5344
Sök

Xbox 360 - kan man spara demospel på minneskortet? osv..

vinnarskalle!
907 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Hej! Beställde en xbox 360 Arcade tidigare i veckan som förhoppningsvis anländer imorgon. Som vi alla vet så ingår ingen hårddisk i arcade-versionen. Kan man istället spara demospel på minneskortet, alternativt köpa ett extra minne (usb-minne) och spara på det?

Tyckte även jag läste att Live INTE fungerar utan hårddisk... det kan väl ändå inte stämma?

Tanken är att börja spela Modern Warfare 2, Forza 3 och nya MVA smile ska bli skoj!

388 Inlägg
14 januari 2010
Demospel får nog ej plats på minneskortet, iaf cod trial-versionen jag laddade ner via xbox live låg på 1.2GB o minneskortet är väl bara på 256mb?

O har för mig att jag läst att live inte ska fungera utan hårddisk, dock hade microsoft nån grej förut där man kunde köpa en 20gb hdd för ett bra pris, vet dock ej om det fortfarande finns.

Men har ingen aning om jag har rätt på någon av punkterna.
Senast redigerat av JsoooN (14 januari 2010)

Trummis
404 Inlägg
14 januari 2010
Om du ska ladda ner demos så är hårddisk nästan helt nödvändigt. Ett normalt demo ligger på runt 750mb kanske, och på 256 kommer du inte långt, plus att du ska ha speldata i minneskortet också tongue

Svetsare
3 150 Inlägg
14 januari 2010
Anledningen till att du inte kan ha Live utan HDD är för att man sparar sitt konto på HDD:n.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

vinnarskalle!
907 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
ZonaX skrev:
Anledningen till att du inte kan ha Live utan HDD är för att man sparar sitt konto på HDD:n.

eeh, konstigt! Det ingick ju 1 gratis månad på Live, och den går alltså inte utnyttja :S

Svetsare
3 150 Inlägg
14 januari 2010
Casy skrev:
ZonaX skrev:

eeh, konstigt! Det ingick ju 1 gratis månad på Live, och den går alltså inte utnyttja :S

Ok, va ganska säker på att det inte gick utan HDD men du får testa då så att jag inte ljuger för dig  smile

Ps. På Tradera kan man komma över lite HDD:s till X360 lite billigare.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

vinnarskalle!
907 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
ZonaX skrev:
Casy skrev:
ZonaX skrev:

Ok, va ganska säker på att det inte gick utan HDD men du får testa då så att jag inte ljuger för dig  smile

Ps. På Tradera kan man komma över lite HDD:s till X360 lite billigare.

Konsollen kommer nog imorn, men ja vet inte om jag törs packa upp det ifall man måste skicka tillbaka det och byta ut mot en Elite-konsoll istället tongue För nån hårddisk behöver ja inte egentligen, utan det är mest LIVE jag vill åt. Kunna lira MW2 och MVA wink

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2010
Tycker du ska returnera konsollen av ett par anledningar:
Framförallt kommer du bli vansinnig på att inte ha hårddisk, om vi bara börjar med att nämna Forza 3 så vill den gärna installera en av de två skivorna (om du inte gillar att byta skivor) och bara det går ju loss på 4-8gb (eller vad det nu är), demospel ligger på runt 800mb-2.5gb och till slut kanske du blir less på att dvdn står å flåsar och vill installera några spel på hårddisken (gör stor skillnad på ljudnivån) så...

Sen får du ju inget headset i arcade- versionen, ganska viktigt om man vill ha roligt i Live faktiskt...speciellt i krigsspel. En kostnad där också om du köper i efterhand.
Sen köper du väl ett minneskort förmodar ja (inte billiga).
Trådbundna kontroller är jätteskönt för du slipper ladda batterier, som man kanske gör en gång i månaden...tror du blir vansinnig på sladden till slut med (MS trådlösa fungerar klockrent, never misses a heartbeat).

Sorry, förstår att du är jättesugen på en xbox, men arcade är till för just det namnet antyder, arkadliren som du köper via live.
Ska du köra de moderna liren så rekommenderas faktiskt elite för att få ut de mesta av dom, och dessutom troligtvis komma billigare undan än att köpa saker separat.
Sen tycker jag du ska köpa konsollen i butik så du kan kontrollera att du får en Jasper- version (googla på jasper om vad det är och hur du kollar om du är intresserad, finns massvis med bra hjälp), vilket verkligen är värt de.

Förresten vet du väl om att du inte får med varken komponent eller HDMI- kabel med 360 längre, så om du tänkt köra på en hdtv- tv så köp till de också smile (VGA- kabeln ger bäst bild, så köp den om du måste köpa nåt, köp dock ENDAST MS original, annars kan de bli skitdålig bild, faktiskt)
Senast redigerat av Mortalis (15 januari 2010)

Sök