Pinsammaste du gjort med bilen?

Alecci
15 januari 2010 · 2 014 Inlägg

En grej som blev lite pinsam på grund av en polare som gjorde mig lite av en björntjänst... Detta var i slutet av andra terminen när jag gick i 2:an på gymnasiet; fick gå om en årskurs på grund av sjukdom. Följaktligen var jag ett år äldre än de övriga och den enda med körkort. Därtill hade jag ju en "häftig" bil i form av min trimmade B7 Turbo.

I alla fall, den omtalade polaren ifråga hade fest i sitt kvarter och hade lyckats styra upp riktigt mycket folk med en förvånansvärt hög andel riktigt heta tjejer. På den tiden höll jag mig ofta nykter på helgerna (söp på veckorna istället) i syfte att kunna glida runt med bilen inne i stan. Alltså skulle jag framåt 22-tiden dra in till stan tänkte jag, så jag tackade för mig på festen och gick ut till bilen för att dra iväg.

Backade ut från parkeringsfickan, slänger i 1:an och ska dra iväg, lite omildare än man gör på uppkörningen men absolut ingen rivstart eller liknande då såvitt jag visste det inte fanns någon utomhus att flasha för ändå. Det small till så in i helsike och även om bilen kändes riktigt mysko så gick den framåt. Känslan och ljudet förmedelade i min skalle en bild av en trästam som rullar fram och tillbaka under bilen. Nåväl, svänger in på en parkeringsplats i slutet av kvarteret och ringer bärgaren. Dagen efter visar det sig på verkstaden att jag på något vänster lyckades dra av alla fästen till bakaxeln...

Nåja, vidare till den pinsamma delen då. I skolan veckan därpå stöter man naturligtvis på några av tjejerna (läs ett gäng på 10-12 st) från festen som halvt fnittrande och halvt asgarvande frågar om det inte gick vidare bra med den vitt omtalade supersportbilen. Jag står som ett frågetecken... Efter ett snack med polaren så fick man reda på varför.

Han hade, efter att jag gått ut och satt mig i bilen, lyckats locka med sig i princip alla festens kvinnliga deltagare ut till parkeringen för att spana in när jag skulle bege mig iväg då han trodde det skulle bjudas på rivtstarter och höga motorvrål, något som i och för sig var ganska vanligt förekommande, men inte i villaområden kl 22 på kvällen med kall motor - vilket han inte hade i åtanke.

Istället för den utlovade uppvisningen av vad årskursens ende körkortsinnehavare klarar av med sin sportbil fick de istället se hur denne person misslyckas så pass vid en normal lugnt start att den omtalade supersportbilen går sönder på ort och ställe. Det vart tydligen rätt mycket snackat om och skrattat åt denna incident under resten av festkvällen...

När man fick detta förklarat för sig kändes det rätt bra pinsamt trots det inte på något sätt handlade om ett vare sig medvetet eller omedvetet försök att flasha för tjejer...

Hämnden mot polaren kom senare under sommaren när hans grymt snygga syster raggade upp mig, vilket han inte var vidare nöjd med... big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Celica89
15 januari 2010 · 183 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Celica89 skrev:

AcesHigh666 skrev:
Jag kom o tänka på en sak som jag iaf. hade tyckt varit ytterst pinsam!

Jag skulle hjälpa en snubbe som kört av med sin bil och kilat fast den över cykelbanans kant. Detta var nu för någon månad sen och han hade sommardäck på bilen...

För det första så när vi skulle leta fram hans bogserlina så såg jag att vinterdäcken låg i kofferten, "här gör dem nytta!" sa jag till han lite lättsamt... han blev faktiskt lite sur såg det ut som..

för det andra visste han inte hur man drar bort en bil för han ville inte vänta tills jag börjat dra innan han gasade utan han gav fullt skaft innan så linan han inte direkt bli spänd... han kunde alltså köra framåt och bakåt men inte inte komma bort för han hade ett hjulpar på varje sida om "refugen" till cykelbanan...

Efter många om och men fick jag bort han och han det ända han mumlade var ett litet "tack" sen stack han som en avlöning...

Pinsamt läge... och ännumer pinsamt att han inte verkligen tackade ordentligt när man lagt sånt jävla jobb på att hjälpa han. Sånt blir man så jävla sur på... ytterligare en anledning till att inte hjälpa folk i nöd!

Haha jag är väldigt säker på att jag såg detta, jag och polaren fick ställa oss en bit bort och titta, för det såg ut som ni drog åt var sitt håll:P

Fanns inget ställe framtill där man kunde dra i sidled så de fick bli dragkroken...
Vart stod ni för någonstans? då såg ni kanske att han höll på att köra in i min bil också eftersom han gav plattan stumt och inte släppte även efter han kommit över kanten tongue

Haha vi stod vi det röda stora skjulet som ligger vid gaveln vid laserdome och längs S kurvan, vi tänkte gå bort först men det såg helt galet ut så vi hade nog bara gjort mer onytta än nytta hehe

skit-sven
16 januari 2010 · 4 Inlägg

erixon89 skrev:

AirOne skrev:

danne460 skrev:
skulle prova en polares 240 turbo (äkta vara) hoppa in sätter på stolsvärmen och gör några ringa i snön
och sedan kör fast.
polarna står 50meter bort och skratta.
jag gå dit för att prata med sven (ägaren) då seger en tjej du det ryker från bilen.
fan seger sven (dum som han är) jag har en jeep dunk i bilen.
sen tar han fram mobil-kameran och filmar när den brinner upp och sedan boom...
filmen finns tyvärr ej kvar då han två dar senare sula den i marken (arg som han är).

Bara jag som tvivlar lite över denna..?
Om ni nu fastnade i snö - varför provade ni inte att slänga snö på "elden"?
Tror det tar en stund för att det ska utvecklas till en fullfjädrad eldsvåda i bilen tack vare stolsvärmaren.
Men vad vet jag..
Är den sann så är du nog rätt hatad av "Sven" tongue

Tror inte riktigt på detta:)

okej jag kan svara på denne....
240 turbo skulle jag bara har papper från.
den var rostig som fn och motor låda sjöng på sista versen.
hadde en massa smörj papper och sopor i bilen och en jeep dunk.
sen när den började brinna så sa jag låt fanskapet brinna.
nej jag hatar inte danne (min fru gillar honom) för han ställer alltid upp.

sen kan jag skriva min pinsammaste sak.
på körskolan hadde vi en lärare som sa att alla ska sitta så lågt fram som möjligt och rakt..
ialafal så kunde inte jag växlar redigt så i en uppförsbacke fick jag i backen och backade in i en
nästan ny volvo v70 .. roligt  rolig men det löste sig....

volvoentusiasten
16 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Alecci skrev:
En grej som blev lite pinsam på grund av en polare som gjorde mig lite av en björntjänst... Detta var i slutet av andra terminen när jag gick i 2:an på gymnasiet; fick gå om en årskurs på grund av sjukdom. Följaktligen var jag ett år äldre än de övriga och den enda med körkort. Därtill hade jag ju en "häftig" bil i form av min trimmade B7 Turbo.

I alla fall, den omtalade polaren ifråga hade fest i sitt kvarter och hade lyckats styra upp riktigt mycket folk med en förvånansvärt hög andel riktigt heta tjejer. På den tiden höll jag mig ofta nykter på helgerna (söp på veckorna istället) i syfte att kunna glida runt med bilen inne i stan. Alltså skulle jag framåt 22-tiden dra in till stan tänkte jag, så jag tackade för mig på festen och gick ut till bilen för att dra iväg.

Backade ut från parkeringsfickan, slänger i 1:an och ska dra iväg, lite omildare än man gör på uppkörningen men absolut ingen rivstart eller liknande då såvitt jag visste det inte fanns någon utomhus att flasha för ändå. Det small till så in i helsike och även om bilen kändes riktigt mysko så gick den framåt. Känslan och ljudet förmedelade i min skalle en bild av en trästam som rullar fram och tillbaka under bilen. Nåväl, svänger in på en parkeringsplats i slutet av kvarteret och ringer bärgaren. Dagen efter visar det sig på verkstaden att jag på något vänster lyckades dra av alla fästen till bakaxeln...

Nåja, vidare till den pinsamma delen då. I skolan veckan därpå stöter man naturligtvis på några av tjejerna (läs ett gäng på 10-12 st) från festen som halvt fnittrande och halvt asgarvande frågar om det inte gick vidare bra med den vitt omtalade supersportbilen. Jag står som ett frågetecken... Efter ett snack med polaren så fick man reda på varför.

Han hade, efter att jag gått ut och satt mig i bilen, lyckats locka med sig i princip alla festens kvinnliga deltagare ut till parkeringen för att spana in när jag skulle bege mig iväg då han trodde det skulle bjudas på rivtstarter och höga motorvrål, något som i och för sig var ganska vanligt förekommande, men inte i villaområden kl 22 på kvällen med kall motor - vilket han inte hade i åtanke.

Istället för den utlovade uppvisningen av vad årskursens ende körkortsinnehavare klarar av med sin sportbil fick de istället se hur denne person misslyckas så pass vid en normal lugnt start att den omtalade supersportbilen går sönder på ort och ställe. Det vart tydligen rätt mycket snackat om och skrattat åt denna incident under resten av festkvällen...

När man fick detta förklarat för sig kändes det rätt bra pinsamt trots det inte på något sätt handlade om ett vare sig medvetet eller omedvetet försök att flasha för tjejer...

Hämnden mot polaren kom senare under sommaren när hans grymt snygga syster raggade upp mig, vilket han inte var vidare nöjd med... big_smile

Bra historia. smile Kan tänka mig att det var pinsamt när tjejen berättade!

carloz
16 januari 2010 · 43 Inlägg

Jag hade en hyrvolvo på väg mot Göteborg och var tvungen att stanna till och tanka i Jönköping
Pissnödig som jag var hivade jag bara i dieselslangen i bilen, började tanka och gick in på muggen.

När jag senare kommer ut från macken står 2 bilar och väntar på att få tanka så jag hoppar bara in i bilen och rullar fram och hör ett "klick" och pumpslangen går av neutral

Det pinsamma är att man skrattat åt den här bilden några veckor innan och undrar hur fan man kan lyckas med det?
http://www.guypilon.com/WomenDrivers03.jpg

Jag vet......

volvoentusiasten
16 januari 2010 · 4 005 Inlägg

carloz skrev:
Jag hade en hyrvolvo på väg mot Göteborg och var tvungen att stanna till och tanka i Jönköping
Pissnödig som jag var hivade jag bara i dieselslangen i bilen, började tanka och gick in på muggen.

När jag senare kommer ut från macken står 2 bilar och väntar på att få tanka så jag hoppar bara in i bilen och rullar fram och hör ett "klick" och pumpslangen går av neutral

Det pinsamma är att man skrattat åt den här bilden några veckor innan och undrar hur fan man kan lyckas med det?
http://www.guypilon.com/WomenDrivers03.jpg

Jag vet......

hehe smile Pinsamt!

Jag stod bredvid en pump när en tjej (faktiskt) körde iväg. Det small utav bara helvete, trodde skiten skulle explodera. Intressant att du bara hörde ett klick. Kanske är olika konstruktioner?

carloz
16 januari 2010 · 43 Inlägg

Kanske. Det såg ut som en anordning liknande skarven man har på däckpumpen/kompressorn, Den var designad att gå av lätt där.

Fick även lära mig att när liknande händer så finns det lagstiftning som säger att hela systemet måste besiktigas av en "soppa-pump-tekniker"

S281
16 januari 2010 · 33 Inlägg

hmm. Inget med mig men massor med farsan. Vi står vid ett rödljus med 745an och en bil börjar varva upp sin audi såklart farsan varvar också. Det blir grönt och farsan släpper kopplingen och bilen börjar bluddra och dör. Soppatorsk. Audin vänder och kommer tillbaka och säger: Va orkade bilen inte iväg och han börnar iväg, en stund efter hör man däckskrik och en smäll. Jag springer runt kröken och ser att audin hade krashat och jag gapskrattar.big_smile

S281
16 januari 2010 · 33 Inlägg

Kan en till.
Vi kör på motorvägen med volvon, gasar på och ska köra om med volvon. Bilen dör och vi sladdar till och blir stående mitt för båda filerna. Riktigt pinsamt att stå och blockera trafiken när det är rusningstrafik big_smile Varför ska bilen alltid krångla vid omkörningar??smile

volvo-racer
16 januari 2010 · 724 Inlägg

sladdade in i ett el skåp med min sambo just när vi hade träffats....skulle glida in lite snyggt på parkeringen bara.....gick ju bra....hon fick ett gott skratt iaf hmm

Wompa Liggsår
16 januari 2010 · 106 Inlägg

Skulle parkera i ett parkeringshus med Corradon... folk tittade ju eftersom bilen är så cool!

Sen bakom mig var det en 740 med massa tjejer i.
Corradon var för låg för att få ut biljetten på ett grasiöst sätt så jag fick hänga mig ur bilen och nästan öppna dörren... Sen när jag fick biljetten tittade jag bakåt och tjejerna i bilen satt och skrattade åt mig.

HAHA!

Den som inte kör fort är en mormor.
Antennbollen Midnight Cruiser
16 januari 2010 · 33 Inlägg

hehe de måste vatt när ja skulle backa ut min gamla Honda CRX ur garaget o startade bilen utan att trycka ner kopplingen, jag trodde den låg i friläge men ack nej, den låg i ettan, så ja körde först på min moppe som välte över huven o sen tryckte ja moppen rakt in i gargeväggen:P De va jävligt pinsamt me tanke på att grannen stog utanför o väntade:P hehe:P

Kesler
16 januari 2010 · 3 650 Inlägg

Tappat avgasröret efter katten på 70 väg så den släpade efter marken
Sladdat in i en trottoarkant så bakfälgen spruckit
Slagit runt några gånger i rondeller så man stått med nosen mot trafiken
Plockat ett farthinder i 50 blås precis bredvid en busshållplats..med fiestan

Sommarn 2009 skulle jag å en polare in till sveavägen å cruisa med hans farsas cheva blazer som är upphöjd som fan, obesiktigad och oförsäkrat. Eftersom dom byggde om vägen vi åker på så var den enfilig (trafik i båda riktingarna) På nåt sätt lyckades motorn dö, generatorn laddade inte och bilen gick inte att starta. Vi fick stopp mitt i den enfiliga vägen, bakom oss stod en buss och tutade fullproppad med folk. vi gick ur och förklarade för chauffören att vi fått stopp. Chauffören gapade och hotade med att ringa polisen (inte så bra eftersombilen var obes och oför, somsagt tongue) polaren hade inget körkort så jag fick kuta hem å hämta min lilla fiesta, köra runt och ställa mig med nosen mot blazern. Kan tänka mig att det såg ganska kul ut med en låg fiesta ge starta åt en upphöjd blazer.
Samtidigt hade chaffören släppt av allt folk som gick förbi oss och garvade å log big_smile Startkablarna nådde precis till blazerbatterietoch bilen startade. Därefter fick jag backa bort blazern och ställa den, sen springa tillbaka till fiestan, köra hem fiestan, kuta tillbaka och köra iväg med blazern tongue



Slänger in en bild på blazern
https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/839074_asw59a.jpg

Kom på en till grej, som hände i vintras, var ute med en poalre och sladdade med granada mk2:an vid solvalla. Ialf på vägen hem skulle jag svarva lite vid ett rödljus (brommarakan) då gaspedalen fastnade längt ner, hänggas kan man säga..piinsamt, gubben i bilen bredvid trodde jag var helt slut i huvet när jag typ varvstoppade bilen i ca 100meter, tillslut lyckade jag pilla upp gaspedalen tongue

Senast redigerat av Kesler (22 januari 2010)

Memme I'am AWESOME..
16 januari 2010 · 2 783 Inlägg

Denna tråden är såååååå kanon att läsa! ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Cromeaholic
16 januari 2010 · 74 Inlägg

Körde av billyften med min 740 så att hjulen hamnade mellan balkarna, Och motorn stod på den inbyggda domkraften.

Men jag glömde kameran smile


händelseloppet var att ja hadde lite bråttom in och fick hjulspin uppför lyften. Så att ena bakhjulet hadde halva däcket utanför, Ja tänkte "skitsamma, Det löser sig sen". När ja var klar så backade jag rätt bakåt och då gick det som det gick...

Senast redigerat av Cromeaholic (16 januari 2010)

Fritidsutforskare på heltid
camaro67 Meister
16 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Åkte och skulle tanka på mässan i Örebro(där allt bilfolk träffas). De var mest EPA/volvoraggare så jag tänkte att jag skulle visa dom jävlarna att de är fan så mycket mer pulver i en Scorpio V6:a så jag gjorde en burnout på parkeringen, släppte upp bromsen och snurrade 1,5 varv innan den slutade att diffa. Så jag tänkte att jag byter väll håll så kommer den med arslet igen. Det hade den säkert gjort om inte diffdreven hade exploderat! Helvete! Stannar typ mitt på parkeringen. Drar på sig luvan och vinklar ner kepsen, kliver ur, låser dörren och går därifrån lite snabbt. Sen åkte jag dit dagen efter och hämtade bilen. Kan säga att det var tur att det var då diffen rasade och inte 6 timmar tidigare när man hängde några varv i en rondell i norge efter gatebil. 

Kan dra det andra diffraset åxo som nästan var ännu värre..
Det var nyårsafton 08/09. Skulle till någon bonnfest på landet och fick med oss förmodligen 10 pers i den dåvarande vinterbilen(740). En kille behövde spy så vi stannade. Jag sa åt killen som körde att han skulle burna.. Inte jätte smart eftersom att killen där bak som spydde hade dörren öppen. Han släpper upp kopplingen och killen får dörren i huvet och blir förbannad. Kan tilläggas att burnouten inte blev mer än en smäll(vad trodde jag? med 10 pers i bilen orkar garanterat inte en 740 med det). Inget hände med bilen utan vi åkte till festen. Chauffören åkte till några andra kompisar ett par timmar. Sen ville jag till en annan fest så han kom och hämtade mig. Och det small till med jämna mellanrum i bakaxeln men det var bara att köra sa jag. Kom till den festen och chauffören försvann igen. Det var snart dags för 12 slaget och alla skulle upp på stan så jag ringde till chaufförensom kom och sa att de typ small hela tiden. Jaja tänkte jag som vid det här laget hade raggat upp lite tjejer som skulle med. Vi sätter oss i bilen och ska åka och det smäller till ordentligt och sedan rasslar det bara. Diffras. Kul när man har ett gäng tjejer i bilen. Och till råga på allt så kom givetvis alla andra från festen förbi när vi knuffade bilen in till kanten.. Så det blev buss upp på stan sad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Juvakka
16 januari 2010 · 1 697 Inlägg

Hände inte mig, men farsan.

Han låg i snabbgående på en av autobahns frifart sträckor. Han maxar den saab 9-3 han kör då och har ett gäng med motorcyklar bakom sig. Då lossnar hans ljuddämpare och studsar igenom motorcykelgänget. Saaben börjar låta och motorcyklisterna är inte allt för glada när dem kör förbi sen tongue

Som tur va hände det inget och ljuddämparen hamnade i diket smile

Saab 900 "T16" (1992)
NissanMotorsport
16 januari 2010 ·

carloz skrev:
Jag hade en hyrvolvo på väg mot Göteborg och var tvungen att stanna till och tanka i Jönköping
Pissnödig som jag var hivade jag bara i dieselslangen i bilen, började tanka och gick in på muggen.

När jag senare kommer ut från macken står 2 bilar och väntar på att få tanka så jag hoppar bara in i bilen och rullar fram och hör ett "klick" och pumpslangen går av neutral

Det pinsamma är att man skrattat åt den här bilden några veckor innan och undrar hur fan man kan lyckas med det?
http://www.guypilon.com/WomenDrivers03.jpg

Jag vet......

Vem går och på toa medans man tankar? :S tanka klart och parkera bilen.. verkligen att leva frihet och inte tänka på andra..

Cromeaholic
16 januari 2010 · 74 Inlägg

En annan grej som hände i sommras var när ja hadde två tjejer med mig i bilen, Vi åkte ner till en sjö o badade där. Efter nån timme så blev det förjävla kallt och vi skulle åka igen, Då var kl typ 23:00. När ja skulle vända så körde ja fast med bilen i ett sandtag/lera vid stranden =P

Satt fast till kl 03:00 tills vi fick tag på en spade så vi kunde gräva loss bilen. Tjejerna var måttligt glada för dom hade fått frysa i 4 timmar smile

Fritidsutforskare på heltid
camaro67 Meister
16 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Cromeaholic skrev:
En annan grej som hände i sommras var när ja hadde två tjejer med mig i bilen, Vi åkte ner till en sjö o badade där. Efter nån timme så blev det förjävla kallt och vi skulle åka igen, Då var kl typ 23:00. När ja skulle vända så körde ja fast med bilen i ett sandtag/lera vid stranden =P

Satt fast till kl 03:00 tills vi fick tag på en spade så vi kunde gräva loss bilen. Tjejerna var måttligt glada för dom hade fått frysa i 4 timmar smile

Antar att de inte gjorde något för att hjälpa till att få loss bilen?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang