Han kan oxå tömma behållaren först ju tongue hehe jag har sj gjort detta och det resulterade i blött knä smile

Varför tömde du den med knäet under då? roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Volvette Timmerman
13 januari 2010 · 114 Inlägg

Nu är det bytt!  Den gamla hade ju frusit och "sugröret" om man säger gick av så man fick dra ut med tången dock fullt påfyllt kom det ingen vätska ... spolade med varmvatten för att eventuella isproppar skulle smälta, dock inte fått något sprut på rutan ännu... några andra tips för att antingen smälta isen eller om det kan finnas andra fel?

Retepoj
13 januari 2010 · 664 Inlägg

Men motorn går? Tätt i någon slang?
Dra ut kopplingen som sitter i mitten vid torpedväggen och titta om det kommer något där

Volvette Timmerman
13 januari 2010 · 114 Inlägg

ja den jobbar ju på .. ok ta ut slangen närmast pumpen funkar också eller? för att se att det kommer ur behållaren eller ?

Case
18 januari 2010 · 1 Inlägg

Lånar tråden lite har en 745glt 16v-90 och undrar om spolarmotorn sitter på samma ställe som trådskaparens? om den inte ens låter så måste det ju betyda att den e död eller om den bara frysigt?

Senast redigerat av Case (18 januari 2010)

Volvette Timmerman
20 januari 2010 · 114 Inlägg

Min lät inte innan jag bytte. Antar att motorn(pumpen) för vindrutan sitter på samma ställe på kombin. Har dock ännu bara fått sprut i det högra spolarmunstycket

Senast redigerat av Volvette (20 januari 2010)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 januari 2010 · 1 659 Inlägg

Volvette skrev:
Min lät inte innan jag bytte. Antar att motorn(pumpen) för vindrutan sitter på samma ställe på kombin. Har dock ännu bara fått sprut i det högra spolarmunstycket

Sitter på andra sidan bara smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
brassman
20 januari 2010 · 5 Inlägg

tänk på att ha spolarvätskai inte bara vatten då vatten fryser.har du tryckluft blås då i slangar och munstyckena kan vara så att där är skit i

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang