6257
Sök

Omräkning från Aeroport till slotport?

4 074 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Jag är inget matte geni och ej heller vidare smart,man kan väl säga att lampan lyser men ingen är hemma och nu har jag och min kompis miniräknaren kört fet fast.
Håller på bygger en låda och snart så insåg jag att en aeroport kan jag glömma,så jag tänkte bygga en slotportad låda. Nu till mitt problem! hur i hela h.....e räknar jag om det? eller skit i de,kan nån hjälpa mig att räkna om det? lådan är på 85liter det ska vara en 6" aeroprt på 34cm totalt med trattar. Nån vänlig själ som har lust att hjälpa mig räkna ut det så jag förstår det,typ XXmm * XXmm... kom inte med några mattematikiska termer för det är arabiska för mig....

Finns säkert nån tråd om detta inann men jag orkar inte sitta och läsa igenom 50trådar

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 761 Inlägg
14 januari 2010
Det är den där uträknaren jag använder vid mina slotportberäkningar, fungerar bra och beräkningarna ska tydligen stämma ganska bra med verkligheten enligt vad jag har förstått. smile

Man får dock tänka på att alla måttenheter är på engelska, dvs tum och kubikfot osv. Dessutom måste man skriva punkt istället för kommatecken vid decimaler, annars blir det fel.

4 074 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Hmm.... jaha! jo och det är ju där det falerar för mig! kan ej engelska och är totalt blåst... sad

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 693 Inlägg
14 januari 2010
Exempel: 185 hög, 100 bred och 400 lång. Annars komemr du in på msn så ska vi se vad vi kan göra wink

Booyakasha!

21 761 Inlägg
14 januari 2010
1 tum är 2,54 cm.
1 kubikfot (FT3) är ca 28,317 liter.

Man får räkna med dessa siffror och göra om när man matar in siffrorna på hemsidan. Lite tungarbetat i början, men man får snart "snits" på det hela. smile

Det man behöver mata in är lådvolymen (kubikfot), avstämningen (Hz) och portmåtten (höjd+bredd i tum), sedan räknar den ut hur lång porten ska vara (tum). Gäller också att först välja att det ska vara fyrkantig port, slotport och hur många portar det ska vara.

Sök