Nu läste jag inte varenda ord i det som står, men visst såg beräkningarna vettiga ut, dock är jag negativ till att det kommer fungera så bra som det verkar i din text.

Det största som jag saknar är skatt.
Om vi ska räkna väldigt grovt behöver företaget dra in 2kr för att få 1kr pga skatter och avgifter.
Sen av det kommer en lön med arbetsgivaravgift (vi drar till med att den är 50%, minns inte helt - men vi vill ha positiva marginaler och minns jag rätt var det en bit under, men skitsamma). Om lönen då är 16000 innan skatt kostar det företaget ca24000. Är lönen 20k blir det 30k osv.
Sen kommer utgifter som hyra, el och färg. Samt det som så många glömmer räkna - slippapper, spackel etc. Så otroligt många som bara räknar de stora kostnaderna, men det är inte den stora ån - utan de små bäckarna som leder neråt för ekonomin.
Ska vi sen se just med lackering så är det ytterst sällan det bara är att blåsa på färg. Min bil blev omlackad då den blev repad, det tog ca 1vecka. Jag var inne och såg att de spacklad en massa jag inte visste var galet i lacken. Den såg ut att vara rak. De sakerna tappar man marginalen för att göra om man ska vara billigare och det ger ett sämre slutresultat.
Och att du sen måste göra 3-5bilar för att få in det de andra bolagen får på 1 gör att du kommer få kämpa utan att se resultaten ekonomiskt. Och det orkar man bara ett par år.

Så räkna noga på ALLT från hyra till färg till dasspapper & kaffe. Lägg till den lön du önskar ha när allt går som det ska och du jobbar "normalt" och en vinst på ett antal % för företaget och se vad du får fram att du behöver varje månad.
Räkna sedan på om det går att få tag på den mängden uppdrag. Stämmer allt detta så kör på. Saknas någon punkt så fundera hur du löser det först. Att rädda firman genom att inte ta ut lön brukar bara sluta i total katastrof, gör rätt från start istället.

Lycka till