jag har haft min lackfirma i två år drygt nu, den första bilen jag hellackade gjorde jag för 10k åt en kompis...
det var den första och sista bilen jag lackade för de pengarna...
med allt förarbete alltså...
jag tror inte heller att det är en bra ide´att locka med priset.
visst kan du se till att ligga lite under andra men du kommer att ångra dig om du är allt för billig.
jag vet inte vad du tänkt dig för lackbox heller men jag köpte min utrustning till bra priser(bland annat tack vare kina-importerad lackbox och beggad skruvkompressor) och det drog ändå iväg till närmare 700 000 kr...:(
det är klart att det går att köpa allt beggat, men du skriver ju att du ska ha bra kvalitet på lackerna och då underlåttar det ju med bra utrustning.
banken godtar dessutom bara 3-årig avbetalning så låneamorteringen är inte så kul...
sen bör du ju ha en lokal på åtminstone 150 m2 för att kunna jobba på flera bilar samtidigt och det blir ju fort en hyra på ca 10 000 per månad(givetvis varierar ju det beroende på var man bor)
vill inte grusa förhoppningarna och tycker absolut att du ska prova om du känner för det, men du måste ju ändå vara realistisk...
några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.